Ve Volkswagenu se aktuálně mluví o novém rozdělení úkolů. Pro druhého největšího výrobce automobilů na světě začíná nová éra.
Oliver Blume se bude starat nejen o Porsche a doprovázet jeho vstup na burzu, ale jeho úkolem bude také řízení dalších koncernových značek. Volkswagen současně opouští dosavadní šéf Herbert Diess. Z německé automobilky tak odchází vrcholový manažer, který koncern vytáhl z dieselového skandálu a dovedl ho k elektromobilitě.
Herbert Diess byl považován za fanouška Elona Muska a také za člověka vytvářejícího z Volkswagenu firmu, která bude soběstačná i pokud jde o tvorbu vlastního softwaru. Bývalý ředitel VW ve více než čtyřicetiminutovém rozhovoru hovoří o posledních letech a věnuje se nejrůznějším milníkům své kariéry v německé automobilce.
Čtěte také: Volkswagen ukončí prodej spalovacích aut v Norsku dříve, než požaduje zákon
Budoucnost nyní ukáže, jak se povede jeho nástupci. Oliver Blume u řady lidí vyvolává pochybnosti. Nejen, že má v mateřském Porsche práce nad hlavu, ale v minulosti opakovaně prosazoval výrobu e-paliv, což se příliš neslučovalo s filozofií celého koncernu. Díky svému postoji se také nedokázal shodnout s Herbertem Diessem. Oliver Blume nyní svá předchozí vyjádření mírní a hovoří o tom že e-paliva budou spíše doplňkem pro modely, které nelze nabízet jako elektrické. Příkladem může být například Porsche 911.
V blízké budoucnosti určitě nemůžeme očekávat zásadní změny, přesto jsme zvědavi, zda se v následujících měsících objeví nová strategie. Oliver Blume již v minulosti s modelem Porsche Taycan dokázal, že elektrickou mobilitu umí. Nyní se uvidí, zda kouzlo jeho osobnosti pomůže i jiným koncernovým značkám.
Současně nezbývá než doufat, že vnitřní spory jsou minulostí a Volkswagen se bude plně soustředit na práci. Konkurence nespí a přichází nejen ze strany Tesly. Trh s elektrickými automobily se čím dál víc dostává pod tlak čínských výrobců. V minulosti jsme ve Volkswagenu zažívali léta plná vzrušení, ale Oliver Blume nemůže počítat s klidnou budoucností. Silná konkurence, řada problémů ve světě, čipová krize, vývoj software, to vše představuje řadu úkolů, které stojí před novým generálním ředitelem.
Řada lidí může předčasný odchod Herberta Diesse vnímat se smíšenými pocity, i když je jisté, že jeho nástupce neotočí kormidlem o 180 stupňů. Přesto se již dnes objevila první zpráva (přinesl deník Handelsblatt) hovořící o omezení ambicí Volkswagenu v oblasti tvorby softwaru. Z dlouhodobého hlediska může jít o značnou chybu.
Ve Volkswagenu se aktuálně mluví o novém rozdělení úkolů. Pro druhého největšího výrobce automobilů na světě začíná nová éra.
Oliver Blume se bude starat nejen o Porsche a doprovázet jeho vstup na burzu, ale jeho úkolem bude také řízení dalších koncernových značek. Volkswagen současně opouští dosavadní šéf Herbert Diess. Z německé automobilky tak odchází vrcholový manažer, který koncern vytáhl z dieselového skandálu a dovedl ho k elektromobilitě.
Herbert Diess byl považován za fanouška Elona Muska a také za člověka vytvářejícího z Volkswagenu firmu, která bude soběstačná i pokud jde o tvorbu vlastního softwaru. Bývalý ředitel VW ve více než čtyřicetiminutovém rozhovoru hovoří o posledních letech a věnuje se nejrůznějším milníkům své kariéry v německé automobilce.
Čtěte také: Volkswagen ukončí prodej spalovacích aut v Norsku dříve, než požaduje zákon
Budoucnost nyní ukáže, jak se povede jeho nástupci. Oliver Blume u řady lidí vyvolává pochybnosti. Nejen, že má v mateřském Porsche práce nad hlavu, ale v minulosti opakovaně prosazoval výrobu e-paliv, což se příliš neslučovalo s filozofií celého koncernu. Díky svému postoji se také nedokázal shodnout s Herbertem Diessem. Oliver Blume nyní svá předchozí vyjádření mírní a hovoří o tom že e-paliva budou spíše doplňkem pro modely, které nelze nabízet jako elektrické. Příkladem může být například Porsche 911.
V blízké budoucnosti určitě nemůžeme očekávat zásadní změny, přesto jsme zvědavi, zda se v následujících měsících objeví nová strategie. Oliver Blume již v minulosti s modelem Porsche Taycan dokázal, že elektrickou mobilitu umí. Nyní se uvidí, zda kouzlo jeho osobnosti pomůže i jiným koncernovým značkám.
Současně nezbývá než doufat, že vnitřní spory jsou minulostí a Volkswagen se bude plně soustředit na práci. Konkurence nespí a přichází nejen ze strany Tesly. Trh s elektrickými automobily se čím dál víc dostává pod tlak čínských výrobců. V minulosti jsme ve Volkswagenu zažívali léta plná vzrušení, ale Oliver Blume nemůže počítat s klidnou budoucností. Silná konkurence, řada problémů ve světě, čipová krize, vývoj software, to vše představuje řadu úkolů, které stojí před novým generálním ředitelem.
Řada lidí může předčasný odchod Herberta Diesse vnímat se smíšenými pocity, i když je jisté, že jeho nástupce neotočí kormidlem o 180 stupňů. Přesto se již dnes objevila první zpráva (přinesl deník Handelsblatt) hovořící o omezení ambicí Volkswagenu v oblasti tvorby softwaru. Z dlouhodobého hlediska může jít o značnou chybu.