Test Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i – Americký speciál přijíždí na české silnice!

  • Otestovali jsme americký speciál Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i!
  • Zaujal nás nejen svou obrovskou velikostí, ale zároveň pohodlím
  • Jaký je požírač dálničních kilometrů na českých silnicích?
Otestovali jsme vůz Toyota Highlander Hybrid!

Otestovali jsme vůz Toyota Highlander Hybrid!

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér, Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Vážení čtenáři, většinou se na našem magazínu můžete dočíst o elektromobilech či plug-in hybridech, které vždy mile rádi otestujeme. Tentokrát se k nám ovšem dostala jedna naprostá specialitka, které zkrátka nešlo odolat. Řeč je o mastodontní Toyotě Highlander, která očaruje nejen svou obrovskou velikostí, ale zároveň překvapivou úsporností.

Japonská automobilka se konečně rozhoupala k tomu, aby do Evropy začala dovážet i určité vozy, které by v dnešní době emisních limitů nebyly možné. Model Highlander je toho zářným příkladem, protože díky jiným (a úspornějším) vozům si Toyota může dovolit něco tak okatého a vlastně skvělého. Velké SUV, které měří téměř pět metrů, si rozhodně zamilujete a můžete jej porovnávat rovnou s elitní konkurencí jako BMW X5 nebo Volvo XC90. Tedy, alespoň do chvíle, kdy se koukáte na velikost a schopnosti.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4966 × 1930 × 1755 mm, hmotnost: 2015 kg
Pohon hybrid, pohon všech kol
Výkon řadový čtyřválec + 2× elektromotor, výkon 182 kW
Baterie NiMH baterie o kapacitě 1,82 kWh
 Spotřeba město pod 6l/100 km, okresky 8l/100 km
Cena testovacího modelu 1 800 000 Kč

Americký pašák, který vyčnívá z davu

Naši pouť obrovskou Toyotou začneme klasicky u designu, který očaruje každého, kdo dýchá pro mastodontní vozy s velkou prezencí. Nejprve je ovšem nutno říct, že pokud jste jedni z těch, kteří tráví dlouhé hodiny před monitorem a vybírá si v konfigurátoru každičký detail, tak Highlander nejspíš nebude pro vás. Jelikož se totiž jedná o americký speciál, tak těch možností tolik zákazník zkrátka nemá a vše je řešeno poněkud přímočarým přístupem. Pokud má ovšem “základní” výbava vše potřebné, tak proč řešit zdlouhavé vybírání?

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zepředu

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zepředu

Správná výbava je základ

Nám do redakce přistála Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i ve výbavě Executive, což znamená, že stačilo už jen vybrat správnou barvu a bylo hotovo. Třešničkou na dortu testovacího vozu pak byly boční nášlapy, které jsou sice lehce předražené, ale vyplatí se. A když jsme u té ceny, tak si nalejme čistého vína. Pokud budete chtít podobný vůz jako jsme měli my, tak si připravte alespoň 1,8 milionu korun. Že je to za Toyotu hodně? Samozřejmě.

Za ty peníze ovšem dostanete amerického pašáka, který na délku měří 4966 mm, je 1930 mm široký a 1755 mm vysoký. A pokud se ptáte na rozvor, tak ten činí šílených 2850 mm. Na tak velké rozměry se pak nabaluje poněkud konzervativní a typicky “americko-japonský” design, který ničím neurazí, ale zároveň nenadchne. Highlander je prostě auto, které plní svůj účel na výbornou a pokud si zvolíte vhodnou výbavu, tak budete doslova králem silnic.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zezadu

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zezadu

Interiér netrpí moderními výstřelky

Stejná písnička pak hraje i v samotném interiéru, který je taktéž enormně prostorný. Řidič před sebou najde rádoby digitální štít, kde na první dobrou uvidí stav aktuální rychlosti, měřič ekologické (a také ekonomické) jízdy a samozřejmě palubní počítač. Něco takového je sice u jiných automobilek již přežitek, na druhou stranu občas nevadí, když se vrátíme zpátky do minulosti. A o tom to vlastně i tak trochu je – Highlander si opravdu na nic nehraje, chce jen odvést svou práci na výbornou.

