V Číně už fungují stanice na výměnu baterií v elektromobilech
Jedním z hlavních argumentů proti elektromobilitě je jejich diskutabilní použitelnost na delších trasách. V porovnání s rychlým dotankováním paliva je dobíjení baterie stále ještě dost pomalé. V Číně už ale mají nachystané řešení.
Tip: Flymove ukázal první elektromobily a systém výměny baterií
Přišla s ním tamní firma Nio a rozhodla se usnadnit majitelům elektromobilů cesty mezi Pekingem a Šanghají. Na této přes 1 200 kilometrů dlouhé trase bylo vybudováno 8 stanic, kde je možné si nechat vyměnit vybitou baterii za plnou.
https://x.com/NIOGlobal/status/1085431718679592960
Samotná výměna je snadná. Do stanice musí řidič pouze najet a o zbytek se postará automatický systém. Rychlost celé výměny je pak dle výrobce kolem tří minut. Jedna taková stanice zabere zhruba tři parkovací místa. V budoucnu je v plánu vybudování dalších 18 stanic na trase Peking – Šenčen (Shenzhen).
https://www.youtube.com/watch?v=rmTePwW5HOQ
Nevýhodu, zato poměrně zásadní, zatím představuje možnost výměny baterie pouze u elektromobilu Nio ES8. Ten podle měření dle metodiky NEDC ujede 355 kilometrů na energii z baterie o kapacitě 70 kWh. Maximální výkon 480 kW pak poskytuje slušnou dynamiku, která umožňuje zrychlit z 0 na 100 za 4,4 vteřiny. Do Evropy se má dostat začátkem roku 2020.
Zdroj: electrive
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.