Přibližně tři a půl roku od zahájení výroby modelu Hyundai Kona Electric zahájila nošovická Hyundai Motor Manufacturing Czech sériovou výrobu druhé generace oblíbeného elektromobilu.
Na vývoji nové generace se významně podíleli i odborníci z nošovického závodu. Na rozdíl od předchozí generace, kdy spolupráce s vývojovým centrem začala až ve fázi připraveného prototypu, se spolupráce na vývoji nového modelu Kona datuje již od přípravy výkresové dokumentace. Díky tomu byli nošovičtí inženýři schopni ovlivnit nejen charakter a parametry vozu, ale také zohlednit specifika místního výrobního závodu.
Nový model Hyundai Kona Electric bude vyráběn ve dvou verzích s odlišnou kapacitou akumulátorů. Obě varianty současně přinesou vyšší výkon i dojezd. Základní verze elektrického crossoveru bude vybavena elektromotorem o výkonu 114,6 kW (přibližně 153 koní) a akumulátorem s kapacitou 48,4 kWh. Silnější verze bude mít výkon 160 kW (asi 215 koní) a baterii s kapacitou 65,4 kWh, s níž dosáhne dojezdu až 514 km.
Čtěte také: Úřad zakázal reklamy od Hyundai a Toyoty! Lhaly ohledně elektromobilů
Výroba modelu Kona Electric činí přibližně 10 % z celkové produkce nošovického závodu. Přibližně čtyři pětiny výroby jsou určeny pro hlavní evropské trhy – Německo, Francii, Norsko a Nizozemsko. Od zahájení výroby v březnu 2020 vyjelo z nošovického závodu přibližně 105 000 vozů značky Hyundai.
Hyundai Kona Electric nové generace bude využívat bateriové články LG Energy Solution, které jsou vyráběny v Polsku. O finální kompletaci se postará nošovická společnost Mobis. Model Kona se vyrábí také v Jižní Koreji. Na rozdíl od České republiky, kde vznikají pouze elektrické verze, se zde Kona vyrábí také se spalovacími a hybridními motory.
Přibližně tři a půl roku od zahájení výroby modelu Hyundai Kona Electric zahájila nošovická Hyundai Motor Manufacturing Czech sériovou výrobu druhé generace oblíbeného elektromobilu.
Na vývoji nové generace se významně podíleli i odborníci z nošovického závodu. Na rozdíl od předchozí generace, kdy spolupráce s vývojovým centrem začala až ve fázi připraveného prototypu, se spolupráce na vývoji nového modelu Kona datuje již od přípravy výkresové dokumentace. Díky tomu byli nošovičtí inženýři schopni ovlivnit nejen charakter a parametry vozu, ale také zohlednit specifika místního výrobního závodu.
Nový model Hyundai Kona Electric bude vyráběn ve dvou verzích s odlišnou kapacitou akumulátorů. Obě varianty současně přinesou vyšší výkon i dojezd. Základní verze elektrického crossoveru bude vybavena elektromotorem o výkonu 114,6 kW (přibližně 153 koní) a akumulátorem s kapacitou 48,4 kWh. Silnější verze bude mít výkon 160 kW (asi 215 koní) a baterii s kapacitou 65,4 kWh, s níž dosáhne dojezdu až 514 km.
Čtěte také: Úřad zakázal reklamy od Hyundai a Toyoty! Lhaly ohledně elektromobilů
Výroba modelu Kona Electric činí přibližně 10 % z celkové produkce nošovického závodu. Přibližně čtyři pětiny výroby jsou určeny pro hlavní evropské trhy – Německo, Francii, Norsko a Nizozemsko. Od zahájení výroby v březnu 2020 vyjelo z nošovického závodu přibližně 105 000 vozů značky Hyundai.
Hyundai Kona Electric nové generace bude využívat bateriové články LG Energy Solution, které jsou vyráběny v Polsku. O finální kompletaci se postará nošovická společnost Mobis. Model Kona se vyrábí také v Jižní Koreji. Na rozdíl od České republiky, kde vznikají pouze elektrické verze, se zde Kona vyrábí také se spalovacími a hybridními motory.