Výzkumné centrum Toyota Research Institute (TRI) představilo americkým a evropským novinářům koncepty a simulátory využívající umělou inteligenci v oblasti bezpečnosti a autonomního řízení. Na okruhu Thunderhill Raceway ve Willows v Kalifornii bylo předvedeno driftování za podpory pokynů a podpory AI na simulované ledové ploše a školitelů AI pro jízdu na okruhu.
Umělá inteligence pomocí přirozeného jazyka dává uživateli v reálném čase pokyny, jak postupovat v závislosti na aktuální situaci a chování. Kromě toho si novináři mohli vyzkoušet interakci s agentem prostřednictvím rozhraní chatbotu, aby se informovali o svých schopnostech a dostali rady ke zlepšení.
„Domníváme se, že dokážeme zachránit více životů tím, že autonomní technologie vozidel dostaneme k lidem o něco dříve a na více místech. Můžeme toho docílit změnou pohledu na to, jak funguje interakce lidí a vestavěných technologií k vytváření nových zkušeností a hodnoty pro naše zákazníky,“ uvedl ředitel divize Human Interactive Driving výzkumného centra TRI Avinash Balachandran.
Práce týmu Human Interactive Driving (HID) výzkumného centra TRI se zaměřuje na aktivní bezpečnost s využitím vysoké úrovně autonomie, ale současně za vysoké míry zapojení ze strany řidiče. Prostřednictvím výzkumných aut a simulátoru experti Toyoty představili technologie zaměřené na učení, bezpečnost a na sdílenou autonomii.
„Bezpečnost je pro Toyotu nejvyšší prioritou. Náš přístup zaměřený na potřeby člověka odhaluje lepší a bezpečnější způsoby spolupráce lidí s umělou inteligencí. Posilujeme lidské schopnosti vytvářením modelů, které předvídají zásahy řidiče vyvíjením umělé inteligence, která zlepšuje řidičovy schopnosti,“ uvedl generální ředitel TRI Gill Pratt.
Čtěte také: Toyotě ujel vlak. Tohle je dvojice elektromobilů, které ji mohou vrátit do hry
Jedním z testovaných konceptů byl Driving Sensei, který s využitím AI pomáhá řidičům zvládat různé dovednosti prostřednictvím pokynů AI v kombinaci se systémy AI na podporu řízení. Koncept Driving Sensei pomáhá k lepšímu a bezpečnějšímu řízení, protože řidič je stále aktivně zapojen do ovládání vozu.
Novináři si technologie vyzkoušeli v praxi za volantem Toyoty GR Supra vybavené autonomním driftováním a v plně autonomním Lexus LC500 s ukázkou schopností vyhýbat se překážkám za jízdy vysokou rychlostí po závodní dráze.
V oblasti sdílené autonomie Toyota představila i specifickou platformu GRIP (Global Research Innovation Platform) výzkumného centra TRI. To je testovací vozidlo s řízením všech kol a čtveřicí elektromotorů v kolech vozidla s cílem urychlit výzkum řízení. Zabudovaný systém emulace dynamiky ve vozidlu GRIP podporuje nové scénáře školení řidičů v rámci kontrolovaného prostředí.
Výzkumné centrum Toyota Research Institute (TRI) představilo americkým a evropským novinářům koncepty a simulátory využívající umělou inteligenci v oblasti bezpečnosti a autonomního řízení. Na okruhu Thunderhill Raceway ve Willows v Kalifornii bylo předvedeno driftování za podpory pokynů a podpory AI na simulované ledové ploše a školitelů AI pro jízdu na okruhu.
Umělá inteligence pomocí přirozeného jazyka dává uživateli v reálném čase pokyny, jak postupovat v závislosti na aktuální situaci a chování. Kromě toho si novináři mohli vyzkoušet interakci s agentem prostřednictvím rozhraní chatbotu, aby se informovali o svých schopnostech a dostali rady ke zlepšení.
„Domníváme se, že dokážeme zachránit více životů tím, že autonomní technologie vozidel dostaneme k lidem o něco dříve a na více místech. Můžeme toho docílit změnou pohledu na to, jak funguje interakce lidí a vestavěných technologií k vytváření nových zkušeností a hodnoty pro naše zákazníky,“ uvedl ředitel divize Human Interactive Driving výzkumného centra TRI Avinash Balachandran.
Práce týmu Human Interactive Driving (HID) výzkumného centra TRI se zaměřuje na aktivní bezpečnost s využitím vysoké úrovně autonomie, ale současně za vysoké míry zapojení ze strany řidiče. Prostřednictvím výzkumných aut a simulátoru experti Toyoty představili technologie zaměřené na učení, bezpečnost a na sdílenou autonomii.
„Bezpečnost je pro Toyotu nejvyšší prioritou. Náš přístup zaměřený na potřeby člověka odhaluje lepší a bezpečnější způsoby spolupráce lidí s umělou inteligencí. Posilujeme lidské schopnosti vytvářením modelů, které předvídají zásahy řidiče vyvíjením umělé inteligence, která zlepšuje řidičovy schopnosti,“ uvedl generální ředitel TRI Gill Pratt.
Čtěte také: Toyotě ujel vlak. Tohle je dvojice elektromobilů, které ji mohou vrátit do hry
Jedním z testovaných konceptů byl Driving Sensei, který s využitím AI pomáhá řidičům zvládat různé dovednosti prostřednictvím pokynů AI v kombinaci se systémy AI na podporu řízení. Koncept Driving Sensei pomáhá k lepšímu a bezpečnějšímu řízení, protože řidič je stále aktivně zapojen do ovládání vozu.
Novináři si technologie vyzkoušeli v praxi za volantem Toyoty GR Supra vybavené autonomním driftováním a v plně autonomním Lexus LC500 s ukázkou schopností vyhýbat se překážkám za jízdy vysokou rychlostí po závodní dráze.
V oblasti sdílené autonomie Toyota představila i specifickou platformu GRIP (Global Research Innovation Platform) výzkumného centra TRI. To je testovací vozidlo s řízením všech kol a čtveřicí elektromotorů v kolech vozidla s cílem urychlit výzkum řízení. Zabudovaný systém emulace dynamiky ve vozidlu GRIP podporuje nové scénáře školení řidičů v rámci kontrolovaného prostředí.