Uber a podobné taxislužby v Indii povinně nasadí elektromobily

Indie tvrdě protlačuje elektromobilitu a to i za cenu nařízení. Teď visí hrozba vynuceného podílu elektrických aut ve flotile nad taxislužbami typu Uber a Ola.

Tento druh taxislužeb je někdy nazýván “taxi agregátory” a celosvětově je jeho nejznámějším zástupcem firma Uber. V Indii si ale získala popularitu i firma OIa. Obě tyto společnosti budou v nedaleké budoucnosti patrně nuceny zařídit, aby část jejich flotily tvořily elektromobily.

Podíl elektromobilů má být následovný:

  • 2021: 2,5 %
  • 2022: 5 %
  • 2023: 10 %
  • 2026: 40 %

Problém takového nařízení je ten, že v Indii jednak příliš není kupní síla na zatím dost drahé elektromobily a pak také chybějící infrastruktura. Za posledních 12 měsíců se v této lidnaté zemi prodalo 3 600 aut poháněných bateriemi, což je opravdu málo. Navíc některé taxislužby už zkoušely zavést něco podobného samy od sebe, ale narazily na odpor způsobený dlouhým čekáním ve frontách u dobíjecích stanic. Řidiči se pak ještě rádi vraceli k vozům s konvenčním pohonem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Uber a podobné taxislužby v Indii povinně nasadí elektromobily

Indie tvrdě protlačuje elektromobilitu a to i za cenu nařízení. Teď visí hrozba vynuceného podílu elektrických aut ve flotile nad taxislužbami typu Uber a Ola.

Tento druh taxislužeb je někdy nazýván “taxi agregátory” a celosvětově je jeho nejznámějším zástupcem firma Uber. V Indii si ale získala popularitu i firma OIa. Obě tyto společnosti budou v nedaleké budoucnosti patrně nuceny zařídit, aby část jejich flotily tvořily elektromobily.

Podíl elektromobilů má být následovný:

  • 2021: 2,5 %
  • 2022: 5 %
  • 2023: 10 %
  • 2026: 40 %

Problém takového nařízení je ten, že v Indii jednak příliš není kupní síla na zatím dost drahé elektromobily a pak také chybějící infrastruktura. Za posledních 12 měsíců se v této lidnaté zemi prodalo 3 600 aut poháněných bateriemi, což je opravdu málo. Navíc některé taxislužby už zkoušely zavést něco podobného samy od sebe, ale narazily na odpor způsobený dlouhým čekáním ve frontách u dobíjecích stanic. Řidiči se pak ještě rádi vraceli k vozům s konvenčním pohonem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."