Vynález roku? Vyhřívaný bezpečnostní pás zlepší dojezd elektromobilů

Matouš Vrchota
  • Máte ve voze zimu? Pak by se vám vyhřívaný bezpečnostní pás zajisté hodil
  • Přiměla by vás taková novinka méně vytápět kabinu vozu?
  • ZF není prvním, kdo s takovým nápadem přišel
Vyhřívaný bezpečnostní pás
Vyhřívaný bezpečnostní pás

Bez tříbodového bezpečnostního pásu si dnes již jízdu vozidlem dokážeme těžko představit. Díky vynálezu a uvolněném patentu Volva se můžeme již desítky let cítit ve voze bezpečněji. Někteří výrobci se snaží tento zádržný systém vylepšovat. K vidění tak byly například pásy s vestavěným airbagem. Výrobce dílů ZF nyní přichází s jiným nápadem.

Po vyhřívané sedačce a volantu nově i zádržný systém

Svůj produkt nazývají Heat Belt a jak jeho název prozrazuje, má nabídnout komfortnější jízdu díky vyhřívání bezpečnostního pásu. Jenže tento teplotní komfort má svůj účel. Má pomoci elektromobilům k delšímu dojezdu. Ta myšlenka je vcelku jednoduchá. Díky teplu vycházejícího z pásu nebude nutné vytápět celou kabinu na obvyklou teplotu.

Může se to zdát být jako hloupý nápad, ale pod analytiků společnosti může osobní komfort pasažérů pomocí této technologie přidat vozu na dojezdu až 15 %. Elektrický vodič je všitý tenký drát do struktury pásu. Neměl by tedy mít zásadní vliv na tloušťku pásu. Při příkonu pouhých 70 Wattů dokáže výhřev zahřát pás až na 40 stupňů Celsia.

Vyhřívaný bezpečnostní pás, termosnímek
Vyhřívaný bezpečnostní pás, termosnímek

Čtěte také: Znáte všechny tyto vychytávky? Vybrali jsme 10 geniálních funkcí u aut


Rychlejší nástup tepla i delší dojezd? To je dobrá myšlenka

Výrobce navíc ujišťuje, že zůstane zachována veškerá bezpečnostní funkce i struktura a automobilky nebudou muset podstupovat žádné dodatečné schvalovací procesy k zařazení novinky do nabídky. Stejně tak nebudou ohroženy ani bezpečnostní patrony předpínače pásů pro případ nehody.

Není to však první pokus o podobný typ vylepšeného bezpečnostního pásu. Ford o podobný patent požádal koncem roku 2018. O rok později s vyhřívanými pásy experimentoval v modelu GLE i Mercedes. Tehdy ale nikdo z nich nepřemýšlel nad tím, že by teplo z pásu moho kromě přidaného komfortu zvětšit dojezd elektromobilu. Uvidíme, zda bude mít ZF se svou verzí větší ambice i úspěch.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články