Infotainment nehraje první ligu

Středová konzola je pak naprosto obrovská, což je opět něco, co nejspíš očekáváte. Středobodem vozu je velký panel, který skrývá 12,3palcový displej infotainmentu, který svým uživatelským rozhraním působí lehce zastarale. Na druhou stranu oceňujeme snadné ovládání klimatizace, vyhřívání i ventilování sedadel a další funkce, které lehce aktivujete dobře zpracovaným tlačítkem. Jasně, není to sice poslední výkřik módy, ovšem funguje to na výbornou.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, interiér

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, interiér

A když už jsme u těch tlačítek, tak se u nich i na chvíli zastavme. Byť nejde zrovna o poslední výkřik technologií, tak mají stále dobré zpracování a jejich rozmístění je více než logické. A pokud na nějakou funkci tlačítko nenajdete, tak nemusíte zoufat, protože na to zcela určitě existuje sekce v infotainmentu. Ten umožňuje skvělé rozdělení obrazu, které využijete v případě, že často jezdíte ve více lidech. A jelikož je interiér opravdu velký, tak si může řidič přepínat zobrazení blíže k sobě, čímž minimalizuje rozptýlení za volantem. Geniální.

Óda na prostornost

A jelikož tady celou dobu básníme o prostornosti, tak je potřeba, abychom se chvíli zastavili i nad tímto tématem. Z vnějších rozměrů Toyota Highlander připomíná takový stadion, přičemž při vstupu na palubu se tento pocit nemění. Americký král silnic pojme až sedm cestujících, a to rovnou s maximálním pohodlím! Řidič či spolujezdec mají místa na rozdávání, to samé platí pro cestující vzadu. Počítejte ovšem s tím, že třetí řada je spíš určena pro děti, než dospělé. Celkovému dojmu pak dopomáhá i panaromatické okno, které dokáže prosvětlit celý interiér.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér, Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér, Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Toyota Highlander neurazí, ale ani nenadchne

Pojďme ovšem přejít k tomu zásadnímu, protože na design si udělá každý obrázek sám. Toyota Highlander se v tuto chvíli prodává v Česku pouze s 2,5litrovým hybridním pohonem, jenž nabídne výkon 140 kW a točivý moment 239 Nm. Pokud do party připočítáme sadu dvou elektromotorů, tak jsme na systémovém výkonu 182 kW, což už není tak špatné, ovšem na tak velký vůz bychom si představovali i něco slušnějšího. Na zvážení je pak i maximální rychlost 180 km/h, která opravdu zaostává za konkurencí.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo Hybrid

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo Hybrid

Když se ovšem podíváme na jízdní projev, tak to je zcela něco odlišného. Sladění motorů je naprosto fenomenální a jde vidět, že tady je Toyota na koni. Při rozjezdu se častokrát benzinový čtyřválec vůbec neozývá a vše frčí na čistou elektřinu, kterou si vůz stačil během jízdy vyrobit. Něco takového se hodí třeba ve chvíli, kdy odjíždíte do práce v brzkých ranních hodinách a nechcete probudit spící rodinu. Tady si tedy Highlander propůjčil (byť jen dočasně) velkou výhodu elektromobilů. Energii následně čerpá z NiMH baterky o kapacitě 1,82 kWh, která by mohla být na náš vkus i o něco větší. Elektrický dojezd není zrovna nejlepší a při vyšší rychlosti se vždy nakopne 2,5litrový spalovací motor.

Dálniční požírač kilometrů

A v čem tedy Toyota Highlander vyniká? Inu, bavíme se hlavně o klidné jízdě na dlouhé vzdálenosti. V tomto voze neexistují žádné sportovnější ambice, což je vlastně i dobře. Během jízdy se cítíte jako při odpočinku, kdy se staráte jen a pouze o jízdu a všechny ostatní venkovní vjemy absorbuje americko-japonský parťák. Tento argument ovšem neznamená, že se během jízdy musíte vyloženě loudat! Právě naopak, dámy a pánové. Díky skvělé pohonné jednotce jste schopni jezdit po městě za šíleně krásných 5,8 litrů, což jsme naprosto nechápali. Jakmile pak vyjedete na okresky a lehce mu “naložíte”, tak se dostanete na nějakých 8 litrů na 100 kilometrů. Stále jde o nádherný výsledek, zvlášť, když se podíváte na ultimátní rozměry.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo automobilky

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo automobilky

Musíme se ovšem svěřit s tím, co nás lehce trápilo. Odzvučnění podvozku by mohlo být v této třídě o něco lepší, protože při přejezdu různých děr šlo slyšet, jak si s tím podvozek jakoby neuměl poradit a raději lehce ustřelil. Na tak velké a kvalitní auto je to samozřejmě téměř nesmysl, ovšem ten pocit ve vás opravdu zůstane. Na druhou stranu dokážete nápravu velmi rychle zkrotit, což je výhoda, kterou bychom u amerického speciálu nečekali.

