Volkswagen zařazuje zpátečku. Elektrické ID.3 dostává firmu do průšvihu

  • Volkswagen ID.3 je první čistokrevný elektromobil automobilky
  • Zájem je ale malý, a tak vedení mění své plány
  • Místo rozšíření výroby do Wolfsburgu se sníží rychlost výroby
Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Jak se vám líbí Volkswagen ID.3 Pro (2023)? | foto: vlastní

Volkswagen se i nadále potýká s velkými potížemi. O jeho elektromobily je velmi malý zájem a výrobce tak již poněkolikáté zastavuje výrobu. Tentokrát to ovšem nevypadá na dočasné řešení. Výroba zatím nejmenšího modelu ID.3 nabere jiných obrátek, než se dosud plánovalo.

Velká přestavba továrny se odkládá

Letos bylo v plánu výrobu rozšířit do hlavního výrobního střediska značky v německém Wolfsburgu. Dosud se ID.3 vyrábí v závodě ve Cvikově. Tam bude i pokračovat, k rozšíření nakonec nedojde. Nové linky by vyžadovaly zásadní úpravy a s nízkým zájmem se rozsáhlé rekonstrukce Volkswagenu nevyplatí. Závod ve Cvikově má již modernizaci za sebou, a tak se bude i nadále věnovat výrobě elektrických modelů.

Nejde o první přerušení výroby, které musí Němci ve spojení se svými elektromobily podnikat. Ze stejného důvodu malého zájmu již byla na několik týdnů výroba přerušena i v pozdních měsících loňského roku. V roce 2023 se prodalo pouhých 140 800 kusů tohoto modelu. Ve Wolfsburgu se ušetří finance a ve Cvikově si lidé budou moci udržet svojí pozici.

Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023) vypadá celkem moderně | foto: vlastní


Čtěte také: Volkswagen může mít v příštím roce problém s emisemi. Vydělá na tom zákazník?


Wolfsburg zůstane věrný spalovákům

Vůz se vyrábí i na linkách v Drážďanech. Christian Vollmer, člen představenstva, během rozhovoru pro server Handelsblatt uvedl, že úpravy ve výrobě se této továrny nijak negativně nedotknou. Model ID.3 prošel v loňském roce faceliftem i znatelným vylepšením v interiéru a ve spolehlivosti, lidé ale přesto vůči těmto elektromobilům drží určitou míru zášti.

V omezené míře se malý elektromobil ve Wolfsburgu již vyráběl. Kvůli stavu a zaměření výrobních linek ale nešlo o masovou výrobu. ID.3 je jediným elektrickým modelem, který měl doplnit ikonický Golf v krátké i delší variantě, rodinný model Touran a dvojici středních SUV Tiguan a Seat Tarraco.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen zařazuje zpátečku. Elektrické ID.3 dostává firmu do průšvihu

  • Volkswagen ID.3 je první čistokrevný elektromobil automobilky
  • Zájem je ale malý, a tak vedení mění své plány
  • Místo rozšíření výroby do Wolfsburgu se sníží rychlost výroby
Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Jak se vám líbí Volkswagen ID.3 Pro (2023)? | foto: vlastní

Volkswagen se i nadále potýká s velkými potížemi. O jeho elektromobily je velmi malý zájem a výrobce tak již poněkolikáté zastavuje výrobu. Tentokrát to ovšem nevypadá na dočasné řešení. Výroba zatím nejmenšího modelu ID.3 nabere jiných obrátek, než se dosud plánovalo.

Velká přestavba továrny se odkládá

Letos bylo v plánu výrobu rozšířit do hlavního výrobního střediska značky v německém Wolfsburgu. Dosud se ID.3 vyrábí v závodě ve Cvikově. Tam bude i pokračovat, k rozšíření nakonec nedojde. Nové linky by vyžadovaly zásadní úpravy a s nízkým zájmem se rozsáhlé rekonstrukce Volkswagenu nevyplatí. Závod ve Cvikově má již modernizaci za sebou, a tak se bude i nadále věnovat výrobě elektrických modelů.

Nejde o první přerušení výroby, které musí Němci ve spojení se svými elektromobily podnikat. Ze stejného důvodu malého zájmu již byla na několik týdnů výroba přerušena i v pozdních měsících loňského roku. V roce 2023 se prodalo pouhých 140 800 kusů tohoto modelu. Ve Wolfsburgu se ušetří finance a ve Cvikově si lidé budou moci udržet svojí pozici.

Volkswagen ID.3 Pro (2023) test

Volkswagen ID.3 Pro (2023) vypadá celkem moderně | foto: vlastní


Čtěte také: Volkswagen může mít v příštím roce problém s emisemi. Vydělá na tom zákazník?


Wolfsburg zůstane věrný spalovákům

Vůz se vyrábí i na linkách v Drážďanech. Christian Vollmer, člen představenstva, během rozhovoru pro server Handelsblatt uvedl, že úpravy ve výrobě se této továrny nijak negativně nedotknou. Model ID.3 prošel v loňském roce faceliftem i znatelným vylepšením v interiéru a ve spolehlivosti, lidé ale přesto vůči těmto elektromobilům drží určitou míru zášti.

V omezené míře se malý elektromobil ve Wolfsburgu již vyráběl. Kvůli stavu a zaměření výrobních linek ale nešlo o masovou výrobu. ID.3 je jediným elektrickým modelem, který měl doplnit ikonický Golf v krátké i delší variantě, rodinný model Touran a dvojici středních SUV Tiguan a Seat Tarraco.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."