Toyota Camry Hybrid (2019): znovuzrozená legenda
Legendární model od Toyoty se po 14 letech vrací do Evropy. Nová již osmá generace vozu Toyota Camry by měla nejvíce oslovit zejména firmy, vzhledem k výbornému poměru cena/výkon/kvalita, ale také nabízenému nejmodernějšímu hybridnímu provedení, ze kterého plynou další nesporné výhody.
Toyota odhaduje, že ve více než 90 procentech případů bude u nového modelu Camry zákazníkem firma. Svými vlastnostmi totiž přímo konkuruje například Superbu, Passatu nebo Arteonu, tedy právě vozům značně populárním u firemní klientely. Nicméně pořídit si ji samozřejmě může úplně kdokoliv.
Vlajkový sedan od Toyoty je vybaven nejmodernějším hybridním pohonem 4. generace, který již najdeme u modelů C-HR a nejnovějšího Priusu. Pod kapotou se ukrývá spalovací 2,5litrový motor, který v souhře s elektromotorem disponuje výkonem 218 koní. A právě zde je pokrok, neboť spalovací motor Toyoty dosahuje rekordní účinnosti ze všech benzinových motorů, a to 41 %. Nechybí bezestupňová převodovka e-CVT. A oproti předchozím hybridům je konečně vylepšený i zvuk motoru, který není tak agresivní a nepřirozený při vyšších otáčkách. Přitom motor modelu Camry má paradoxně ve vysokých otáčkách ještě vyšší výkon než u předchozích modelů.
Nyní pár tradičních čísel, Toyota Camry Hybrid (2019) zvládne z 0 na 100 km/hod zrychlit za 8,3 vteřiny. Maximální rychlost dosahuje 180 km/hod. Spotřebu výrobce uvádí kombinovanou pouhých 4,2 l/100 km. Reálně bude o něco vyšší, každopádně neměla by být vyšší než 5 či 6 l/100 km, a to je výborná zpráva. Dosaženo je toho jednak nejnovějším hybridním pohonem, ale také aerodynamikou, která právě u kategorie sedanových vozidel bývá už díky samotným menším rozměrům jedna z nejlepších.
Stále poměrně malé 6,5Ah baterie najdeme umístěné pod zadními sedadly, aby zbytečně neubíraly místo například v zavazadlovém prostoru. Jejich průběžné dobíjení probíhá rekuperací a samozřejmě také spalovacím motorem. Díky přítomnosti speciálního EV tlačítka, které aktivuje režim pro elektrickou jízdu na pár kilometrů než dojde energie z baterie, pak lze například v Praze parkovat zdarma. A to může být pro některé firmy velmi zajímavým prodejním argumentem.
Každopádně nová hybridní Toyota Camry bude chtít zaujmout hlavně pohodlností a bezpečností. Je postavena na nové podvozkové platformě TNGA, která slibuje ještě vyšší požitek z jízdy. Při pohledu do technických specifikací pak můžeme vyčíst, že cestující na zadních místech budou mít o něco více prostoru, než právě u zmíněných konkurenčních vozů. O maximální bezpečnost se pak postará balíček Toyoty, který zahrnuje například systém rozpoznávání dopravních značek, předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a automatickým zabrzděním před překážkou, adaptivní tempomat, nebo asistenta pro jízdu v pruzích s aktivními zásahy do řízení. Z nejpokročilejších vychytávek pak stojí za řeč například Head-Up displej nebo bezdrátová nabíječka pro telefony.
Nová Toyota Camry Hybrid (2019) se začne prodávat v prvním čtvrtletí příštího roku, a to za cenu od 920 000 Kč s DPH. Ve vyšší výbavách vyjde na 950 000 a 1 050 000 Kč s DPH.
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.