Toyota vyvíjí elektrický supersport GR Sport. Na vývoj dohlíží bývalý ředitel

  • Bývalý ředitel Toyoty naznačuje práce na elektrickém sportovním modelu
  • Vývoj jde ruku v ruce s plánem nového vedení
  • Nová technologie baterií by se měla použít i pro tyto modely
Prototyp elektrického sportovního vozu Toyota GR

Prototyp elektrického sportovního vozu Toyota GR | foto: Toyota

Dlouholetý ředitel a vnuk zakladatele japonské automobilky Toyota, Akio Toyoda, se na firemním meetingu pochlubil, že značka pracuje na prvním čistě elektrickém sportovním vozidle. Jak má Toyota ve zvyku, i tento vůz se sportovními ambicemi ponese označení GR neboli Gazoo Racing.

Nový ředitel Toyoty má nakopnout elektrickou divizi

Jelikož se výrobci dlouhodobě nedaří držet krok s konkurencí ve vývoji elektrické řady vozidel, rozhodl se Akio Toyota v lednu odstoupit z vedoucí funkce. Přiznal, že aby se mohla automobilka adekvátně vyvíjet s dobou, je potřeba, aby jej v čele společnosti někdo vystřídal. Toyoda nicméně zůstává v představenstvu a je novému řediteli k ruce. Jeho místo následně zaujal dosavadní ředitel Lexusu, Koji Sato.

Ten si do svého předsevzetí dal, že značku posune tím správným směrem. Toyoda se dál blízce angažuje u vývoje, chce pomoci s navýšením produkce a potvrdil, že jeho týmy pracují i na čistě elektrickém sportovním voze. Na jeho vývoj sám dohlíží. Značka Toyota se navíc v minulém týdnu umístila na výborném druhém místě v závodě Le Mans 24, což jen navýšilo jejich ambice pro vývoj elektrického následovníka.

Prototyp elektrického sportovního vozu Toyota GR

Koncept chystaného elektrického supersportu Toyota GR | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota slibuje elektromobily s dojezdem až 1 500 kilometrů. Dorazí brzy


Spalováky musí strčit do kapsy. Jinak nevyjede z továrny!

Nový vůz musí splnit vysoká kritéria. Musí být alespoň stejně dobrý jako současné spalováky a výkonem musí předčít populární modely GR Supra a GR Yaris. Tým již má k dispozici testovací prototyp a i sám Toyoda si jeho funkčnost vyzkoušel. Zatím se jedná o velmi neveřejný projekt a není ani známo, zda tento první model dokončí svojí cestu za veřejným prodejem.

Podle Toyody musí být vůz především zábavný na řízení. Proto má dostat doplňkový našlapaný zvukové projevy a falešnou manuální převodovku. Novinku z vývoje přinesl Akio pouhých pár dní po setkání s investory. Zde značka odhalila své velmi vysoké ambice v radikálním navýšení dojezdu elektromobilů. Dosáhnout toho chce především díky semi-solid-state bateriím s vysokou hustotou a ultra rychlým nabíjením. Nové technologie by pak měly být uplatněny i na budoucí sportovní modely.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota vyvíjí elektrický supersport GR Sport. Na vývoj dohlíží bývalý ředitel

  • Bývalý ředitel Toyoty naznačuje práce na elektrickém sportovním modelu
  • Vývoj jde ruku v ruce s plánem nového vedení
  • Nová technologie baterií by se měla použít i pro tyto modely
Prototyp elektrického sportovního vozu Toyota GR

Prototyp elektrického sportovního vozu Toyota GR | foto: Toyota

Dlouholetý ředitel a vnuk zakladatele japonské automobilky Toyota, Akio Toyoda, se na firemním meetingu pochlubil, že značka pracuje na prvním čistě elektrickém sportovním vozidle. Jak má Toyota ve zvyku, i tento vůz se sportovními ambicemi ponese označení GR neboli Gazoo Racing.

Nový ředitel Toyoty má nakopnout elektrickou divizi

Jelikož se výrobci dlouhodobě nedaří držet krok s konkurencí ve vývoji elektrické řady vozidel, rozhodl se Akio Toyota v lednu odstoupit z vedoucí funkce. Přiznal, že aby se mohla automobilka adekvátně vyvíjet s dobou, je potřeba, aby jej v čele společnosti někdo vystřídal. Toyoda nicméně zůstává v představenstvu a je novému řediteli k ruce. Jeho místo následně zaujal dosavadní ředitel Lexusu, Koji Sato.

Ten si do svého předsevzetí dal, že značku posune tím správným směrem. Toyoda se dál blízce angažuje u vývoje, chce pomoci s navýšením produkce a potvrdil, že jeho týmy pracují i na čistě elektrickém sportovním voze. Na jeho vývoj sám dohlíží. Značka Toyota se navíc v minulém týdnu umístila na výborném druhém místě v závodě Le Mans 24, což jen navýšilo jejich ambice pro vývoj elektrického následovníka.

Prototyp elektrického sportovního vozu Toyota GR

Koncept chystaného elektrického supersportu Toyota GR | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota slibuje elektromobily s dojezdem až 1 500 kilometrů. Dorazí brzy


Spalováky musí strčit do kapsy. Jinak nevyjede z továrny!

Nový vůz musí splnit vysoká kritéria. Musí být alespoň stejně dobrý jako současné spalováky a výkonem musí předčít populární modely GR Supra a GR Yaris. Tým již má k dispozici testovací prototyp a i sám Toyoda si jeho funkčnost vyzkoušel. Zatím se jedná o velmi neveřejný projekt a není ani známo, zda tento první model dokončí svojí cestu za veřejným prodejem.

Podle Toyody musí být vůz především zábavný na řízení. Proto má dostat doplňkový našlapaný zvukové projevy a falešnou manuální převodovku. Novinku z vývoje přinesl Akio pouhých pár dní po setkání s investory. Zde značka odhalila své velmi vysoké ambice v radikálním navýšení dojezdu elektromobilů. Dosáhnout toho chce především díky semi-solid-state bateriím s vysokou hustotou a ultra rychlým nabíjením. Nové technologie by pak měly být uplatněny i na budoucí sportovní modely.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."