ElektrickéVozy.cz

Toyota Auris HSD – první zkušenosti (test)

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Jaké jsou naše první zkušenosti s hybridem Toyota Auris HSD? Vydali jsme se na krátkou jízdu z Českých Budějovic do Tábora a zpět. Ujeli jsme asi 130 km, z toho asi 25 km v městském provozu. I když máme poměrně velké zkušenosti se starším typem Toyota Prius, tato verze hybridního vozu příjemně převapila.

Stejně jako u jiných automobilů HSD (Hybrid Synergy Drive), je také tento Auris automat. Řadící páka automatické převodovky se nachází v přední části vyvýšeného středového tunelu. Z Aurisu se tak stalo jedno z nejlevnějších aut na trhu s automatickou převodovkou.

Klíček zde slouží pouze k odemykání vozu a jako bezdrátový identifikátor, není třeba ho nikam strkat, stačí zmáčknout tlačítko Power, zařadit D (jako Drive) a elektromotor Aurisu se pomalu a tiše rozjede. Kromě řadící páky zde najdeme tři tlačítka pro volbu tří různých módů jízdy, totiž čistě na elektřinu, ECO módu a PWR (power) módu. Čistě na elektřinu Auris ujede zhruba 2-4 km (podle stavu baterií) ale pouze pokud nepřekročíme rychlost 36 km/h.

Je to plný hybrid

Auris HSD je tedy plný hybrid, což znamená, že to není elektromobil. Jeho hlavní pohonnou jednotkou je 1,8l čtyřválec VVT-i. Doplňuje ho 60kW elektromotor a získáme tak celkový výkon 136 koní. Ačkoliv byl pohonný systém Hybrid Synergy Drive ve své poslední verzi pro Prius upraven tak, aby nabídnul lepší spotřebu i na dálnici, pořád je nejlépe vyladěn pro provoz především v nižších rychlostech při pohybu ve městě. Stejný přístup se odráží i v hybridním Aurisu. Řízení je velmi lehké, volant je méně citlivý než bývá zvykem, což dává celému autu pohodový a klidný dojem z jízdy.

Jízda Aurisem je nesmírně pohodlná. Volant příjemně padne do ruky, palubní deska i celý interiér jsou vyrobeny z kvalitních a oku lahodících materiálů. Do sedaček se zaboříte stejně pohodlně jako do křesla v obývacím pokoji. Hluk motoru ani aerodynamický hluk v kabině Aurisu je celkem tichý a zejména v nízkých otáčkách (zelená část budíku otáček) je auto překvapivě tiché. Na dálnici a vyšších otáčkách už je ale zřejmé, že jde o nižší třídu a hluk je poměrně výrazný, i když ne nepříjemný.

Toyota propaguje Auris HSD jako kompaktní malé auto s nejnižší spotřebou ve své kategorii. Udávaná papírová spotřeba pohonných hmot dosahuje k hranici 3,8 l/100 km. Zní to hodně odvážně, ale to vše zjistíme v našich testech.

Zkušenosti z první jízdy

Jeli jsme za plného provozu a společně s ostatními vozy udržovali stejnou rychlost, asi 105 km/h. Žádná dálnice ani rychlostní silnice, ale kvalitní silnice E55 z ČB do Tábora. Teplota kolem byla asi -19°C a tak jsme měli puštěné topení včetně klimatizace. Svítili jsme normálními světly a hrálo rádio. Takže žádné pokusy o minimalizaci spotřeby energie. Stejně tak žádné pokusy o jízdu „na spotřebu“, abychom neomezovali či nebrzdili ostatní řidiče. Několikrát jsme zkusili předjet vozidla, abychom zkusili akceleraci a několikrát zkusili i Power Mode. Vozidlo lehce dosáhne rychlosti nad 130km/h a tak jsme se museli zase „uklidnit“.

Výsledky testu č.1

Digitální údaje byly před jízdou vynulovány. Ujeli jsme 130 km a z toho asi 25 km ve městě. Tím se nám snížil rychlostní průměr, ale i tak byl výsledek 68 km/hod. Spotřeba ukazovala průměr 5,8 l/100 km, což není málo, ale vzhledem k ostřejší jízdě a klimatickým podmínkám to je přijatelné. Po vyhodnocení dalšího testu vás budeme opět informovat.
..

Testovaný produkt: Toyota Auris HSD, autor recenze: Luděk Srb, hodnocení: 5/5
ČLÁNKY:, ,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

Opel: v roce 2020 uvedeme plně elektrickou Corsu

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf automobilky Opel Michael Lohscheller oznámil, že příští generace Opelu (Vauxhallu) Corsa bude od roku 2019 vyráběn výhradně ve španělské…

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

Design elektrických vozů Volkswagen: inspirováno Applem

16. 2. 2018  |  Pavel Kreuziger  |  diskuze (0)

Šéf designu společnosti Volkswagen Klaus Bischoff řekl, že při navrhování svých budoucích elektromobilů se automobilka inspiruje přístupem Applu. Podle Bischoffa je…

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

Tesla vyrobila přes 300 000 elektromobilů za necelých 6 let

15. 2. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Automobilka Tesla se pochlubila, že za celou svou historii dokázala ve svých továrnách vyprodukovat již 300 000 elektromobilů. Počty prodaných…

Mobilní zobrazení