Toyoty nejsou vždy z Japonska: Z české výrobní linky sjely už 2 miliony vozů

  • Toyota je stále oblíbenou značkou
  • Výrobní čísla dokazují neutichající zájem
  • Český výrobní závod v Kolíně slaví krásné jubileum
Toyota Aygo X (2024)

Toyota Aygo X (2024) | foto: Toyota

Lidé Toyotu stále milují. I když již několik let nesedí na nejvyšší příčce v počtu prodaných vozidel, její hybridy jsou stále oprávněně velmi oblíbené. Dokazuje to i nejnovější milník, kterého automobilka dosáhla. Nositelem úctyhodného výrobního čísla se stal český závod v Kolíně. Z výrobní linky sjelo vozidlo s jubilejním pořadovým číslem.

Dva miliony vyrobených vozidel v českém závodě

Dva miliony vozidel již Toyota vyrobila v českém závodě v Kolíně. Model Aygo X navíc zůstane v České republice. Jeho nová majitelka si jej slavnostně převzala u dealera Tsusho v pražských Průhonicích. Není náhodou, že důležitý milník padl zrovna na tento model. Ten je v posledních letech velkým tahounem českých prodejů. Díky své dostupné ceně se navíc často prodává s lepší výbavou, kterou většinou nabízejí vozy vyšší třídy.

Není proto překvapující, že mnoho zájemců si do vozu pořídí vyšší výbavu Executive, přidají si lepší audiosystém JBL nebo unikátní plátěnou stahovací střechu pro zpestření letních výletů. Vnitřní rozložení vozu je velmi intuitivní a potěší především ženy, které si vůz oblíbily pro městské jízdy. Velký středový displej o úhlopříčce 9 palců nejen že přirozeně podporuje oblíbené platformy Android Auto a Apple CarPlay, pomůže i se zobrazením parkovací kamery.


Čtěte také: Test Toyota C-HR 2.0 Hybrid – Ambice i handicapy v masce dravce


Aygo X je malé, ale není to žádné ořezávátko

Ve výbavě modelu Aygo X najdete i pokročilé funkce jako je adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo bezpečnostní funkce hlídání zranitelných chodců či cyklistů. Model umí příjemně využít svůj půdorys a kromě čtyř osob převeze i slušně velký nákup v kufru o objemu 231 litrů. Aktuální model se designem inspiruje u svých větších sourozenců. Podobně stylované prvky pozorujeme nejen na předních světlometech, ale i na lomu karoserie v zadních partiích.

Malý model Aygo X se nabízí se zážehovou pohonnou jednotkou o objemu jednoho litru. Ta generuje výkon 72 koňských sil, které ovládáte pomocí pěti stupňové manuální nebo CVT automatické bezestupňové převodovky. Ve všech verzích se vůz nabízí pouze s pohonem předních kol, i když může označení X za modelovým označením lákat na pohon obou náprav. Písmeno pouze značí zvýšenou stavbu karoserie. V základní výbavě model pořídíte za ceníkovou cenu 360 tisíc korun. Toyota si své zákazníky často hýčká a proto není neobvyklé, že na webu najdete i akční ceníky. Aktuálně tak můžete ušetřit i dalších 20 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyoty nejsou vždy z Japonska: Z české výrobní linky sjely už 2 miliony vozů

  • Toyota je stále oblíbenou značkou
  • Výrobní čísla dokazují neutichající zájem
  • Český výrobní závod v Kolíně slaví krásné jubileum
Toyota Aygo X (2024)

Toyota Aygo X (2024) | foto: Toyota

Lidé Toyotu stále milují. I když již několik let nesedí na nejvyšší příčce v počtu prodaných vozidel, její hybridy jsou stále oprávněně velmi oblíbené. Dokazuje to i nejnovější milník, kterého automobilka dosáhla. Nositelem úctyhodného výrobního čísla se stal český závod v Kolíně. Z výrobní linky sjelo vozidlo s jubilejním pořadovým číslem.

Dva miliony vyrobených vozidel v českém závodě

Dva miliony vozidel již Toyota vyrobila v českém závodě v Kolíně. Model Aygo X navíc zůstane v České republice. Jeho nová majitelka si jej slavnostně převzala u dealera Tsusho v pražských Průhonicích. Není náhodou, že důležitý milník padl zrovna na tento model. Ten je v posledních letech velkým tahounem českých prodejů. Díky své dostupné ceně se navíc často prodává s lepší výbavou, kterou většinou nabízejí vozy vyšší třídy.

Není proto překvapující, že mnoho zájemců si do vozu pořídí vyšší výbavu Executive, přidají si lepší audiosystém JBL nebo unikátní plátěnou stahovací střechu pro zpestření letních výletů. Vnitřní rozložení vozu je velmi intuitivní a potěší především ženy, které si vůz oblíbily pro městské jízdy. Velký středový displej o úhlopříčce 9 palců nejen že přirozeně podporuje oblíbené platformy Android Auto a Apple CarPlay, pomůže i se zobrazením parkovací kamery.


Čtěte také: Test Toyota C-HR 2.0 Hybrid – Ambice i handicapy v masce dravce


Aygo X je malé, ale není to žádné ořezávátko

Ve výbavě modelu Aygo X najdete i pokročilé funkce jako je adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo bezpečnostní funkce hlídání zranitelných chodců či cyklistů. Model umí příjemně využít svůj půdorys a kromě čtyř osob převeze i slušně velký nákup v kufru o objemu 231 litrů. Aktuální model se designem inspiruje u svých větších sourozenců. Podobně stylované prvky pozorujeme nejen na předních světlometech, ale i na lomu karoserie v zadních partiích.

Malý model Aygo X se nabízí se zážehovou pohonnou jednotkou o objemu jednoho litru. Ta generuje výkon 72 koňských sil, které ovládáte pomocí pěti stupňové manuální nebo CVT automatické bezestupňové převodovky. Ve všech verzích se vůz nabízí pouze s pohonem předních kol, i když může označení X za modelovým označením lákat na pohon obou náprav. Písmeno pouze značí zvýšenou stavbu karoserie. V základní výbavě model pořídíte za ceníkovou cenu 360 tisíc korun. Toyota si své zákazníky často hýčká a proto není neobvyklé, že na webu najdete i akční ceníky. Aktuálně tak můžete ušetřit i dalších 20 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."