V Česku vyrostlo největší testovací centrum automobilky BMW

  • Největší testovací centrum se rozkládá na 600 hektarech
  • Poslouží i vývoji a testování plně autonomních systémů
  • Celé centrum plní přísné udržitelné podmínky pro svůj provoz
Testovací polygon BMW v českém Sokolově

Testovací polygon BMW v českém Sokolově | foto: BMW

BMW s velkou slávou otevřelo své největší světové testovací centrum. Mnoho lidí by to možná netipovalo, ale stalo se tak v západních Čechách u města Sokolov. Testovací polygon se bude zabývat kromě standardních testovacích jízd především vývojem autonomních systémů.

Rozsáhlá rekultivace povrchového dolu

V Sokolově vyrostlo první centrum nového typu v Evropě. Celková investice dosáhla částky 300 milionů eur. Bývalý důl byl přeměněn v centrum inovací a nově zaměstnává více než stovku zkušených inženýrů. Zvrásněný okolní terén nabízí ideální lokalitu pro otestování všech potřebných podružných systémů vozidel. Účelové komunikace budou mít za úkol prověřit schopnosti vyšší úrovně autonomní jízdy včetně té nejvyšší. V kombinaci se simulátory tak BMW sbírá nejvyšší ocenění v bezpečnosti vývoje takových funkcí.

Na celkem 600 hektarech půdy lze otestovat všelijaké prostředí a situace, na které mohou automatické a autonomní systémy narazit. Na pár kilometrech silnic vozy vystřídají městský či vesnický provoz, výjimkou nejsou ani dálniční úseky. Parkovací plochy prověří samočinné parkování. Lze tak nasimulovat reálné podmínky bez laboratorních zkoušek. Sokolovský polygon v těchto schopnostech doplňuje existující oblasti u Mnichova, francouzského Miramas nebo Arjeplog ve Švédsku.

Testovací polygon BMW v českém Sokolově

Testovací polygon BMW v českém Sokolově | foto: BMW


Čtěte také: Řidiči nového BMW mohou jezdit po německé dálnici bez rukou na volantu


Žádné uhelné elektrárny. Tady se jede „zeleně“!

Aby bylo celé centrum v souladu s moderními trendy, jsou jeho energetické potřeby pokryty zcela ze zelené energie. Bez takové podmínky by BMW nemohlo docílit digitální, elektrické a udržitelné budoucnosti, což má prezentovat synonymun pro novou řadu elektrických vozidel. S výstavbou a nadimenzováním energetických nároků polygonu BMW spolupracovalo s předními experty v tomto oboru.

Kromě energie z obnovitelných zdrojů je na celé ploše zaveden zcela nový systém zpracování vody, který zachytává dešťovou vodu, kterou následně používá na závlahy. V zájmu ochrany místní fauny a flóry jsou na polygonu instalovány kontrolní systémy pro migraci místních živočichů. Díky rekultivaci bývalého povrchového dolu nebyla zabrána žádná další půda, naopak byl usnadněn přechod území a lepší začlenění polygonu do okolního rázu krajiny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

V Česku vyrostlo největší testovací centrum automobilky BMW

  • Největší testovací centrum se rozkládá na 600 hektarech
  • Poslouží i vývoji a testování plně autonomních systémů
  • Celé centrum plní přísné udržitelné podmínky pro svůj provoz
Testovací polygon BMW v českém Sokolově

Testovací polygon BMW v českém Sokolově | foto: BMW

BMW s velkou slávou otevřelo své největší světové testovací centrum. Mnoho lidí by to možná netipovalo, ale stalo se tak v západních Čechách u města Sokolov. Testovací polygon se bude zabývat kromě standardních testovacích jízd především vývojem autonomních systémů.

Rozsáhlá rekultivace povrchového dolu

V Sokolově vyrostlo první centrum nového typu v Evropě. Celková investice dosáhla částky 300 milionů eur. Bývalý důl byl přeměněn v centrum inovací a nově zaměstnává více než stovku zkušených inženýrů. Zvrásněný okolní terén nabízí ideální lokalitu pro otestování všech potřebných podružných systémů vozidel. Účelové komunikace budou mít za úkol prověřit schopnosti vyšší úrovně autonomní jízdy včetně té nejvyšší. V kombinaci se simulátory tak BMW sbírá nejvyšší ocenění v bezpečnosti vývoje takových funkcí.

Na celkem 600 hektarech půdy lze otestovat všelijaké prostředí a situace, na které mohou automatické a autonomní systémy narazit. Na pár kilometrech silnic vozy vystřídají městský či vesnický provoz, výjimkou nejsou ani dálniční úseky. Parkovací plochy prověří samočinné parkování. Lze tak nasimulovat reálné podmínky bez laboratorních zkoušek. Sokolovský polygon v těchto schopnostech doplňuje existující oblasti u Mnichova, francouzského Miramas nebo Arjeplog ve Švédsku.

Testovací polygon BMW v českém Sokolově

Testovací polygon BMW v českém Sokolově | foto: BMW


Čtěte také: Řidiči nového BMW mohou jezdit po německé dálnici bez rukou na volantu


Žádné uhelné elektrárny. Tady se jede „zeleně“!

Aby bylo celé centrum v souladu s moderními trendy, jsou jeho energetické potřeby pokryty zcela ze zelené energie. Bez takové podmínky by BMW nemohlo docílit digitální, elektrické a udržitelné budoucnosti, což má prezentovat synonymun pro novou řadu elektrických vozidel. S výstavbou a nadimenzováním energetických nároků polygonu BMW spolupracovalo s předními experty v tomto oboru.

Kromě energie z obnovitelných zdrojů je na celé ploše zaveden zcela nový systém zpracování vody, který zachytává dešťovou vodu, kterou následně používá na závlahy. V zájmu ochrany místní fauny a flóry jsou na polygonu instalovány kontrolní systémy pro migraci místních živočichů. Díky rekultivaci bývalého povrchového dolu nebyla zabrána žádná další půda, naopak byl usnadněn přechod území a lepší začlenění polygonu do okolního rázu krajiny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."