Elektromotory a sady baterií nacházejí uplatnění v různých segmentech elektromobility. V budoucnu nebudou pohánět pouze osobní vozidla, ale najdou své místo také u užitkových vozidel. Řada odvětví v současné době nové pohony zkoumá nebo je začíná testovat.
S téměř stoprocentní jistotou můžeme říct, že elektrický pohon se v budoucnu prosadí u městských autobusů. Nastavené jízdní řády a s tím spojená možnost plánování časů dobíjení, přímo předurčuje elektrické autobusy k provozování v městské dopravě. Jedním z řešení, které je v současnosti ve vývoji, je dvoupatrový autobus Jewel E.
Dvoupatrový autobus pochází od společnosti Equipmake, specialisty na elektrifikaci užitkových vozidel, která vyvinula Jewel E ve spolupráci se španělskou firmou Beulas. Ta se vývoji a stavbě autobusů dlouhodobě věnuje. Jewel E je osazen elektrickým pohonem značky Equipmake, který může být přizpůsoben různým velikostem autobusů. Hnací ústrojí může produkovat až 536 koní a má ohromující točivý moment 3 500 Nm. Motor HTM 3500 lze spárovat s až 543kWh lithium-iontovým akumulátorem.
Čtěte také: Rekordní objednávka elektrobusů v ČR. Ostrava jich koupila 24
Díky bateriím a točivému momentu má “double-decker” dojezd až 402 kilometrů, což by mělo dostačovat dennímu autobusovému plánu. Společnost Equipmake říká, že Jewel E je také prvním plně elektrickým autobusem, který splňuje bezpečnostní standardy Transport for London, které začnou platit v roce 2024. Nejen, že to znamená, že autobus je navržen pro náročný systém londýnské autobusové dopravy, ale také že dokáže splňovat vysoké bezpečnostní nároky.
Očekává se, že testování autobusu bude spuštěno ještě před koncem letošního roku. Testování v provozu by mělo začít v prvním čtvrtletí 2022, přičemž výroba a prodej jsou naplánovány také na příští rok. Spojené království chce mít do roku 2024 nejméně 4 000 dalších, doma vyrobených, autobusů s nulovými emisemi.
Autobusy jsou díky způsobu použití a krátkým jízdním vzdálenostem ideálními vozidly pro elektrifikaci. Doby dobíjení by neměly být, vzhledem k odstavení vozidel přes noc, problémem.
Elektromotory a sady baterií nacházejí uplatnění v různých segmentech elektromobility. V budoucnu nebudou pohánět pouze osobní vozidla, ale najdou své místo také u užitkových vozidel. Řada odvětví v současné době nové pohony zkoumá nebo je začíná testovat.
S téměř stoprocentní jistotou můžeme říct, že elektrický pohon se v budoucnu prosadí u městských autobusů. Nastavené jízdní řády a s tím spojená možnost plánování časů dobíjení, přímo předurčuje elektrické autobusy k provozování v městské dopravě. Jedním z řešení, které je v současnosti ve vývoji, je dvoupatrový autobus Jewel E.
Dvoupatrový autobus pochází od společnosti Equipmake, specialisty na elektrifikaci užitkových vozidel, která vyvinula Jewel E ve spolupráci se španělskou firmou Beulas. Ta se vývoji a stavbě autobusů dlouhodobě věnuje. Jewel E je osazen elektrickým pohonem značky Equipmake, který může být přizpůsoben různým velikostem autobusů. Hnací ústrojí může produkovat až 536 koní a má ohromující točivý moment 3 500 Nm. Motor HTM 3500 lze spárovat s až 543kWh lithium-iontovým akumulátorem.
Čtěte také: Rekordní objednávka elektrobusů v ČR. Ostrava jich koupila 24
Díky bateriím a točivému momentu má “double-decker” dojezd až 402 kilometrů, což by mělo dostačovat dennímu autobusovému plánu. Společnost Equipmake říká, že Jewel E je také prvním plně elektrickým autobusem, který splňuje bezpečnostní standardy Transport for London, které začnou platit v roce 2024. Nejen, že to znamená, že autobus je navržen pro náročný systém londýnské autobusové dopravy, ale také že dokáže splňovat vysoké bezpečnostní nároky.
Očekává se, že testování autobusu bude spuštěno ještě před koncem letošního roku. Testování v provozu by mělo začít v prvním čtvrtletí 2022, přičemž výroba a prodej jsou naplánovány také na příští rok. Spojené království chce mít do roku 2024 nejméně 4 000 dalších, doma vyrobených, autobusů s nulovými emisemi.
Autobusy jsou díky způsobu použití a krátkým jízdním vzdálenostem ideálními vozidly pro elektrifikaci. Doby dobíjení by neměly být, vzhledem k odstavení vozidel přes noc, problémem.