„Zatímco u letadel se řízení typu fly-by-wire, tedy ovládání bez mechanické vazby přes elektronický interface, objevilo již v šedesátých letech minulého století a dnes je naprosto běžné i u dopravních letadel, u automobilů se stále lpí na mechanické vazbě mezi koly a volantem, tak i mezi brzdovým pedálem a brzdami. Nicméně s blížícím se nástupem plně autonomního řízení je jasné, že se taková vozidla neobejdou bez ovládání tzv. po drátech.“ píše společnost Valeo ve své tiskové zprávě.
Nová platforma společnosti Valeo využívající plně elektronické řízení typu drive-by-wire vznikla ve spolupráci s VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. Jde o nový způsob ovládání vozu, bez mechanické vazby, tedy že například volant není mechanicky spojený s koly napřímo, ale elektronikou, tedy kabelem. A jde o způsob, který je nezbytný pro zcela autonomní řízení, které má v budoucnosti v automobilovém průmyslu přijít.
„Primárně však prozatím není určeno jako nová komfortní funkce, kterou by měl dostat v nejbližší době sériově vyráběný osobní automobil.“ říká Valeo. Prozatím probíhá testování nové technologie na polygonu v Milovicích, kde společnost testuje i asistenční a autonomní systémy na bázi detekční kamery na čelním skle. Vozidla s drive-by-wire mohou být vybavena i jinými senzory Valeo, jako například radar, Lidar Valeo Scala nebo ultrazvukové senzory. „Plně elektronické řízení typu drive-by-wire umožňuje vysokou dynamiku řízení, a je preciznější než sebelepší „živý“ testovací řidič. Díky integraci systému se vozidlo stává plně řiditelným v podélném i příčném směru s možností nouzového brzdění a dalších specifických funkcí, vhodných pro vývojové účely.“
„Zatímco u letadel se řízení typu fly-by-wire, tedy ovládání bez mechanické vazby přes elektronický interface, objevilo již v šedesátých letech minulého století a dnes je naprosto běžné i u dopravních letadel, u automobilů se stále lpí na mechanické vazbě mezi koly a volantem, tak i mezi brzdovým pedálem a brzdami. Nicméně s blížícím se nástupem plně autonomního řízení je jasné, že se taková vozidla neobejdou bez ovládání tzv. po drátech.“ píše společnost Valeo ve své tiskové zprávě.
Nová platforma společnosti Valeo využívající plně elektronické řízení typu drive-by-wire vznikla ve spolupráci s VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. Jde o nový způsob ovládání vozu, bez mechanické vazby, tedy že například volant není mechanicky spojený s koly napřímo, ale elektronikou, tedy kabelem. A jde o způsob, který je nezbytný pro zcela autonomní řízení, které má v budoucnosti v automobilovém průmyslu přijít.
„Primárně však prozatím není určeno jako nová komfortní funkce, kterou by měl dostat v nejbližší době sériově vyráběný osobní automobil.“ říká Valeo. Prozatím probíhá testování nové technologie na polygonu v Milovicích, kde společnost testuje i asistenční a autonomní systémy na bázi detekční kamery na čelním skle. Vozidla s drive-by-wire mohou být vybavena i jinými senzory Valeo, jako například radar, Lidar Valeo Scala nebo ultrazvukové senzory. „Plně elektronické řízení typu drive-by-wire umožňuje vysokou dynamiku řízení, a je preciznější než sebelepší „živý“ testovací řidič. Díky integraci systému se vozidlo stává plně řiditelným v podélném i příčném směru s možností nouzového brzdění a dalších specifických funkcí, vhodných pro vývojové účely.“