5 důvodů, proč byste si určitě měli koupit MG4 Electric
- Sestavili jsme pro vás celkem 5 důvodů, proč si koupit nový model MG4 Electric
- Elektrický hatchback chce změnit smýšlení Čechů vůči elektromobilitě
- Souhlasíte s naším výběrem argumentů?

Na český trh míří nový elektromobil MG4 Electric, který můžete vidět například v televizní reklamě v rámci aktuálně probíhajícího hokejového MS na obrazovkách České televize. Pokud vás zaujal, rozhodně byste se o něm měli dozvědět víc. Proto přinášíme dvojici redakčních článků, ve kterých rozebíráme hlavní důvody pro a proti.
Kapitoly
- 5 důvodů, proč byste si určitě měli koupit MG4 Electric
- 5 důvodů, proč byste si určitě NEměli koupit MG4 Electric
Sympatická startovací cena
Britsko-čínská značka nastavila pro český trh poměrně zajímavou startovací cenu, která může zatopit zavedeným značkám v daném segmentu. Model MG4 Electric vyjde v základu jen na 779 960 korun, přičemž se může pochlubit 51kWh baterií slibující dojezd až 350 km dle normy WLTP. To je velice slušný poměr cena/výkon, resp. u elektromobilu přesněji řečeno poměr cena/dojezd.
Ryze elektrická platforma
U elektromobilů rozhodují o dojezdu a jízdních vlastnostech naprosté detaily a vše začíná u samotné platformy. Automobilka MG má svoji ryze elektrickou platformu MSP (Modular Scalable Platform – modulární rozšiřitelná platforma). Baterie jsou uloženy v podlaze elektromobilu a elektromotor je vzadu, což vede k ideálnímu rozložení 50:50. Navíc dle slov výrobce má vůz velice nízké těžiště a nízký koeficient aerodynamického odporu 0,279, takže dokáže být efektivnější než konkurence.

Dlouhý dojezd
MG4 Electric má ve variantě Long Range uváděný dojezd překvapivě až 579 km, ovšem jde pouze o údaj pro jízdy po městě dle WLTP. V kombinovaném cyklu je hodnota až 450 km. Realita samozřejmě obvykle bývá horší, než co snese papír, nicméně pokud porovnáváme výrobci uváděné hodnoty, je na tom čínský elektromobil výborně.
Základní verze je vybavena 51kWh baterií a měla by mít dojezd až 350 km dle WLTP. Vyšší verze mají 64kWh baterii a slibují dojezd 435, resp. až 450 km v kombinovaném cyklu WLTP. U všech nabízených variant je dodavatelem baterie čínský CATL, tedy jeden z největších výrobců baterií pro elektromobily na světě.

V2L funkce
Elektromobil od MG se chlubí také jednou velice šikovnou funkcí, a tou je V2L technologie. Jednoduše řečeno, můžete z auta udělat powerbanku a energii z jeho baterie využívat pro dobíjení externích zařízení (230 V/max. 2,2 kW). Jen si musíte ještě dokoupit příslušenství v podobě adaptéru do nabíjecího portu vozu, abyste si „vyrobili“ klasickou zásuvku. Škoda, že má být funkce dostupná jen u nejvyšší verze Luxury za zhruba milion.

Mobilní aplikace
A u technologií ještě zůstaneme. MG4 Electric je sice levnější elektromobil než konkurence, ale přesto mu nechybí velmi důležité vychytávky. Jednou z nich je i mobilní aplikace, která se jmenuje MG iSMART a je v češtině dostupná zdarma pro systémy Android a iOS. Můžete přes ni sledovat stav vozu, průběh nabíjení elektromobilu, či ovládat některé věci, jako je například převytápění/předvyklimatizování kabiny.

Co si o elektromobilu MG4 Electric myslíte Vy? Jaké jsou hlavní taháky tohoto modelu? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.