Před více jak rokem vznikla v Austrálii nová společnost, která si klade za cíl vývoj a následný prodej vozidel s pohonem na vodík. Startup H2X dle nových informací přichází se svým prvním produktem, kterým má být vodíková předělávka pickupu Ford Ranger, a to navzdory tomu, že měl být vůz původně využíván pouze pro testování.
I přes původní plány nakonec startup plánuje dle australské pobočky firmy Car Sales ekologické Rangery vyrábět a prodávat. Na výrobu by měla přispět nějaké finance tamní společnost Liberty Energy Capital, která se zaměřuje na obnovitelné zdroje.
Předělávka Fordu má nést označení Warrego, přičemž má díky svým palivovým článkům nabídnout konstantní výkon 70 kW. Vůz má uvézt až 1500 kilogramů těžký náklad a měl by být dostupný ve všech variantách karoserie, které má Ranger aktuálně na trhu. Dále by pak měla být na výběr verze s pohonem dvou či rovnou všech kol.
Čtěte také: Hybrid, elektromobil nebo vodík? Poradíme, který pohon si vybrat!
Nemáme však prý očekávat masovou produkci vozu. Společnost navzdory limitované výrobě plánuje expanzi do Evropy, kde již prý mají zájemce hned z pěti států.
Výroba prvních kusů vozidel by měla započít již příští měsíc, přičemž do dubna roku 2022 se plánuje navýšení výroby. Firma dále zdůrazňuje, že ačkoliv se chystá původně pokusného králíka prodávat, tak do budoucna plánuje pracovat na svých vozidlech. Pro ty si plánuje vyvinout vlastní platformu.
Před více jak rokem vznikla v Austrálii nová společnost, která si klade za cíl vývoj a následný prodej vozidel s pohonem na vodík. Startup H2X dle nových informací přichází se svým prvním produktem, kterým má být vodíková předělávka pickupu Ford Ranger, a to navzdory tomu, že měl být vůz původně využíván pouze pro testování.
I přes původní plány nakonec startup plánuje dle australské pobočky firmy Car Sales ekologické Rangery vyrábět a prodávat. Na výrobu by měla přispět nějaké finance tamní společnost Liberty Energy Capital, která se zaměřuje na obnovitelné zdroje.
Předělávka Fordu má nést označení Warrego, přičemž má díky svým palivovým článkům nabídnout konstantní výkon 70 kW. Vůz má uvézt až 1500 kilogramů těžký náklad a měl by být dostupný ve všech variantách karoserie, které má Ranger aktuálně na trhu. Dále by pak měla být na výběr verze s pohonem dvou či rovnou všech kol.
Čtěte také: Hybrid, elektromobil nebo vodík? Poradíme, který pohon si vybrat!
Nemáme však prý očekávat masovou produkci vozu. Společnost navzdory limitované výrobě plánuje expanzi do Evropy, kde již prý mají zájemce hned z pěti států.
Výroba prvních kusů vozidel by měla započít již příští měsíc, přičemž do dubna roku 2022 se plánuje navýšení výroby. Firma dále zdůrazňuje, že ačkoliv se chystá původně pokusného králíka prodávat, tak do budoucna plánuje pracovat na svých vozidlech. Pro ty si plánuje vyvinout vlastní platformu.