Město na Dunaji, proslulé Sacher dortem, řízkem, operou a kdoví čím vším ještě, bude dost možná zanedlouho oblíbené i mezi elektromotoristy.
V samotném hlavním městě Rakouska jich bylo k poslednímu dni roku 2018 registrováno 3 233. To na město o 1 840 000 obyvatelích není zase tak moc. Na druhou stranu, poptávka po elektromobilech neustále stoupá a městský energetický podnik Wien Energie chce být připraven.
Do konce roku 2020 je v plánu vybudování jedné tisícovky nových stanic, což má vyjít na zhruba 7 milionů eur, tedy asi 180 000 000 korun. Jak moc bude potom Vídeň “electrofriendly” si lze představit jednoduše – ať budete sedět na lavičce v parku Rosengarten nebo nakupovat v supermarketu na okraji města, nikdy nebudete od nabíječky dál než 400 metrů.
550 dobíjecích stanic přibude ještě letos a obohatí tak současné portfolio 920 míst, kde lze elektromobily dobíjet. Podle Wien Energie budou všechny dobíjecí stanice napájeny prudem, který je 100 % ekologický.
Zdroj: TZ
Město na Dunaji, proslulé Sacher dortem, řízkem, operou a kdoví čím vším ještě, bude dost možná zanedlouho oblíbené i mezi elektromotoristy.
V samotném hlavním městě Rakouska jich bylo k poslednímu dni roku 2018 registrováno 3 233. To na město o 1 840 000 obyvatelích není zase tak moc. Na druhou stranu, poptávka po elektromobilech neustále stoupá a městský energetický podnik Wien Energie chce být připraven.
Do konce roku 2020 je v plánu vybudování jedné tisícovky nových stanic, což má vyjít na zhruba 7 milionů eur, tedy asi 180 000 000 korun. Jak moc bude potom Vídeň “electrofriendly” si lze představit jednoduše – ať budete sedět na lavičce v parku Rosengarten nebo nakupovat v supermarketu na okraji města, nikdy nebudete od nabíječky dál než 400 metrů.
550 dobíjecích stanic přibude ještě letos a obohatí tak současné portfolio 920 míst, kde lze elektromobily dobíjet. Podle Wien Energie budou všechny dobíjecí stanice napájeny prudem, který je 100 % ekologický.
Zdroj: TZ