Systém Valeo Smart e-Bike je prvním řešením na světě, které integruje 48V elektromotor s adaptivní automatickou převodovku do pedálové soustavy. Inovativní je zde jednak navýšení ze současných 24, resp. 36V elektromotorů používaných u dnešních elektrokol na 48V systém, tak také jednotná integrace.
S tímto novým elektrickým pohonem se kolo přizpůsobí cyklistovi, a ne naopak. S tím, jak se automaticky mění převody, algoritmy pohonu současně upravují i množství elektrické výpomoci, jež cyklista potřebuje hned od prvního šlápnutí do pedálu. Navíc Valeo slibuje, že jejich systém je daleko účinnější, než systémy používané u dnešních elektrokol.
„Nové řešení poskytuje v současnosti nejlepší elektrickou podporu, protože zatímco dosavadní systémy na trhu mají maximálně pětinásobné zvětšení točivého momentu, řešení Valeo dokáže točivý moment motoru 130 Nm zvětšit až osminásobně. Elektrický pohon od Valeo použitý na nákladním elektrokole umožňuje cyklistovi vyjet s nákladem 150 kg až 14% stoupání (ekvivalent rampy v parkovacím domě), aniž by se zapotil.“ píše se v tiskové zprávě od společnosti Valeo.
A to není zdaleka vše, co nový ystém Valeo Smart e-Bike přináší. Má v sobě i funkci ochrany proti krádeži integrovanou přímo do pedálové soustavy, která při aktivaci blokuje používání kola. Může se také pochlubit funkcí asistenta pro pěší (když cyklista kolo tlačí), která je obzvláště užitečná při převážení těžkých břemen, a funkcí krátkodobého zesílení výkonu, usnadňující předjíždění ostatních cyklistů a stoupání do kopců.
Zatímco historicky se kola systematicky vyvíjela přidáváním dalších a dalších nových komponent, společnost Valeo začala od nuly a vyvíjela řešení, který se obejde bez mnoha na poškození choulostivých součástek jízdních kol. Není zde přehazovačka, na řídítcích nejsou řadicí páčky, a tudíž kolo se obejde i bez bovdenů. Dokonce zde chybí i klasický řetěz, místo kterého Valeo nasadilo čistší řemen. Ve výsledku má elektrokolo se systémem pohonu Valeo skoro o 50 dílů méně, které jsou často křehké a vyžadují neustálou údržbu.
Jacques Aschenbroich, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Valeo, uvedl: „Jedním z klíčových strategických zaměření společnosti Valeo je růst v segmentu nových forem mobility “s nulovými emisemi”, do níž patří malá městská elektrická vozidla, motocykly a skútry, nebo autonomní droidy pro doručování zásilek. Za tímto účelem využíváme a přizpůsobujeme technologické platformy, které jsme vyvinuli pro automobilový průmysl – například ty určené pro ADAS (Advanced driver assistance system – pokročilé asistenční systémy řidiče), nebo pro nízkonapěťovou elektrifikaci (48V).“
Valeo se nechce stavět do role výrobce jízdních kol, klade si za cíl pouze vybavit je elektrickým pohonem. S ohledem na tuto skutečnost vyvinula hned tři prototypy, které ukazují, jak lze jeho řešení přizpůsobit všem v současnosti používaným modelům: městské kolo, horské kolo a nákladní kolo pro přepravu zboží (s funkcí couvání a funkcí rekuperace elektrické energie při brzdění).
Systém Valeo Smart e-Bike je prvním řešením na světě, které integruje 48V elektromotor s adaptivní automatickou převodovku do pedálové soustavy. Inovativní je zde jednak navýšení ze současných 24, resp. 36V elektromotorů používaných u dnešních elektrokol na 48V systém, tak také jednotná integrace.
S tímto novým elektrickým pohonem se kolo přizpůsobí cyklistovi, a ne naopak. S tím, jak se automaticky mění převody, algoritmy pohonu současně upravují i množství elektrické výpomoci, jež cyklista potřebuje hned od prvního šlápnutí do pedálu. Navíc Valeo slibuje, že jejich systém je daleko účinnější, než systémy používané u dnešních elektrokol.
„Nové řešení poskytuje v současnosti nejlepší elektrickou podporu, protože zatímco dosavadní systémy na trhu mají maximálně pětinásobné zvětšení točivého momentu, řešení Valeo dokáže točivý moment motoru 130 Nm zvětšit až osminásobně. Elektrický pohon od Valeo použitý na nákladním elektrokole umožňuje cyklistovi vyjet s nákladem 150 kg až 14% stoupání (ekvivalent rampy v parkovacím domě), aniž by se zapotil.“ píše se v tiskové zprávě od společnosti Valeo.
A to není zdaleka vše, co nový ystém Valeo Smart e-Bike přináší. Má v sobě i funkci ochrany proti krádeži integrovanou přímo do pedálové soustavy, která při aktivaci blokuje používání kola. Může se také pochlubit funkcí asistenta pro pěší (když cyklista kolo tlačí), která je obzvláště užitečná při převážení těžkých břemen, a funkcí krátkodobého zesílení výkonu, usnadňující předjíždění ostatních cyklistů a stoupání do kopců.
Zatímco historicky se kola systematicky vyvíjela přidáváním dalších a dalších nových komponent, společnost Valeo začala od nuly a vyvíjela řešení, který se obejde bez mnoha na poškození choulostivých součástek jízdních kol. Není zde přehazovačka, na řídítcích nejsou řadicí páčky, a tudíž kolo se obejde i bez bovdenů. Dokonce zde chybí i klasický řetěz, místo kterého Valeo nasadilo čistší řemen. Ve výsledku má elektrokolo se systémem pohonu Valeo skoro o 50 dílů méně, které jsou často křehké a vyžadují neustálou údržbu.
Jacques Aschenbroich, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Valeo, uvedl: „Jedním z klíčových strategických zaměření společnosti Valeo je růst v segmentu nových forem mobility “s nulovými emisemi”, do níž patří malá městská elektrická vozidla, motocykly a skútry, nebo autonomní droidy pro doručování zásilek. Za tímto účelem využíváme a přizpůsobujeme technologické platformy, které jsme vyvinuli pro automobilový průmysl – například ty určené pro ADAS (Advanced driver assistance system – pokročilé asistenční systémy řidiče), nebo pro nízkonapěťovou elektrifikaci (48V).“
Valeo se nechce stavět do role výrobce jízdních kol, klade si za cíl pouze vybavit je elektrickým pohonem. S ohledem na tuto skutečnost vyvinula hned tři prototypy, které ukazují, jak lze jeho řešení přizpůsobit všem v současnosti používaným modelům: městské kolo, horské kolo a nákladní kolo pro přepravu zboží (s funkcí couvání a funkcí rekuperace elektrické energie při brzdění).