Budeš nám chybět, Highlandeře!

Blíží se nám naprostý závěr testu a my musíme Highlandera nějak ohodnotit. Inu, začneme asi od naprostého základu. Při převzetí klíčků jsme očekávali lehce větší americký požitek, který se nám bohužel nedostal a šlo o takový mix, který nápadně připomínal Evropu. To nemusí být ovšem nutně špatně, když Toyota pochopitelně pase po úspěchu i u nás. Obrovské auto si žádá obrovskou zodpovědnost, kterou pocítíte okamžitě, když vlezete za volant. A teď se třeste, ať nemusíte přes centrum Prahy.

Toyota Highlander je typickým příkladem toho, jak má vypadat dálniční požírač kilometrů. Pohodlný, uvnitř spousta místa a sedadla na prvotřídní úrovni. Umíme si představit, že by nám dělal společnost v případě, že bychom měli v domácnosti rozdělení aut do města a na delší výlety. Co se nám ovšem příliš nelíbí je množství tlačítek a zastaralejší infotainment, který by si zasloužil novější kabát.

A teď asi to nejdůležitější. Highlander rozhodně není na každodenní jízdu, pokud jej nutně nepotřebujete ke své práci. V případě nákupů je pro vás každé parkovací místo malé, na hustou dopravu samozřejmě nevyhovuje a řešit neustále jeho obří rozměry nechcete. Pokud jej ovšem přijmete jako rodinný vůz na delší přejezdy, tak se vám odvděčí naprosto skvělou službou. A nezapomeňte, Toyota je známa svou spolehlivostí, takže vás nejspíš nesežere ani servis.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
líbivý design tužší podvozek
jízdní vlastnosti
spotřeba
prostornost, interiér

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i – Americký speciál přijíždí na české silnice!

  • Otestovali jsme americký speciál Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i!
  • Zaujal nás nejen svou obrovskou velikostí, ale zároveň pohodlím
  • Jaký je požírač dálničních kilometrů na českých silnicích?
Otestovali jsme vůz Toyota Highlander Hybrid!

Otestovali jsme vůz Toyota Highlander Hybrid!

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér, Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Vážení čtenáři, většinou se na našem magazínu můžete dočíst o elektromobilech či plug-in hybridech, které vždy mile rádi otestujeme. Tentokrát se k nám ovšem dostala jedna naprostá specialitka, které zkrátka nešlo odolat. Řeč je o mastodontní Toyotě Highlander, která očaruje nejen svou obrovskou velikostí, ale zároveň překvapivou úsporností.

Japonská automobilka se konečně rozhoupala k tomu, aby do Evropy začala dovážet i určité vozy, které by v dnešní době emisních limitů nebyly možné. Model Highlander je toho zářným příkladem, protože díky jiným (a úspornějším) vozům si Toyota může dovolit něco tak okatého a vlastně skvělého. Velké SUV, které měří téměř pět metrů, si rozhodně zamilujete a můžete jej porovnávat rovnou s elitní konkurencí jako BMW X5 nebo Volvo XC90. Tedy, alespoň do chvíle, kdy se koukáte na velikost a schopnosti.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4966 × 1930 × 1755 mm, hmotnost: 2015 kg
Pohon hybrid, pohon všech kol
Výkon řadový čtyřválec + 2× elektromotor, výkon 182 kW
Baterie NiMH baterie o kapacitě 1,82 kWh
 Spotřeba město pod 6l/100 km, okresky 8l/100 km
Cena testovacího modelu 1 800 000 Kč

Americký pašák, který vyčnívá z davu

Naši pouť obrovskou Toyotou začneme klasicky u designu, který očaruje každého, kdo dýchá pro mastodontní vozy s velkou prezencí. Nejprve je ovšem nutno říct, že pokud jste jedni z těch, kteří tráví dlouhé hodiny před monitorem a vybírá si v konfigurátoru každičký detail, tak Highlander nejspíš nebude pro vás. Jelikož se totiž jedná o americký speciál, tak těch možností tolik zákazník zkrátka nemá a vše je řešeno poněkud přímočarým přístupem. Pokud má ovšem “základní” výbava vše potřebné, tak proč řešit zdlouhavé vybírání?

