Vybrali jsme nejžádanější elektromobily, na které stále čekáme! Který si vyberete?

Petr Bergmann
  • Náš redakční tým sestavil list očekávaných elektromobilů budoucnosti
  • Na své si přijdou fanoušci sportovních i luxusních vozů
  • Které auto na baterky byste si vybrali Vy?
Poznáte elektromobil na fotce? Prozradíme, že jde o..
Poznáte elektromobil na fotce? Prozradíme, že jde o..

Na základě posledních zpráv z Evropy i Spojených států se ukazuje, že vývoj elektromobility postupuje mílovými kroky vpřed. Také to bylo důvodem, proč jsme se rozhodli nahlédnout pod pokličku automobilovým designérům, abychom se podívali jaké novinky pro nás připravují v následujících letech.

Cupra Tavascan

Druhý elektrický model Cupry by měl být do značné míry založen na exteriéru již dříve představené studie. Jak už napovídá název vozu, nebude se jednat o panenku, která sedá v koutě. Španělé se chystají nabídnout pěkně nabroušenou dračici.

Zdá se, že do sériové výroby by se mohl dostat vůz, který nabídne 306 koní a dojezd okolo 450 kilometrů. Použita by měla být koncernová platforma MEB. Na silnicích by se elektrický Tavascan měl objevit v roce 2024. Elektrické kupé SUV bude mít pohon na všechna kola.

Dva motory, uložené každý na jedné nápravě poskytnou kombinovaný výkon 225 kW ( již zmíněných 306 koní). Mimo jiné dostane auto speciální lakování a elegantní měděné detaily. Kola z lehkých slitin o průměru 22 palců budou dokreslovat sportovní dojem.

Elektromobil Cupra Tavascan
Elektromobil Cupra Tavascan

BMW iM5

Příští M5 pravděpodobně dorazí poprvé jako elektromobil. Podle výkonových specifikací BMW udělá svým sportovně založeným zákazníkům radost. Elektrická verze by měla mít poháněné obě nápravy a svým výkonem bude dohánět k šílenství nejednoho silničáře. Zamračený bavorák by měl mít extrémně úzké LED pro denní svícení a obrovitou ledvinkovou mřížku.

Trhač asfaltu dostane na zadní nápravu dva motory, každý o výkonu 250 kW. O výkon vpředu se bude starat další motor o stejném výkonu. Celkový výkon 750 kW (1020 koní) je naprosto impozantní. BMW by mělo vůz uvolnit zákazníkům v roce 2024 se 400V architekturou. Ta by mohla být později změněna na 800V verzi. Vývojáři slibují dojezd kolem 700 kilometrů. Tachometr prolétne stovku pod tři sekundy.

BMW iM5
BMW iM5

Volkswagen ID.3 R

Na elektrický Volkswagen ID.3 je pohlíženo jako na Golf elektrického věku. Sportovně zaměřené zákazníky by měla uspokojit verze R, která bude vybavena pohonem všech kol a bude mít výrazně vyšší výkon. Elektrický „hot hatch“ by měl dorazit v roce 2024. Technické údaje nejsou zatím zcela jasné, ale očekává se, že výkon přesáhne 300 koní.

Pokud by technická data vycházela z konceptu Volkswagen ID.X, mohli bychom se těšit na výkon 333 koní a sprint z 0 na 100 km/h v čase kolem 5 sekund. Inspirace by mohla přijít také od modelu Volkswagen Golf R. Elektromobil by měl mít snížený podvozek, větší litá kola, agresivnější design nárazníků a exkluzivní barvy, které u běžného ID.3 nebudou k dispozici.

Volkswagen ID.3 R
Volkswagen ID.3 R

Volvo XC20

Volvo chce přijít s modelem, který bude menší než XC40. Vůz by měl být postaven na na nové platformě SEA společnosti Geely. Na této platformě by se mělo do roku 2023 objevit 15 různých modelů, které by měly zaplnit nejrůznější velikostní segmenty.

XC20 by se měl na silnicích objevit do roku 2025. Očekává se, že jeho linie nebudou tak hranaté, jako u současných SUV značky Volvo. Měkčí linie střechy by měla přinést lepší aerodynamiku a delší dojezd. Jelikož se jedná o městský typ vozidla, předpokládaný dojezd se bude pohybovat mezi 200 až 300 kilometrů na jedno nabití.

Elektrické Volvo XC20
Elektrické Volvo XC20

Volkswagen Trinity

Výrobce z Wolfsburgu by měl v roce 2026 přijít s novou limuzínou. Tento „elektrický Passat“ by se měl stát úvodním signálem pro aktualizaci platformy MEB. U té bude hrát významnou roli přechod na 800V architekturu. Společně s inovovanou platformou se očekává příchod nového typu baterií, které by měly nabídnout rychlejší nabíjení a delší dojezd.

Očekáván je značný pokrok v oblasti vybavení technologiemi. Postupem času by vůz mohl být vybaven autonomním řízením až 4. úrovně, čímž by na dálnicích s odpovídající infrastrukturou dokázal po určitou dobu řídit bez zásahu řidiče. Pro všechny nově koncipované projekty z rodiny VW by měl být společným rysem futuristický design karosérie i interiéru.

Volkswagen Trinity, elektromobil
Volkswagen Trinity, elektromobil

Který elektromobil chybí na seznamu a rádi byste jej ve výběru viděli? Dejte nám vědět do diskuze pod článkem!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články