Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen zvažuje přelomový krok. Nejedná se o představení nějaké revoluční novinky, ale naopak o uzavření továrny na elektromobily Audi v Belgii. Firma sice dosud nikdy žádnou automobilku v regionu neuzavřela, ale nákladný bruselský závod by se mohl stát prvním, píše server Autoblog.
Černého Petra si belgická továrna vytáhla kvůli slabé poptávce po elektrickém SUV, které se zde vyrábí. Uzavření elektrárny by bylo „významným krokem správným směrem“, uvedli analytici Deutsche Bank v čele s Timem Rokossou. Současně však dodali, že většina investorů by to neviděla jako možnost.
Jak další důvod pro zavření továrny Volkswagen uvedl i dodatečné náklady, včetně nákladů na restrukturalizaci, které snížily výhled na letošní rok. Německá automobilka snížila svou prognózu provozní návratnosti až na 7 % z dříve předpokládaného maxima 7,5 %. Očekává se, že dodatečné náklady zatěžující letošní výsledky dosáhnou celkem 2,6 miliardy eur (66 miliard korun).
Vedení Audi aktuálně jedná s belgickou vládou o budoucnosti své bruselské továrny, která vyrábí pouze luxusní model Q8 e-tron a jeho deriváty. Aktuálně je zde zaměstnáno přibližně 3 000 lidí. Analytici Deutsche Bank odhadli, že pouze odstupné by dosáhlo vyšších stovek milionů eur. Jak uvedl Volkswagen, jeho uzavření je pouze jednou z několika možností restrukturalizace.
Čtěte také: Čínské auto, které je pro Čechy jako stvořené. Má skvělou výbavu a nestojí moc
Se slabým prodejem elektromobilů se nepotýká pouze Volkswagen, ale i další výrobci elektromobilů, včetně Mercedes-Benz Group AG, což je nutí, aby přehodnotily své plány. Klíčové regiony včetně největšího evropského automobilového trhu Německa, zrušily nebo omezily pobídky na nákup elektromobilu. To zvyšuje tlak na zavedené evropské automobilky, na jejichž území vstupují noví draví čínští konkurenti, jako je například BYD. Všechny předchozí snahy Volkswagenu o restrukturalizaci přitom vždy zkomplikovaly silné odbory.
Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen zvažuje přelomový krok. Nejedná se o představení nějaké revoluční novinky, ale naopak o uzavření továrny na elektromobily Audi v Belgii. Firma sice dosud nikdy žádnou automobilku v regionu neuzavřela, ale nákladný bruselský závod by se mohl stát prvním, píše server Autoblog.
Černého Petra si belgická továrna vytáhla kvůli slabé poptávce po elektrickém SUV, které se zde vyrábí. Uzavření elektrárny by bylo „významným krokem správným směrem“, uvedli analytici Deutsche Bank v čele s Timem Rokossou. Současně však dodali, že většina investorů by to neviděla jako možnost.
Jak další důvod pro zavření továrny Volkswagen uvedl i dodatečné náklady, včetně nákladů na restrukturalizaci, které snížily výhled na letošní rok. Německá automobilka snížila svou prognózu provozní návratnosti až na 7 % z dříve předpokládaného maxima 7,5 %. Očekává se, že dodatečné náklady zatěžující letošní výsledky dosáhnou celkem 2,6 miliardy eur (66 miliard korun).
Vedení Audi aktuálně jedná s belgickou vládou o budoucnosti své bruselské továrny, která vyrábí pouze luxusní model Q8 e-tron a jeho deriváty. Aktuálně je zde zaměstnáno přibližně 3 000 lidí. Analytici Deutsche Bank odhadli, že pouze odstupné by dosáhlo vyšších stovek milionů eur. Jak uvedl Volkswagen, jeho uzavření je pouze jednou z několika možností restrukturalizace.
Čtěte také: Čínské auto, které je pro Čechy jako stvořené. Má skvělou výbavu a nestojí moc
Se slabým prodejem elektromobilů se nepotýká pouze Volkswagen, ale i další výrobci elektromobilů, včetně Mercedes-Benz Group AG, což je nutí, aby přehodnotily své plány. Klíčové regiony včetně největšího evropského automobilového trhu Německa, zrušily nebo omezily pobídky na nákup elektromobilu. To zvyšuje tlak na zavedené evropské automobilky, na jejichž území vstupují noví draví čínští konkurenti, jako je například BYD. Všechny předchozí snahy Volkswagenu o restrukturalizaci přitom vždy zkomplikovaly silné odbory.