Tohle vás nepotěší! 5 důvodů, proč byste neměli nepoužívat Android Auto

Matouš Vrchota
  • Android Auto neplní jen své pozitivní stránky, leckdy dokáže spíše potrápit
  • I aplikace od tak velké společnosti obsahuje občas chybu, která velmi znepříjemní její používání
  • Některé postupy jsou přímo k naštvání…
Systém Android Auto mnohým lidem nefunguje!
Systém Android Auto mnohým lidem nefunguje!

Na našem webu jsme vám nabídli ukázku toho, jak vám může Android Auto usnadnit cestování s chytrým telefonem. Za nás tyto výhody stále převažují a najde se mnoho důvodů, proč si telefon zrcadlit na větší displej infotainmentu ve voze. Nesmíme ale zapomínat i na ty otravné věci, které mnoho uživatelů od používání této funkce ve vozech odradilo. Pojďme se alespoň na pár z nich podívat.

Zamotané kabely

Nelze si nevšimnout, že v době, když jsme schopní si posílat videa vzduchem, chatovat s lidmi na druhé straně planety nebo jednoduše objednávat zboží přes internet, je stále potřeba připojovat telefon ve vozidle k centrálnímu displeji přes datový kabel.

V naprosté většině i nových aut je to jediná možnost, jak si pustit navigaci na velkém displeji. Pár vozů se snaží jít příkladem a nasazují Android Auto i Apple CarPlay bezdrátově, ale zatím je jich jak šafránu. Pár společností se snaží bezdrátové připojení do vozidel dostat i jinak, ale na trh zatím míří jediné z nich.

Motorola MA1 adapter
Motorola MA1 adapter

Čtěte také: Díky novému adaptéru od Motoroly můžete ve voze používat Android Auto bez kabelů


Pouze pro novější vozidla

Nezáleží na tom, zda máte Toyotu, nebo Volkswagen, naprostá většina vozidel s velkým displejem nabízí možnost si telefon s autem propojit. Má to ale několik podmínek. Funkci najdete jen ve vyšší výbavě zábavního systému a jen u vozů mladších ročníků (2015 a novější). Co ale ti, kteří mohou investovat pár korun do nového telefonu, ale jezdí stále spolehlivými staršími vozy? Těm nezbývá nic jiného, než telefon ovládat v dobře umístěném držáku se svou oblíbenou aplikací.

Měníte nastavení? Zastavte vůz

Určitě nikomu nedoporučujeme měnit zásadnější nastavení této služby za jízdy. Nejedná se to totiž o nejjednodušší řešení a rozhodně vyžaduje vaši většinovou pozornost. Tyto změny navíc neprovedete pár kliky na velkém displeji. Kdepak! Místo toho vás systém odkáže na mobilní telefon, kde procházíte spousty zajímavých i nepotřebných možností úprav. Ani při stání na červené nebudete mít dost času a klidu, abyste vše prošli.

Ilustrační obrázek Android Auto
Ilustrační obrázek Android Auto

Čtěte také:  Tahle funkce Android Auto štve uživatele. Máte s ní také problém?


Chyba není na vašem přijímači

Žádný systém se čas od času nevyhne nějaké chybě; takový už je digitální svět. Když si ale tvůrce do systému zanese chybu, která i neúmyslně odstraní navigační aplikaci, pak má uživatel chuť se spolehnout pouze na svůj orientační smysl a na všechny navigace se vykašlat.

A už vůbec nechce takovou záležitost řešit za jízdy. I taková věc se Googlu nedávno stala. Naštěstí se netýkala všech uživatel. Chyba se ale stále opravuje a pokud nemáte v telefonu jinou navigaci než tu výchozí od Googlu, Android Auto vás nikam nedovede.

Hovory v soukromí? Nesmysl

Když už vám v Android Auto vše funguje a máte nastaveno podle sebe, jste rádi, že nemusíte téměř nic za jízdy ovládat na displeji prstem. Když vám někdo zavolá, stačí hovor přijmout jedním tlačítkem na volantu.

Co když ale jedete v plném voze a chcete si hovor vyřídit soukromě při zastávce na benzince? Systém vám nedovolí hovor přesměrovat do sluchátka. Nejspíše z bezpečnostního důvodu, abyste telefon za jízdy nedrželi v ruce. Ať chcete či nechcete, hovor uslyší všichni ve voze a dozví se tak třeba i vaši diagnózu od lékaře.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články