U VW ID.4 byl odhalen problém. Svolávací akce je až nečekaně směšná
- Volkswagen ID.4 má problémy se zadní kamerou
- Svolávací akce se týká malého počtu vozů
- Náprava bude velmi jednoduchá

Automobilka Volkswagen musela ve Spojených státech stáhnout z prodeje některé modely ID.4. Důvodem jsou problémy se zadní kamerou.
Za chybou je nesprávný software
Svolávací akce vypsaná americkým Národním úřadem pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se týká možného zpoždění zobrazení přicházejícího ze zadní kamery, které nesplňuje požadavky na dobu odezvy dle federálního standardu číslo 111. Ten se zabývá viditelností v zadní části vozu. Volkswagen poznamenává, že zpoždění zadní kamery může snížit výhled řidiče do míst za vozidlem a zvýšit riziko nehody.
Volkswagen získal první informace o možném problému už v srpnu, kdy byla v jednom americkém přístavu objevena odchylka softwaru. Interní revize potvrdila, že některá vozidla s nesprávným softwarem se nepodařilo zachytit v přístavu Emden a došlo k jejich odeslání do USA. Rozhodnutí o provedení svolávací akce bylo přijato 5. října.

Čtěte také: Volkswagen řeší trable! Elektromobily ID.3 a ID.4 mají vadné baterie
Problém se týká jen 5 vyrobených kusů
Naštěstí pro Volkswagen se svolávací akce netýká velkého počtu vozidel. Jde o pouhých pět exemplářů plně elektrického SUV vyrobených mezi 11. květnem a 28. červnem 2022. Automobilka navíc problém vyřeší velmi jednoduchou aktualizací softwaru, která zajistí soulad funkce zadní kamery s uvedeným bezpečnostním standardem. Prodejci i majitelé vozů budou o svolávací akci informováni nejpozději 2. prosince 2022.
Ve Spojených státech byla poměrně nedávno představena nová základní verze Volkswagenu ID.4. Model označený jako ID.4 Standard je vybaven zadním motorem s výkonem 201 koní. Baterie o kapacitě 62 kWh poskytuje vozu dostatek energie pro ujetí přibližně 335 km na jedno nabití.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".