Majitelé elektromobilů ženou skupinu Hyundai k soudu. Kvůli čemu?

Jakub Ondráček
  • Majitelé elektromobilů značek Hyundai, Kia a Genesis jsou nespokojení
  • Snaží se dostat jihokorejské automobilky dokonce před soud
  • Co se jim nelíbí?
Hyundai Ioniq 5, zadní logo
Hyundai Ioniq 5, zadní logo

Majitelé elektromobilů jihokorejských značek Hyundai, Kia a Genesis jsou naštvaní. Chtějí, aby tyto automobilky stanuly před soudem kvůli poměrně vážnému problému, který se týká nabíjení.

Jihokorejské automobilky mají problém

Majitelé elektromobilů prodávaných společnostmi Hyundai, Kia a Genesis ve Spojených státech podali na výrobce automobilů celostátní hromadnou žalobu. Podle nich jsou některé vozy vybaveny již z výroby poškozenými nabíjecími porty, které nabíjejí pomaleji, než by měly nebo vůbec nenabíjejí.

Jak informuje server InsideEVs, žaloba byla podána koncem července. Žalobce v ní tvrdí, že nabíjecí porty vozidel se přehřejí již za 30 minut, což způsobí selhání nabíjení. Postiženými vozy mají být Hyundai Ioniq 5 a 6, Genesis GV60 a Kia EV6.

Hyundai Ioniq 5 na nabíjecí stanici Ionity
Hyundai Ioniq 5 na nabíjecí stanici Ionity

Čtěte také: Zákazník obdržel Hyundai Ioniq 5 bez důležitých komponent. Je to neřešitelný malér


Jak dlouho tedy trvá nabíjení těchto poškozených vozů?

Steve Berman, advokát, který celý případ vede, uvedl, že společnosti Hyundai, Kia a Genesis o chybě dlouho vědí, ale snaží se ji zamlčet. A nejenže stále nefunkční vozy dále prodávají, pokusily se vydat softwarovou opravu, která však celou situaci jen zhoršila a dobu nabíjení ještě více prodloužila.

V podané stížnosti byla uvedena zkušenost jednoho ze žalobců, který vlastní nový Hyundai Ioniq 5. Jeho nabití přes domácí nabíječku druhé úrovně trvá asi 20 hodin. Podle oficiálních informací Hyundai by však tento čas neměl přesáhnout 7 hodin a 20 minut. Tak velká prodleva může majitelům poškozených elektromobilů hodně znepříjemnit život.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články