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zepředu

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zepředu

Správná výbava je základ

Nám do redakce přistála Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i ve výbavě Executive, což znamená, že stačilo už jen vybrat správnou barvu a bylo hotovo. Třešničkou na dortu testovacího vozu pak byly boční nášlapy, které jsou sice lehce předražené, ale vyplatí se. A když jsme u té ceny, tak si nalejme čistého vína. Pokud budete chtít podobný vůz jako jsme měli my, tak si připravte alespoň 1,8 milionu korun. Že je to za Toyotu hodně? Samozřejmě.

Za ty peníze ovšem dostanete amerického pašáka, který na délku měří 4966 mm, je 1930 mm široký a 1755 mm vysoký. A pokud se ptáte na rozvor, tak ten činí šílených 2850 mm. Na tak velké rozměry se pak nabaluje poněkud konzervativní a typicky “americko-japonský” design, který ničím neurazí, ale zároveň nenadchne. Highlander je prostě auto, které plní svůj účel na výbornou a pokud si zvolíte vhodnou výbavu, tak budete doslova králem silnic.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zezadu

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, zezadu

Interiér netrpí moderními výstřelky

Stejná písnička pak hraje i v samotném interiéru, který je taktéž enormně prostorný. Řidič před sebou najde rádoby digitální štít, kde na první dobrou uvidí stav aktuální rychlosti, měřič ekologické (a také ekonomické) jízdy a samozřejmě palubní počítač. Něco takového je sice u jiných automobilek již přežitek, na druhou stranu občas nevadí, když se vrátíme zpátky do minulosti. A o tom to vlastně i tak trochu je – Highlander si opravdu na nic nehraje, chce jen odvést svou práci na výbornou.

Infotainment nehraje první ligu

Středová konzola je pak naprosto obrovská, což je opět něco, co nejspíš očekáváte. Středobodem vozu je velký panel, který skrývá 12,3palcový displej infotainmentu, který svým uživatelským rozhraním působí lehce zastarale. Na druhou stranu oceňujeme snadné ovládání klimatizace, vyhřívání i ventilování sedadel a další funkce, které lehce aktivujete dobře zpracovaným tlačítkem. Jasně, není to sice poslední výkřik módy, ovšem funguje to na výbornou.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, interiér

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, interiér

A když už jsme u těch tlačítek, tak se u nich i na chvíli zastavme. Byť nejde zrovna o poslední výkřik technologií, tak mají stále dobré zpracování a jejich rozmístění je více než logické. A pokud na nějakou funkci tlačítko nenajdete, tak nemusíte zoufat, protože na to zcela určitě existuje sekce v infotainmentu. Ten umožňuje skvělé rozdělení obrazu, které využijete v případě, že často jezdíte ve více lidech. A jelikož je interiér opravdu velký, tak si může řidič přepínat zobrazení blíže k sobě, čímž minimalizuje rozptýlení za volantem. Geniální.

Óda na prostornost

A jelikož tady celou dobu básníme o prostornosti, tak je potřeba, abychom se chvíli zastavili i nad tímto tématem. Z vnějších rozměrů Toyota Highlander připomíná takový stadion, přičemž při vstupu na palubu se tento pocit nemění. Americký král silnic pojme až sedm cestujících, a to rovnou s maximálním pohodlím! Řidič či spolujezdec mají místa na rozdávání, to samé platí pro cestující vzadu. Počítejte ovšem s tím, že třetí řada je spíš určena pro děti, než dospělé. Celkovému dojmu pak dopomáhá i panaromatické okno, které dokáže prosvětlit celý interiér.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér, Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér, Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Toyota Highlander neurazí, ale ani nenadchne

Pojďme ovšem přejít k tomu zásadnímu, protože na design si udělá každý obrázek sám. Toyota Highlander se v tuto chvíli prodává v Česku pouze s 2,5litrovým hybridním pohonem, jenž nabídne výkon 140 kW a točivý moment 239 Nm. Pokud do party připočítáme sadu dvou elektromotorů, tak jsme na systémovém výkonu 182 kW, což už není tak špatné, ovšem na tak velký vůz bychom si představovali i něco slušnějšího. Na zvážení je pak i maximální rychlost 180 km/h, která opravdu zaostává za konkurencí.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo Hybrid

