Japonská automobilka Toyota uvedla ve své domovské zemi nový hybridní model Prius PHV, který se začne prodávat okamžitě u všech dealerů v zemi.
Prius PHV má dojezd 68,2 km, tedy dle japonských standardů, které mají odlišnou metodologii pro měření dojezdu v elektrickém režimu vozidla. Dojezd ve Spojených státech byl podle tamních standardů stanoven na 40,2 km.
Hybridní Prius PHV pohání čtyřválcový 1,8litrový motor s výkonem 72 kW (98 koní) a maximálním točivým momentem 142 Nm. Kromě toho je vozidlo vybaveno dvěma elektrickými motory, z nichž jeden má výkon 53 kW (72 koní) a druhý 23 kW (31 koní). Maximální rychlost Priusu PHV v elektrickém režimu je 130 km/h.
Zajímavostí Priusu PHV je první „solární nabíjecí systém“ dostupný v sériově vyráběných autech. Tento systém získává energii ze slunečního světla do trakční baterie v zaparkovaném vozidle, a je schopen získat energii dostatečnou pro pohon vozidla na maximálně 6,1 km denně. Takže do obchodu si můžete zajet prakticky zadarmo, nepočítáme-li náklady na nákup a údržbu vozidla.
Zajímavostí je, že Toyota Prius PHV má i funkci generátoru elektřiny, takže dokáže pohánět třeba domácnost. A to jak z baterií (při vypnutém motoru), tak přímo z paliva v nádrži (při zapnutém motoru). Toyota zde myslela především na případnou obnovu po přírodních katastrofách, které právě Japonsko zasahují poměrně často.
Zdroj: Electriccarsreport
Japonská automobilka Toyota uvedla ve své domovské zemi nový hybridní model Prius PHV, který se začne prodávat okamžitě u všech dealerů v zemi.
Prius PHV má dojezd 68,2 km, tedy dle japonských standardů, které mají odlišnou metodologii pro měření dojezdu v elektrickém režimu vozidla. Dojezd ve Spojených státech byl podle tamních standardů stanoven na 40,2 km.
Hybridní Prius PHV pohání čtyřválcový 1,8litrový motor s výkonem 72 kW (98 koní) a maximálním točivým momentem 142 Nm. Kromě toho je vozidlo vybaveno dvěma elektrickými motory, z nichž jeden má výkon 53 kW (72 koní) a druhý 23 kW (31 koní). Maximální rychlost Priusu PHV v elektrickém režimu je 130 km/h.
Zajímavostí Priusu PHV je první „solární nabíjecí systém“ dostupný v sériově vyráběných autech. Tento systém získává energii ze slunečního světla do trakční baterie v zaparkovaném vozidle, a je schopen získat energii dostatečnou pro pohon vozidla na maximálně 6,1 km denně. Takže do obchodu si můžete zajet prakticky zadarmo, nepočítáme-li náklady na nákup a údržbu vozidla.
Zajímavostí je, že Toyota Prius PHV má i funkci generátoru elektřiny, takže dokáže pohánět třeba domácnost. A to jak z baterií (při vypnutém motoru), tak přímo z paliva v nádrži (při zapnutém motoru). Toyota zde myslela především na případnou obnovu po přírodních katastrofách, které právě Japonsko zasahují poměrně často.
Zdroj: Electriccarsreport