Volkswagen připravuje několik vylepšení své platformy MEB, která povedou k lepším technickým vlastnostem jeho elektromobilů, včetně dojezdu až 700 km. Německá automobilka investuje do platformy MEB, která je určena pro výrobu elektrických vozidel, již od roku 2015.
Na rozdíl od některých svých protějšků VW věděl, že musí upustit od používání stávajících automobilových platforem, a že pro elektromobily musí vzniknout od základů nová platforma. Automobilka na platformě MEB již představila několik modelů, například Volkswagen ID.3 a ID.4, a chystá se řada dalších vozů.
Dr. Silke Bagschik, vedoucí prodeje a marketingu VW, představila tento týden v rámci akce UBS Paris Electric Car Day plány automobilky Volkswagen, týkající se elektrické řady ID. Součástí prezentace byl také zajímavý snímek o budoucích vylepšeních platformy MEB.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil roku? První místo získává Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen navrhl platformu MEB tak, aby v průběhu let dokázala zúročit postupné vylepšování bateriových článků. Německá automobilka očekává, že platforma brzy umožní elektromobilům dosahovat dojezd až 700 km. Pravděpodobně zde hovoříme o dojezdu dle standardu WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycles), který je ve svých hodnoceních mírnější, než americká norma EPA, používaná v USA. U některých modelů by přesto měl dojezd přesáhnout 350 mil (560 km).
Volkswagen také počítá s nabíjecí rychlostí přesahující 200 kW, která usnadní majitelům elektrických vozů cestování na dlouhé vzdálenosti. Součástí prezentace byl také snímek aktuálního portfolia vozů, používajících platformu MEB.
Čtěte také: Volkswagen drasticky zařízne desítky modelů. Končí éra „lidových vozů“?
Zmiňovaná nabíjecí kapacita přijde na trhy pravděpodobně až s modelem Aero B, ale vylepšení by se také měla promítnout do nabíjecího výkonu u budoucích verzí stávajících modelů ID.3 a ID.4. Jedním z nejočekávanějších vozů blízké budoucnosti bude ID.Life, a to především kvůli očekávané ceně, která by se měla pohybovat okolo hranice 24 tisíc dolarů (540 tisíc korun).
Volkswagen připravuje několik vylepšení své platformy MEB, která povedou k lepším technickým vlastnostem jeho elektromobilů, včetně dojezdu až 700 km. Německá automobilka investuje do platformy MEB, která je určena pro výrobu elektrických vozidel, již od roku 2015.
Na rozdíl od některých svých protějšků VW věděl, že musí upustit od používání stávajících automobilových platforem, a že pro elektromobily musí vzniknout od základů nová platforma. Automobilka na platformě MEB již představila několik modelů, například Volkswagen ID.3 a ID.4, a chystá se řada dalších vozů.
Dr. Silke Bagschik, vedoucí prodeje a marketingu VW, představila tento týden v rámci akce UBS Paris Electric Car Day plány automobilky Volkswagen, týkající se elektrické řady ID. Součástí prezentace byl také zajímavý snímek o budoucích vylepšeních platformy MEB.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil roku? První místo získává Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen navrhl platformu MEB tak, aby v průběhu let dokázala zúročit postupné vylepšování bateriových článků. Německá automobilka očekává, že platforma brzy umožní elektromobilům dosahovat dojezd až 700 km. Pravděpodobně zde hovoříme o dojezdu dle standardu WLTC (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Cycles), který je ve svých hodnoceních mírnější, než americká norma EPA, používaná v USA. U některých modelů by přesto měl dojezd přesáhnout 350 mil (560 km).
Volkswagen také počítá s nabíjecí rychlostí přesahující 200 kW, která usnadní majitelům elektrických vozů cestování na dlouhé vzdálenosti. Součástí prezentace byl také snímek aktuálního portfolia vozů, používajících platformu MEB.
Čtěte také: Volkswagen drasticky zařízne desítky modelů. Končí éra „lidových vozů“?
Zmiňovaná nabíjecí kapacita přijde na trhy pravděpodobně až s modelem Aero B, ale vylepšení by se také měla promítnout do nabíjecího výkonu u budoucích verzí stávajících modelů ID.3 a ID.4. Jedním z nejočekávanějších vozů blízké budoucnosti bude ID.Life, a to především kvůli očekávané ceně, která by se měla pohybovat okolo hranice 24 tisíc dolarů (540 tisíc korun).