Toyota představila v USA svůj dlouho očekávaný model Scion iQ EV. Scion je plně elektrický vůz, který je navržený speciálně pro města a městské dojíždění.
Elektromobil je vybaven nově vyvinutou, vysoce výkonnou lithium-iontovou baterií od Toyoty. V ideálních městských podmínkách, tzv. Stop and Go, tedy časté zastavování na přechodech a čekání, 12 kWh baterie poskytuje dojezd takřka 80 km na jedno nabití. Vozidlo můžete následně nabít v klasické 230V zásuvce za zhruba 3 hodiny. Díky svým rozměrům je Scius iQ EV velmi obratný, což je ideální do úzkých ulic a také pro parkování.
Scius EV obsahuje několik zajímavých funkcí a možností. Jednak je to tzv. rekuperační brždění, díky kterému opětovně získáváte energii, kterou vozidlo vynaložilo na zastavení. Dále vyhřívaná sedadla, vyhřívané přední sklo, abyste mohli rychle a pohodlně rozmrazit námrazu v zimních měsících, která se na sklech velmi ráda usazuje. Obsahuje také časovač, kdy bude vozidlo přesně nabito, popřípadě řízeno.
K dispozici jsou 3 jízdní módy. První je D – tento mód spotřebovává nejméně energie v jízdě po městě. S mód – ten naopak zvyšuje akceleraci a výkon pro svižnější jízdu. Poslední, B mód, maximalizuje regenerační schopnost brzd.
Maximální výkon hnacího ústrojí je 47 kW (63 koní). V módu S pak zrychlí Scion z 0 na 100 km/h za 13,4 sekundy. Na 60 km/h je to pod sedm sekund. Maximální rychlost je pak 125 km/h.
Scion 2013 EV má 11 airbagů, pro maximální ochranu. Tělo je také navrženo tak, aby v případě srážky náraz co nejvíce rozptýlilo. Např. přední kola jsou posunuta dopředu, aby absorbovala co nejvíce náraz i ona. Dále máte v kabině možnost využít HDD navigační systém, nebo používat exkluzivní AVN jednotku s několika funkcemi pro podporu řízení. Obrazovka je sedmipalcové LCD, která zobrazuje informace o vozidle (spotřeba energie). Na dostupné mapě se vám pak zobrazuje, kolik může vůz cestovat ještě při aktuálním stavu baterie.
IQ EV se již vyrábí v továrnách Toyota City. Výroba byla zahájena v září 2012.
via: puregreencars.com
Toyota představila v USA svůj dlouho očekávaný model Scion iQ EV. Scion je plně elektrický vůz, který je navržený speciálně pro města a městské dojíždění.
Elektromobil je vybaven nově vyvinutou, vysoce výkonnou lithium-iontovou baterií od Toyoty. V ideálních městských podmínkách, tzv. Stop and Go, tedy časté zastavování na přechodech a čekání, 12 kWh baterie poskytuje dojezd takřka 80 km na jedno nabití. Vozidlo můžete následně nabít v klasické 230V zásuvce za zhruba 3 hodiny. Díky svým rozměrům je Scius iQ EV velmi obratný, což je ideální do úzkých ulic a také pro parkování.
Scius EV obsahuje několik zajímavých funkcí a možností. Jednak je to tzv. rekuperační brždění, díky kterému opětovně získáváte energii, kterou vozidlo vynaložilo na zastavení. Dále vyhřívaná sedadla, vyhřívané přední sklo, abyste mohli rychle a pohodlně rozmrazit námrazu v zimních měsících, která se na sklech velmi ráda usazuje. Obsahuje také časovač, kdy bude vozidlo přesně nabito, popřípadě řízeno.
K dispozici jsou 3 jízdní módy. První je D – tento mód spotřebovává nejméně energie v jízdě po městě. S mód – ten naopak zvyšuje akceleraci a výkon pro svižnější jízdu. Poslední, B mód, maximalizuje regenerační schopnost brzd.
Maximální výkon hnacího ústrojí je 47 kW (63 koní). V módu S pak zrychlí Scion z 0 na 100 km/h za 13,4 sekundy. Na 60 km/h je to pod sedm sekund. Maximální rychlost je pak 125 km/h.
Scion 2013 EV má 11 airbagů, pro maximální ochranu. Tělo je také navrženo tak, aby v případě srážky náraz co nejvíce rozptýlilo. Např. přední kola jsou posunuta dopředu, aby absorbovala co nejvíce náraz i ona. Dále máte v kabině možnost využít HDD navigační systém, nebo používat exkluzivní AVN jednotku s několika funkcemi pro podporu řízení. Obrazovka je sedmipalcové LCD, která zobrazuje informace o vozidle (spotřeba energie). Na dostupné mapě se vám pak zobrazuje, kolik může vůz cestovat ještě při aktuálním stavu baterie.
IQ EV se již vyrábí v továrnách Toyota City. Výroba byla zahájena v září 2012.
via: puregreencars.com