Toyota je stále ze všech výrobců aut nejpilnější v registraci patentů

Jakub Ondráček
  • Japonská automobilka Toyota si zase připisuje první místo 
  • Znovu se totiž umístila na první příčce v počtu podaných patentů
  • Kolik patentů si společnost vloni zaregistrovala?
Toyota volant logo
Toyota volant logo

Ani tentokrát se japonská značka nenechala porazit. Toyota si v roce 2023 připsala na svůj účet další prvenství, když požádala o největší množství patentů v automobilovém průmyslu. Jak daleko nechala společnost ostatní značky a kolik patentů dokázala během loňského roku zaregistrovat?

Nejvíce patentů zaregistrovala Toyota

Toyota neponechala nic náhodě. S celkem 2 667 žádostmi odeslanými na americký Úřad pro patenty a ochranné známky se stala nejčastějším žadatelem v celém automobilovém segmentu. Daleko za sebou nechala korejský Hyundai s 2 052 patenty či třetí Ford s 1 306 patenty. Japonské značce se ale vedlo i v celkovém žebříčku, který zahrnoval společnosti ze všech oblastí.

Celkově, bez ohledu na obor, Toyota vybojovala sedmé místo. Přeběhl ji jen Samsung, který podal celkem 9 036 přihlášek, LG s 4 170 přihláškami a dále IBM, Qualcomm, Taiwan Seminconductor a Canon. Za sebou tak Toyota nechala i takové technologické giganty, jakými jsou například Apple a Alphabet (Google).

Nová robotická výrobní linka Toyoty v Japonsku
Nová robotická výrobní linka Toyoty v Japonsku

Čtěte také: Toyota bZ4X skončila v oceánu. Její řidič naprosto podcenil banální věc


Za úspěchem stojí tvrdá práce

Úspěch Toyoty opravdu není náhodný. Stojí za ním totiž práce a snažení mnoha výzkumníků, kteří se na patentových přihláškách a v nich obsažených technologiích podíleli v celkem dvaceti významných výzkumných a vývojových centrech po celém světě. Asi polovina z 2 667 žádostí se týká budoucnosti automobility. Tyto patenty totiž obsahovaly technologie používané v elektrifikaci hnacího ústrojí, systémech autonomního řízení a dalších.

Pomocí všeho tohoto úsilí ale japonská automobilka směřuje k jednomu hlavnímu cíli. Tím je dosažení klimatické neutrality do roku 2050. Toyota tento cíl bere velmi vážně. Ročně do výzkumu a vývoje totiž investuje 1 240 miliard japonských jenů (192 miliard korun), to tak odpovídá částce asi 22 milionů korun za hodinu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články