Automobilka MG uvedla loni v srpnu na evropský trh elektromobil MG4 Electric. Vůz vyráběný v Číně se stal přímým konkurentem Volkswagenu ID.3 a za základní cenu 28 590 eur (cca 676 000 Kč) nabízí solidní techniku.
Například verze Long Range nabízí 64kWh baterii, podporuje rychlé nabíjení s výkonem až 135 kW a elektromotor umístěný vzadu poskytuje výkon 201 koní. Podle metodiky WLTP činí dojezd vozidla až 450 km a automobilka říká, že vůz dokáže zrychlit z nuly na stovku za 7,9 sekundy.
MG4 Electric se vyznačuje rozložením hmotnosti 50:50, pětiprvkovým nezávislým zavěšením zadní nápravy a dvoupastorkovým elektrickým posilovačem řízení Bosch. Výkon MG ale nekončí u 201 koní. Připravovaná verze Extended Range bude obsahovat ještě výkonnější jednotku o výkonu 242 koní. Automobilka současně připravuje systém pohonu všech kol.
MG4 XPower, které se představí na festivalu rychlosti v Goodwoodu, bude nejvýkonnějším modelem značky všech dob. MG XPower SV-Z z roku 2004, který je v tomto ohledu v současnosti jedničkou, byl sportovním vozem s omezenou výrobou, vyráběným italskou společností Qvale. Vůz měl pod kapotou motor Ford o výkonu 385 koní a z nuly na 97 km/h (60 mph) dokázal zrychlit za 4,9 sekundy.
Čtěte také: MG4 Electric – Cena, dojezd a specifikace levného „Číňana“ na baterky
MG4 XPower je tak na dobré cestě překonat XPower SV-R zpočátku 21. století. Dva elektromotory dávají vozidlu celkový výkon 423 koní a 602 Nm točivého momentu. Vůz je tak výkonnější než Porsche Taycan Cross Turismo 4, které má 375 koní, BMW i4 xDrive40 (396 koní) a dokonce Polestar 2 Dual Motor, který disponuje výkonem 421 koní.
Na základě uniklého dokumentu, který získala společnost Autocar, umožňuje tato hnací jednotka vozu vystřelit z nuly na stovku za pouhých 3,8 sekundy. Ve stejném dokumentu je uvedeno, že počáteční cena vozu dosáhne asi 36 495 liber (asi 1 007 000 korun). Pokud bude tato cena skutečně platit, stane se z tohoto modelu velice konkurenceschopný elektromobil. Jedinou nevýhodou ostrého MG4 XPower je snížení dojezdu na 385 km (dle WLTP). Přesto jsou technické parametry ohromující.
A ještě jedna poznámka na závěr. V roce 2008 existovala přeplňovaná verze původního MG XPower s výkonem 540 koní s označením WR. Vůz ale nebyl legálně vyroben firmou MG. Spíše došlo k nákupu aktiv značky a výrobě vozidel s použitím insignií MG. Mateřská společnost MG výrobce zažalovala a spor vyhrála.
Automobilka MG uvedla loni v srpnu na evropský trh elektromobil MG4 Electric. Vůz vyráběný v Číně se stal přímým konkurentem Volkswagenu ID.3 a za základní cenu 28 590 eur (cca 676 000 Kč) nabízí solidní techniku.
Například verze Long Range nabízí 64kWh baterii, podporuje rychlé nabíjení s výkonem až 135 kW a elektromotor umístěný vzadu poskytuje výkon 201 koní. Podle metodiky WLTP činí dojezd vozidla až 450 km a automobilka říká, že vůz dokáže zrychlit z nuly na stovku za 7,9 sekundy.
MG4 Electric se vyznačuje rozložením hmotnosti 50:50, pětiprvkovým nezávislým zavěšením zadní nápravy a dvoupastorkovým elektrickým posilovačem řízení Bosch. Výkon MG ale nekončí u 201 koní. Připravovaná verze Extended Range bude obsahovat ještě výkonnější jednotku o výkonu 242 koní. Automobilka současně připravuje systém pohonu všech kol.
MG4 XPower, které se představí na festivalu rychlosti v Goodwoodu, bude nejvýkonnějším modelem značky všech dob. MG XPower SV-Z z roku 2004, který je v tomto ohledu v současnosti jedničkou, byl sportovním vozem s omezenou výrobou, vyráběným italskou společností Qvale. Vůz měl pod kapotou motor Ford o výkonu 385 koní a z nuly na 97 km/h (60 mph) dokázal zrychlit za 4,9 sekundy.
Čtěte také: MG4 Electric – Cena, dojezd a specifikace levného „Číňana“ na baterky
MG4 XPower je tak na dobré cestě překonat XPower SV-R zpočátku 21. století. Dva elektromotory dávají vozidlu celkový výkon 423 koní a 602 Nm točivého momentu. Vůz je tak výkonnější než Porsche Taycan Cross Turismo 4, které má 375 koní, BMW i4 xDrive40 (396 koní) a dokonce Polestar 2 Dual Motor, který disponuje výkonem 421 koní.
Na základě uniklého dokumentu, který získala společnost Autocar, umožňuje tato hnací jednotka vozu vystřelit z nuly na stovku za pouhých 3,8 sekundy. Ve stejném dokumentu je uvedeno, že počáteční cena vozu dosáhne asi 36 495 liber (asi 1 007 000 korun). Pokud bude tato cena skutečně platit, stane se z tohoto modelu velice konkurenceschopný elektromobil. Jedinou nevýhodou ostrého MG4 XPower je snížení dojezdu na 385 km (dle WLTP). Přesto jsou technické parametry ohromující.
A ještě jedna poznámka na závěr. V roce 2008 existovala přeplňovaná verze původního MG XPower s výkonem 540 koní s označením WR. Vůz ale nebyl legálně vyroben firmou MG. Spíše došlo k nákupu aktiv značky a výrobě vozidel s použitím insignií MG. Mateřská společnost MG výrobce zažalovala a spor vyhrála.