Jak je na tom Česká republika s elektromobily? K 31. březnu 2022 bylo u nás provozováno 10 797 osobních bateriových elektrických vozidel (BEV), což stále z pohledu celkového vozového parku představuje pouhý zlomek. Portál Čistá Doprava ovšem poukazuje na jeden opravdu zajímavý trend.
„Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily 2. a posléze 3. generace, a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility,“ říká Mgr. Jan Bezděkovský.
Podívejme se na to však v řeči čísel. Z 10 797 registrovaných elektromobilů je v registru nahlášeno 2 349 ojetin, a tak jejich podíl činí 21,8 %. Ojeté elektromobily tvoří téměř pětinu celkových registrací.
Čtěte také: Nejkradenější ojetina v Evropě? “Potupný” titul získává oblíbený český vůz
Na jednom z největších inzertních serverů v Česku bylo k 31. prosinci 2021 nabízeno celkem 315 čistých elektromobilů, jejichž průměrný roční proběh činil 11 482 km. Značka s nejvyšším ročním proběhem byla Tesla a mezi nejčastěji inzerovanými modely najdeme BMW i3 nebo Nissan Leaf.
„Téměř pětina (19 %) BEV najede průměrně 7 501 – 10 000 km/rok, 57 % BEV max 10 tis. km/rok, 88 % max 20 tis. km/rok, 2 % pak více než 35 tis. km/rok. Relativně nízké průměrné roční proběhy vozidel do značné míry korespondují se závěry zjištěnými v rámci šetření Česko v pohybu,“ říká Ing. Lukáš Kadula z CDV.
Jak je na tom Česká republika s elektromobily? K 31. březnu 2022 bylo u nás provozováno 10 797 osobních bateriových elektrických vozidel (BEV), což stále z pohledu celkového vozového parku představuje pouhý zlomek. Portál Čistá Doprava ovšem poukazuje na jeden opravdu zajímavý trend.
„Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily 2. a posléze 3. generace, a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility,“ říká Mgr. Jan Bezděkovský.
Podívejme se na to však v řeči čísel. Z 10 797 registrovaných elektromobilů je v registru nahlášeno 2 349 ojetin, a tak jejich podíl činí 21,8 %. Ojeté elektromobily tvoří téměř pětinu celkových registrací.
Čtěte také: Nejkradenější ojetina v Evropě? “Potupný” titul získává oblíbený český vůz
Na jednom z největších inzertních serverů v Česku bylo k 31. prosinci 2021 nabízeno celkem 315 čistých elektromobilů, jejichž průměrný roční proběh činil 11 482 km. Značka s nejvyšším ročním proběhem byla Tesla a mezi nejčastěji inzerovanými modely najdeme BMW i3 nebo Nissan Leaf.
„Téměř pětina (19 %) BEV najede průměrně 7 501 – 10 000 km/rok, 57 % BEV max 10 tis. km/rok, 88 % max 20 tis. km/rok, 2 % pak více než 35 tis. km/rok. Relativně nízké průměrné roční proběhy vozidel do značné míry korespondují se závěry zjištěnými v rámci šetření Česko v pohybu,“ říká Ing. Lukáš Kadula z CDV.