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo Hybrid

Když se ovšem podíváme na jízdní projev, tak to je zcela něco odlišného. Sladění motorů je naprosto fenomenální a jde vidět, že tady je Toyota na koni. Při rozjezdu se častokrát benzinový čtyřválec vůbec neozývá a vše frčí na čistou elektřinu, kterou si vůz stačil během jízdy vyrobit. Něco takového se hodí třeba ve chvíli, kdy odjíždíte do práce v brzkých ranních hodinách a nechcete probudit spící rodinu. Tady si tedy Highlander propůjčil (byť jen dočasně) velkou výhodu elektromobilů. Energii následně čerpá z NiMH baterky o kapacitě 1,82 kWh, která by mohla být na náš vkus i o něco větší. Elektrický dojezd není zrovna nejlepší a při vyšší rychlosti se vždy nakopne 2,5litrový spalovací motor.

Dálniční požírač kilometrů

A v čem tedy Toyota Highlander vyniká? Inu, bavíme se hlavně o klidné jízdě na dlouhé vzdálenosti. V tomto voze neexistují žádné sportovnější ambice, což je vlastně i dobře. Během jízdy se cítíte jako při odpočinku, kdy se staráte jen a pouze o jízdu a všechny ostatní venkovní vjemy absorbuje americko-japonský parťák. Tento argument ovšem neznamená, že se během jízdy musíte vyloženě loudat! Právě naopak, dámy a pánové. Díky skvělé pohonné jednotce jste schopni jezdit po městě za šíleně krásných 5,8 litrů, což jsme naprosto nechápali. Jakmile pak vyjedete na okresky a lehce mu “naložíte”, tak se dostanete na nějakých 8 litrů na 100 kilometrů. Stále jde o nádherný výsledek, zvlášť, když se podíváte na ultimátní rozměry.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo automobilky

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i, logo automobilky

Musíme se ovšem svěřit s tím, co nás lehce trápilo. Odzvučnění podvozku by mohlo být v této třídě o něco lepší, protože při přejezdu různých děr šlo slyšet, jak si s tím podvozek jakoby neuměl poradit a raději lehce ustřelil. Na tak velké a kvalitní auto je to samozřejmě téměř nesmysl, ovšem ten pocit ve vás opravdu zůstane. Na druhou stranu dokážete nápravu velmi rychle zkrotit, což je výhoda, kterou bychom u amerického speciálu nečekali.

Budeš nám chybět, Highlandeře!

Blíží se nám naprostý závěr testu a my musíme Highlandera nějak ohodnotit. Inu, začneme asi od naprostého základu. Při převzetí klíčků jsme očekávali lehce větší americký požitek, který se nám bohužel nedostal a šlo o takový mix, který nápadně připomínal Evropu. To nemusí být ovšem nutně špatně, když Toyota pochopitelně pase po úspěchu i u nás. Obrovské auto si žádá obrovskou zodpovědnost, kterou pocítíte okamžitě, když vlezete za volant. A teď se třeste, ať nemusíte přes centrum Prahy.

Toyota Highlander je typickým příkladem toho, jak má vypadat dálniční požírač kilometrů. Pohodlný, uvnitř spousta místa a sedadla na prvotřídní úrovni. Umíme si představit, že by nám dělal společnost v případě, že bychom měli v domácnosti rozdělení aut do města a na delší výlety. Co se nám ovšem příliš nelíbí je množství tlačítek a zastaralejší infotainment, který by si zasloužil novější kabát.

A teď asi to nejdůležitější. Highlander rozhodně není na každodenní jízdu, pokud jej nutně nepotřebujete ke své práci. V případě nákupů je pro vás každé parkovací místo malé, na hustou dopravu samozřejmě nevyhovuje a řešit neustále jeho obří rozměry nechcete. Pokud jej ovšem přijmete jako rodinný vůz na delší přejezdy, tak se vám odvděčí naprosto skvělou službou. A nezapomeňte, Toyota je známa svou spolehlivostí, takže vás nejspíš nesežere ani servis.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
líbivý design tužší podvozek
jízdní vlastnosti
spotřeba
prostornost, interiér

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."