Elektromobil Volkswagen ID.3 je tu s námi již přes rok. Díky tomu se můžeme konečně podívat na první srovnání a testy toho, jak si elektrovůz a hlavně jeho baterie vedou po roce brázdění silnic. Tento úkol si vzal na paškál Chris Stadler pocházející z Německa, který na YouTube vystupuje pod jménem Battery Life.
Vůz použitý ve videu je tedy již přibližně rok starý, přičemž za tu dobu zvládl urazit 22 644 km. Jeho baterie nabízí kapacitu 62 kWh, ovšem jen 58 kWh je využitelných. Dle norem WLTP má pak dojezd vozu dosahovat až 420 km na jedno nabití.
Před porovnáním údajů by se hodilo zmínit ještě pár okolností. Vozidlo najelo 15 tisíc km během tří měsíců používání. Tehdy byl elektrovůz běžně nabíjen nad 80 % baterie a vybíjen až pod 10 %. Nabíjení probíhalo na nabíječkách o výkonu 100 kW. Později majitel začal praktikovat méně baterii zatěžující metody.
Pojďme se však nyní podívat na samotné testování degradace baterie. V první části Chris podnikl test dojezdu, kdy se průměrná rychlost vozu pohybovala okolo 90 km/h. Dojezd vozu činil 444,5 km, což je o 11 km méně jak před rokem. Konečný rozdíl tedy činí 2,5 %.
Čtěte také: Volkswagen ID.3 v plamenech! Matka s dcerou utekly hrobníkovi z lopaty
V další části se testovala spotřeba energie elektromobilu od Volkswagenu. Ta nyní činí 122 Wh/km, což značí, že kapacita baterie je odhadem asi 54,4 kWh. Před rokem spotřeba vyšla na 129 Wh/km a kapacita baterie 58,8 kWh. Konečný rozdíl je tedy 4,4 kWh nebo 7,5 %. Ačkoliv je degradace baterie během prvního roku užívání nejvyšší a poté se zpomalí, tak je to stejně vcelku vysoké číslo.
Posledním testem bylo nabíjení vozu. To se letos z 8 na 100 % povedlo s výsledkem 53,1 kWh, tudíž plná baterie by potřebovala asi 57,7 kWh. Minulý rok test probíhal ze 2 na 100 %, přičemž tehdy spotřeba dosáhla 62,2 kWh. Do plné baterie by tudíž bylo potřeba asi 63,5 kWh. Rozdíl tedy činí 5,8 kWh nebo 9,1 %. Je však důležité zdůraznit, že při nabíjení může kvůli mnoha faktorům dojít k několikaprocentní odchylce.
Teď nám nezbývá nic jiného, než počkat, až se podobných testů zhostí více majitelů ID.3. Teprve pak totiž poznáme, zda jde opravdu o problém, anebo zda se čísla u jiných majitelů liší.
Elektromobil Volkswagen ID.3 je tu s námi již přes rok. Díky tomu se můžeme konečně podívat na první srovnání a testy toho, jak si elektrovůz a hlavně jeho baterie vedou po roce brázdění silnic. Tento úkol si vzal na paškál Chris Stadler pocházející z Německa, který na YouTube vystupuje pod jménem Battery Life.
Vůz použitý ve videu je tedy již přibližně rok starý, přičemž za tu dobu zvládl urazit 22 644 km. Jeho baterie nabízí kapacitu 62 kWh, ovšem jen 58 kWh je využitelných. Dle norem WLTP má pak dojezd vozu dosahovat až 420 km na jedno nabití.
Před porovnáním údajů by se hodilo zmínit ještě pár okolností. Vozidlo najelo 15 tisíc km během tří měsíců používání. Tehdy byl elektrovůz běžně nabíjen nad 80 % baterie a vybíjen až pod 10 %. Nabíjení probíhalo na nabíječkách o výkonu 100 kW. Později majitel začal praktikovat méně baterii zatěžující metody.
Pojďme se však nyní podívat na samotné testování degradace baterie. V první části Chris podnikl test dojezdu, kdy se průměrná rychlost vozu pohybovala okolo 90 km/h. Dojezd vozu činil 444,5 km, což je o 11 km méně jak před rokem. Konečný rozdíl tedy činí 2,5 %.
Čtěte také: Volkswagen ID.3 v plamenech! Matka s dcerou utekly hrobníkovi z lopaty
V další části se testovala spotřeba energie elektromobilu od Volkswagenu. Ta nyní činí 122 Wh/km, což značí, že kapacita baterie je odhadem asi 54,4 kWh. Před rokem spotřeba vyšla na 129 Wh/km a kapacita baterie 58,8 kWh. Konečný rozdíl je tedy 4,4 kWh nebo 7,5 %. Ačkoliv je degradace baterie během prvního roku užívání nejvyšší a poté se zpomalí, tak je to stejně vcelku vysoké číslo.
Posledním testem bylo nabíjení vozu. To se letos z 8 na 100 % povedlo s výsledkem 53,1 kWh, tudíž plná baterie by potřebovala asi 57,7 kWh. Minulý rok test probíhal ze 2 na 100 %, přičemž tehdy spotřeba dosáhla 62,2 kWh. Do plné baterie by tudíž bylo potřeba asi 63,5 kWh. Rozdíl tedy činí 5,8 kWh nebo 9,1 %. Je však důležité zdůraznit, že při nabíjení může kvůli mnoha faktorům dojít k několikaprocentní odchylce.
Teď nám nezbývá nic jiného, než počkat, až se podobných testů zhostí více majitelů ID.3. Teprve pak totiž poznáme, zda jde opravdu o problém, anebo zda se čísla u jiných majitelů liší.