Drožky tažené koňmi jsou tak trochu turistickou atrakcí. Návštěvníci města si mohou historické centrum projet tradičním způsobem. Lze to ale podobně v historickém duchu, ovšem bez koní.
Bohužel, často se lze v médiích setkat s reportážemi o koních, kteří tyto drožky tahají a zejména v létě trpí dehydratací. Ve Vídni na to vyzráli a tak trochu se vrátili v čase.
Na začátku 20. století totiž ve modernějších městech fungovaly fiakry, které koňmi tažené nebyly. Namísto toho je poháněla elektřina z akumulátoru. Fungovaly tak především taxislužby. Taxikář si jednoduše za poplatek vypůjčil fiakr na elektřinu a vozil zákazníky. Ve chvíli, kdy mu docházela baterie, zajel si ji vyměnit a pokračoval dále. Na konci šichty pak povoz vrátil. Dnešní trendy carsharing tak není žádnou novinkou, kterou by naši předci neznali.
Ve Vídni se rozhodli na tradici trochu navázat a turisty tam začal vozit fiakr bez koní, poháněný opět elektromotorem. Vše tradiční nezůstalo a použity jsou samozřejmě modernější technologie. Dobíjení může probíhat na jedné z 500 dobíjecích stanic, které jsou napájeny 100% zelenou elektřinou. Motor ze sebe vydá 16 kW výkonu a maximální rychlost povozu je 25 km/h. Dohromady s řidičem uveze elektrický fiakr 8 lidí.
Wir verbinden Wiener Tradition mit modernder Nachhaltigkeit!
Der erste E-Fiaker ist in Wien angekommen und tankt natürlich auch 100% Ökostrom bei fast 500 Ladestellen. E-Mobilität muss nicht immer nur E-Auto heißen. pic.twitter.com/Il922Ccy2P— Wien Energie (@WienEnergie) October 14, 2019
Zdroj: electrive
Drožky tažené koňmi jsou tak trochu turistickou atrakcí. Návštěvníci města si mohou historické centrum projet tradičním způsobem. Lze to ale podobně v historickém duchu, ovšem bez koní.
Bohužel, často se lze v médiích setkat s reportážemi o koních, kteří tyto drožky tahají a zejména v létě trpí dehydratací. Ve Vídni na to vyzráli a tak trochu se vrátili v čase.
Na začátku 20. století totiž ve modernějších městech fungovaly fiakry, které koňmi tažené nebyly. Namísto toho je poháněla elektřina z akumulátoru. Fungovaly tak především taxislužby. Taxikář si jednoduše za poplatek vypůjčil fiakr na elektřinu a vozil zákazníky. Ve chvíli, kdy mu docházela baterie, zajel si ji vyměnit a pokračoval dále. Na konci šichty pak povoz vrátil. Dnešní trendy carsharing tak není žádnou novinkou, kterou by naši předci neznali.
Ve Vídni se rozhodli na tradici trochu navázat a turisty tam začal vozit fiakr bez koní, poháněný opět elektromotorem. Vše tradiční nezůstalo a použity jsou samozřejmě modernější technologie. Dobíjení může probíhat na jedné z 500 dobíjecích stanic, které jsou napájeny 100% zelenou elektřinou. Motor ze sebe vydá 16 kW výkonu a maximální rychlost povozu je 25 km/h. Dohromady s řidičem uveze elektrický fiakr 8 lidí.
Wir verbinden Wiener Tradition mit modernder Nachhaltigkeit!
Der erste E-Fiaker ist in Wien angekommen und tankt natürlich auch 100% Ökostrom bei fast 500 Ladestellen. E-Mobilität muss nicht immer nur E-Auto heißen. pic.twitter.com/Il922Ccy2P— Wien Energie (@WienEnergie) October 14, 2019
Zdroj: electrive