Volkswagen ID.7 už je ve výrobě. Od elektrické vlajkové lodi se čekají velké věci
- První elektrický sedan Volkswagenu se začíná vyrábět
- Novou výrobní linku mu postavili v Emdenu
- Šestý elektrický model VW nabídne základní dojezd přes 600 km

V německém Emdenu se začalo slavit. V místní továrně Volkswagenu se totiž ke včerejšímu datu naplno rozběhla výroba nového vlajkového modelu značky, ID.7. Jde doposud o největší elektrický model Volkswagenu. Po sérii crossoverů, SUV a jednom rodinném MPV se svět brzy podívá i první sedan.
Volkswagen ID.7 se hlásí do služby
Celkově půjde již o šestý čistě elektrický model výrobce. Pokud vám počty nesedí, je to z toho důvodu, že model ID.6 se vyrábí pouze pro čínský trh. Zahájení výroby oznámil Volkswagen prostřednictvím profesní sociální sítě LinkedIn. Generální ředitel značky, Thomas Shafer, v příspěvku vyzdvihl práci všech pracovníků továrny za jejich úsilí při přípravě a zahájení procesů.
Volkswagen ID.7 se zařadí do desítky elektrických modelů, které chce automobilka na trh uvést do roku 2026. V plánu je i vstup základního levnějšího modelu s cenovkou pod 25 tisíc eur. My již tušíme, že by se mělo jednat o malý kompaktní model ID.2all. Spolu s nimi je ještě v přípravě menší SUV. První snímky chystaného sedanu jsme spatřili v lednu, k oficiálnímu představení došlo v dubnu letošního roku.

Čtěte také: Volkswagen ID.7 odhalen! Elektrická limuzína nadchne extrémním dojezdem
V základu přes 600 km, s větší baterií atakuje 700 km dojezdu
ID.7 se na trh dostane nejdříve ve verzi Pro. Obdrží baterii o kapacitě 77 kW s dojezdem až 614 kilometrů. Později se do prodeje dostane i verze s delším dojezdem až 700 km. Energii bude uchovávat baterie s 86 kWh kapacity. Volkswagen prezentuje sedan jako elektrickou limuzínu vyvinutou se záměrem pro dlouhé cestování se schopnostmi dlouhého dojezdu s prostornou a komfortní kabinou. Celý balíček doplňuje velké množství pokročilých technologických doplňků.
Vůz si získává přezdívku šampión efektivity. Dostát takového názvu mu má pomoci přepracovaná aerodynamika a nová generace pohonu. K současnému datu půjde o nejvíce aerodynamický vůz Volkswagenu. Výrazně mu pomáhá nízký posez, střecha svažující se ve stylu vozů kupé, ale i nové mini spoilery u předních kol. I boční vedení pomáhá s lepším obtékáním vzduchu. S čerstvým zahájením výroby se očekávají první kusy ID.7 na evropských silnicích během podzimních měsíců letošního roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.