Tohle Musk nedomyslel. Zaměstnance Tesly vozí do práce dieselovým vlakem

AKTUÁLNĚ
Martin Skořepa
Vlak, který vozí zaměstnance Tesly do Gigafactory u Berlína

Vlak, který vozí zaměstnance Tesly do Gigafactory u Berlína

Elon Musk se snaží dělat všechno možné pro to, aby „civilizace vzkvétala“, jenže občas se nevyhne menším přešlapům. Jak jsme informovali již před dvěma týdny, Tesla začíná využívat vlak pro přepravu zaměstnanců z Berlína do zhruba 60 kilometrů vzdálené fabriky Tesla Gigafactory. Jenže vlak není jen tak ledajaký a už vůbec ne elektrický, ale pro někoho možná překvapivě dieselový. Přitom právě Tesla má za cíl zrychlit přechod na obnovitelné zdroje energie, což fosilní palivo opravdu není. Ekologie tedy zapláče.

Na obranu Muska je ale potřeba říct, že americká společnost je výrobcem elektrických aut, nikoliv vlaků a zajistit na dané trati elektrický vlak by bylo dost možná poněkud složité řešení. Tesla od ledna 2022 vlastní železniční tratě, které získala od německé regionální železniční skupiny DRE. Nicméně vlak, který uveze až 400 cestujících, provozuje německá NEB (Die Niederbarnimer Eisenbahn). A tak je svým způsobem méně ekologický pohon jen zanedbatelnější „kaňkou“ v celkovém měřítku přínosu celé firmy, jakou Tesla je.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tohle Musk nedomyslel. Zaměstnance Tesly vozí do práce dieselovým vlakem

AKTUÁLNĚ
Martin Skořepa
Vlak, který vozí zaměstnance Tesly do Gigafactory u Berlína

Vlak, který vozí zaměstnance Tesly do Gigafactory u Berlína

Elon Musk se snaží dělat všechno možné pro to, aby „civilizace vzkvétala“, jenže občas se nevyhne menším přešlapům. Jak jsme informovali již před dvěma týdny, Tesla začíná využívat vlak pro přepravu zaměstnanců z Berlína do zhruba 60 kilometrů vzdálené fabriky Tesla Gigafactory. Jenže vlak není jen tak ledajaký a už vůbec ne elektrický, ale pro někoho možná překvapivě dieselový. Přitom právě Tesla má za cíl zrychlit přechod na obnovitelné zdroje energie, což fosilní palivo opravdu není. Ekologie tedy zapláče.

Na obranu Muska je ale potřeba říct, že americká společnost je výrobcem elektrických aut, nikoliv vlaků a zajistit na dané trati elektrický vlak by bylo dost možná poněkud složité řešení. Tesla od ledna 2022 vlastní železniční tratě, které získala od německé regionální železniční skupiny DRE. Nicméně vlak, který uveze až 400 cestujících, provozuje německá NEB (Die Niederbarnimer Eisenbahn). A tak je svým způsobem méně ekologický pohon jen zanedbatelnější „kaňkou“ v celkovém měřítku přínosu celé firmy, jakou Tesla je.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."