Centrum dopravního výzkumu (CDV) ve své tiskové zprávě odhalilo nejnovější evropský projekt, na kterém se podílí až 60 různých partnerů. Tím je zkušební a testovací provoz prvního autonomního autobusu v ČR. Konkrétně jde o plně autonomní elektrický minibus, jenž bude do ostrého provozu s cestujícími nasazen v Brně.
Aktuálně probíhá výběr linky, na kterou bude elektrický minibus zkušebně nasazen. Zatím se tedy neví, kde se s ním budeme moci svézt. Dobrou zprávou však je, že bude testování zcela zdarma a svézt se bude moci úplně kdokoliv. Samotné nasazení do ostrého provozu by pak mělo proběhnout nejpozději v červnu.
Přestože bude vůz jezdit sám, tak bude v kabině kvůli bezpečnosti přítomen speciálně vyškolený řidič. Ten bude připraven kdykoliv, pokud by to bylo nutné, převzít kontrolu nad řízením. Cílem akce je pak zjištění reakce cestujících. „Chceme získat co nejvíce zpětné vazby, jestli takovému vozu lidé důvěřují, či ne nebo jak na ně působí,“ prohlásil Marek Vanžura, který je vedoucí autonomního řízení v brněnském CDV.
Čtěte také: Firma stojící za Volvem zkouší nový elektrický projekt. Cílem je autonomní vůz
Ačkoliv zní celý projekt vskutku ambiciózně, v realitě je autobus lehce bizarní. Elektrický minibus totiž uveze pouze 5 cestujících. Kromě toho je vcelku dost hlučný, přičemž jeho elektrické hučení se po chvíli stane opravdu otravným. Jeho maximální rychlost činí 40 km/h, ovšem jezdit bude asi kvůli bezpečnosti ještě o 10 až 20 km/h pomaleji.
Dalším menším problémem je samotná baterie elektrobusu, kvůli které bude vůz potřebovat poměrně časté přestávky na nabíjení. Vozidlo prý může jet až po dobu 4 hodin, ovšem poté se bude muset další 2 až 3 hodiny nabíjet.
Centrum dopravního výzkumu (CDV) ve své tiskové zprávě odhalilo nejnovější evropský projekt, na kterém se podílí až 60 různých partnerů. Tím je zkušební a testovací provoz prvního autonomního autobusu v ČR. Konkrétně jde o plně autonomní elektrický minibus, jenž bude do ostrého provozu s cestujícími nasazen v Brně.
Aktuálně probíhá výběr linky, na kterou bude elektrický minibus zkušebně nasazen. Zatím se tedy neví, kde se s ním budeme moci svézt. Dobrou zprávou však je, že bude testování zcela zdarma a svézt se bude moci úplně kdokoliv. Samotné nasazení do ostrého provozu by pak mělo proběhnout nejpozději v červnu.
Přestože bude vůz jezdit sám, tak bude v kabině kvůli bezpečnosti přítomen speciálně vyškolený řidič. Ten bude připraven kdykoliv, pokud by to bylo nutné, převzít kontrolu nad řízením. Cílem akce je pak zjištění reakce cestujících. „Chceme získat co nejvíce zpětné vazby, jestli takovému vozu lidé důvěřují, či ne nebo jak na ně působí,“ prohlásil Marek Vanžura, který je vedoucí autonomního řízení v brněnském CDV.
Čtěte také: Firma stojící za Volvem zkouší nový elektrický projekt. Cílem je autonomní vůz
Ačkoliv zní celý projekt vskutku ambiciózně, v realitě je autobus lehce bizarní. Elektrický minibus totiž uveze pouze 5 cestujících. Kromě toho je vcelku dost hlučný, přičemž jeho elektrické hučení se po chvíli stane opravdu otravným. Jeho maximální rychlost činí 40 km/h, ovšem jezdit bude asi kvůli bezpečnosti ještě o 10 až 20 km/h pomaleji.
Dalším menším problémem je samotná baterie elektrobusu, kvůli které bude vůz potřebovat poměrně časté přestávky na nabíjení. Vozidlo prý může jet až po dobu 4 hodin, ovšem poté se bude muset další 2 až 3 hodiny nabíjet.