\\n

Samotná výměna je snadná. Do stanice musí řidič pouze najet a o zbytek se postará automatický systém. Rychlost celé výměny je pak dle výrobce kolem tří minut. Jedna taková stanice zabere zhruba tři parkovací místa. V budoucnu je v plánu vybudování dalších 18 stanic na trase Peking – Šenčen (Shenzhen).

\\n

https://www.youtube.com/watch?v=rmTePwW5HOQ

\\n

Nevýhodu, zato poměrně zásadní, zatím představuje možnost výměny baterie pouze u elektromobilu Nio ES8. Ten podle měření dle metodiky NEDC ujede 355 kilometrů na energii z baterie o kapacitě 70 kWh. Maximální výkon 480 kW pak poskytuje slušnou dynamiku, která umožňuje zrychlit z 0 na 100 za 4,4 vteřiny. Do Evropy se má dostat začátkem roku 2020.

\\n

Zdroj: electrive

\\n\"}","id":"jsonld-article-v-cine-uz-funguji-stanice-na-vymenu-baterii-v-elektromobilech"}])

V Číně už fungují stanice na výměnu baterií v elektromobilech

Jakub Mokříš

Jedním z hlavních argumentů proti elektromobilitě je jejich diskutabilní použitelnost na delších trasách. V porovnání s rychlým dotankováním paliva je dobíjení baterie stále ještě dost pomalé. V Číně už ale mají nachystané řešení.

Tip: Flymove ukázal první elektromobily a systém výměny baterií

Přišla s ním tamní firma Nio a rozhodla se usnadnit majitelům elektromobilů cesty mezi Pekingem a Šanghají. Na této přes 1 200 kilometrů dlouhé trase bylo vybudováno 8 stanic, kde je možné si nechat vyměnit vybitou baterii za plnou.

Our battery swap network along the G2 Expressway is online! NIO vehicle owners can now travel from Beijing to Shanghai without needing to charge up. #blueskycoming #NIO pic.twitter.com/4Wean2hRHa

— NIO (@NIOGlobal) January 16, 2019

Samotná výměna je snadná. Do stanice musí řidič pouze najet a o zbytek se postará automatický systém. Rychlost celé výměny je pak dle výrobce kolem tří minut. Jedna taková stanice zabere zhruba tři parkovací místa. V budoucnu je v plánu vybudování dalších 18 stanic na trase Peking – Šenčen (Shenzhen).

https://www.youtube.com/watch?v=rmTePwW5HOQ

Nevýhodu, zato poměrně zásadní, zatím představuje možnost výměny baterie pouze u elektromobilu Nio ES8. Ten podle měření dle metodiky NEDC ujede 355 kilometrů na energii z baterie o kapacitě 70 kWh. Maximální výkon 480 kW pak poskytuje slušnou dynamiku, která umožňuje zrychlit z 0 na 100 za 4,4 vteřiny. Do Evropy se má dostat začátkem roku 2020.

Zdroj: electrive

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články