Toyota se plácá s elektromobily. Její druhý model neumí ukázat ani správný dojezd

  • Malý elektrický sedan Toyota bZ3 má „svolávací akci“
  • Chybný řídící software neudává řádně dojezd
  • Náprava bude sjednána OTA aktualizací
Toyota bZ3

Toyota bZ3 | foto: Toyota

A je to tu zas. Toyotě se prostě nevyhýbají problémy na poli elektromobilů, protože po elektrickém modelu bZ4X, který měl vážné porodní problémy, se nyní „svolávací“ akce týká menšího modelu bZ3, a to ne poprvé. Výrobce svolává více než 25 tisíc vozů. Malý sedan totiž velmi špatně udává zbývající kapacitu baterie.

Potíže pokračují, může Toyota odstranit všechny?

Bohužel se jedná již o druhou akci k modelu Toyota bZ3. Ten se na čínském trhu přitom nabízí teprve osm měsíců, v Evropě se s ním nesetkáme. Toyota se tak nemůže dostat ze špatného kolotoče u svých elektrických vozidel. Jde o vozy, které byly vyrobeny v tomto roce. Většina má velmi nepřesné odhady dojezdu, některé kusy dokonce přichází bez předešlého varování o výkon.

Druhý model z elektrické řady Toyota Beyond Zero (bZ) byl přitom vyvíjený a vyráběný ve spolupráci s velkou čínskou automobilkou BYD. Obě společnosti za tímto účelem založily společnou firmu FAW-Toyota. Ani to bohužel zatím nepřináší zvýšenou kvalitu zpracování. Na domácím trhu byl model uveden do provozu v říjnu loňského roku, v Číně se prodává od letošního března. V červenci se vyskytly první potíže.

Toyota bZ3

Toyota bZ3 | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota opět pod palbou hackerů! Byla odcizena citlivá data uživatelů


Vozy dostanou OTA aktualizaci

Může se zdát, že tehdejší chyba byla drobná, šlo „pouze“ o špatně namontované kliky dveří. I tak bylo ale chybou postiženo kolem 12 tisíc vozidel. Současná chyba u Toyoty bZ3 se ovšem vyskytuje u více než dvojnásobku kusů a je mnohem závažnějšího kalibru. Za chybu prý může nesprávné programování řídící jednotky managementu baterie. Chyba se může o to více objevit u vozidel, které nebývají často dobíjené do plné kapacity a jsou provozovány ve vysoké rychlosti.

Horší variantou taktéž spojenou s touto chybou je, že vůz přestane jet úplně. Aniž by řidič dostal varování o nízkém stavu baterie, vůz spadne do „nouzového“ režimu ochrany baterie a nedovolí řidiči pokračovat v jízdě. Zatím jde naštěstí o velmi ojedinělé případy. Společnost bude software v postižených jednotkách nahrazovat novou verzí. Majitelé dostanou aktualizaci vzdáleně prostřednictvím OTA updatu. Vše proběhne bezplatně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota se plácá s elektromobily. Její druhý model neumí ukázat ani správný dojezd

  • Malý elektrický sedan Toyota bZ3 má „svolávací akci“
  • Chybný řídící software neudává řádně dojezd
  • Náprava bude sjednána OTA aktualizací
Toyota bZ3

Toyota bZ3 | foto: Toyota

A je to tu zas. Toyotě se prostě nevyhýbají problémy na poli elektromobilů, protože po elektrickém modelu bZ4X, který měl vážné porodní problémy, se nyní „svolávací“ akce týká menšího modelu bZ3, a to ne poprvé. Výrobce svolává více než 25 tisíc vozů. Malý sedan totiž velmi špatně udává zbývající kapacitu baterie.

Potíže pokračují, může Toyota odstranit všechny?

Bohužel se jedná již o druhou akci k modelu Toyota bZ3. Ten se na čínském trhu přitom nabízí teprve osm měsíců, v Evropě se s ním nesetkáme. Toyota se tak nemůže dostat ze špatného kolotoče u svých elektrických vozidel. Jde o vozy, které byly vyrobeny v tomto roce. Většina má velmi nepřesné odhady dojezdu, některé kusy dokonce přichází bez předešlého varování o výkon.

Druhý model z elektrické řady Toyota Beyond Zero (bZ) byl přitom vyvíjený a vyráběný ve spolupráci s velkou čínskou automobilkou BYD. Obě společnosti za tímto účelem založily společnou firmu FAW-Toyota. Ani to bohužel zatím nepřináší zvýšenou kvalitu zpracování. Na domácím trhu byl model uveden do provozu v říjnu loňského roku, v Číně se prodává od letošního března. V červenci se vyskytly první potíže.

Toyota bZ3

Toyota bZ3 | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota opět pod palbou hackerů! Byla odcizena citlivá data uživatelů


Vozy dostanou OTA aktualizaci

Může se zdát, že tehdejší chyba byla drobná, šlo „pouze“ o špatně namontované kliky dveří. I tak bylo ale chybou postiženo kolem 12 tisíc vozidel. Současná chyba u Toyoty bZ3 se ovšem vyskytuje u více než dvojnásobku kusů a je mnohem závažnějšího kalibru. Za chybu prý může nesprávné programování řídící jednotky managementu baterie. Chyba se může o to více objevit u vozidel, které nebývají často dobíjené do plné kapacity a jsou provozovány ve vysoké rychlosti.

Horší variantou taktéž spojenou s touto chybou je, že vůz přestane jet úplně. Aniž by řidič dostal varování o nízkém stavu baterie, vůz spadne do „nouzového“ režimu ochrany baterie a nedovolí řidiči pokračovat v jízdě. Zatím jde naštěstí o velmi ojedinělé případy. Společnost bude software v postižených jednotkách nahrazovat novou verzí. Majitelé dostanou aktualizaci vzdáleně prostřednictvím OTA updatu. Vše proběhne bezplatně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."