5 důvodů, proč byste si určitě NEměli koupit MG4 Electric

Martin Skořepa
  • MG4 Electric je nový elektromobil na českém trhu
  • Sestavili jsme pro vás celkem 5 důvodů, proč si nekoupit tento model
  • Jaké nedostatky u této novinky by měly hrát roli při rozhodování zákazníků?
Proč byste si určitě NEměli koupit MG4 Electric?
Proč byste si určitě NEměli koupit MG4 Electric?

„Konečně elektromobil bez kompromisů,“ tvrdí v nové televizní reklamě v rámci hokejového MS slogan britsko-čínské automobilky MG nově působící i na českém trhu. Ve skutečnosti to však není tak úplně pravda, protože stejně jako u každého elektromobilu, také u modelu MG4 Electric se dají najít nedostatky, o kterých by se měl každý potenciální zákazník dozvědět a sám se rozhodnout, zda mu vadí, či nikoliv.


Kapitoly


Design, který neosloví každého

Začneme prvním argumentem, který je jednoduše subjektivní. Design nového elektromobilu MG4 Electric se může, ale nemusí líbit každému. Každopádně co se mu nedá vzít, tak že tento vůz působí celkem dynamicky a v některých výraznějších barevných variantách je doslova nepřehlédnutelný, ale jeho proporce a inspirace některých částí od známějších automobilek mu naopak body ubírají.

Levnější materiály

Někde se šetřit muselo, a jak už to tak u aut bývá, i v případě elektrického MG se sáhlo hlavně do interiéru. Nečekejte tedy zázraky. Použité materiály jsou lacinější, než u jiných aut v cenové relaci nad 750 tisíc korun, což samozřejmě pomohlo snížit výrobní náklady a „vykompenzovat“ u elektromobilu nejdražší komponentu – baterii. Díky tomu není vůz dražší, ale je to tedy jistý kompromis.

MG4 Electric
MG4 Electric

Menší úložný prostor

MG4 Electric je hatchback, se kterým celou rodinu na dovolenou u moře v Chorvatsku sice asi zvládnete odvést, ale moc pohodlné to nebude. Už s ohledem na prostor, který v případě zavazadelníku vychází na 363 litrů, což je o 22 litrů méně, než například u konkurenčního Volkswagenu ID.3 či Cupry Born. Pokud byste si pořizovali variantu od MG s cenou kolem milionu, můžete už vůz srovnávat s Renaultem Megane E-Tech, který má dokonce 440 litrů. U všech elektrických aut této cenové relace pak bohužel chybí přední kufr, tzv. frunk.

Kompromisy u pohonu

Pokud jste nenáročný uživatel, pak je vše v pořádku. Ale pokud byste si chtěli připlatit například za pohon všech kol, který vede obecně k vyšší bezpečnosti, tak zatím máte smůlu. Jediná dostupná varianta je s pohonem zadní nápravy. Podle zástupců společnosti se to ale má v budoucnu změnit.

Druhou podstatnou věcí je absence jednopedálového řízení, které je přitom u elektromobilů nejen bezpečné, ale také velmi pohodlné. Při nastavení maximální rekuperace se dá s auty na baterky jezdit jen pomocí jediného pedálu – pro akceleraci. Takže nemusíte používat pedál brzdy. U elektromobilu MG4 Electric tato možnost není a můžete si volit akorát ze čtyř stupňů rekuperace, která do jisté míry dokáže alespoň trochu ulehčit od používání brzd.

MG4 Electric
MG4 Electric

Zapomeňte na konfigurace na míru

Jistou nevýhodou pro zákazníky také může být, že si nemohou vybrat, resp. nakonfigurovat vůz přesně pro své potřeby. Na výběr je pouze ze 3 variant – Emotion, Elegance, Luxury. K tomu si vyberete barvu laku, případně k objednávce přidáte dokoupitelné příslušenství a tím to končí. Některé funkce, jako například V2L pro externí dobíjení zařízení, je bohužel limitované pouze pro nejvyšší variantu. Úplný ceník a konkrétní výbavy u jednotlivých verzí pak MG zatím stále nezveřejnilo, hodlá tak učinit až 1. června.

Co si o elektromobilu MG4 Electric myslíte Vy? Jaké jsou hlavní nedostatky u tohoto modelu? Podělte se o názor v diskuzi!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Martin Skořepa - Redaktor

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.


Komentáře


Nejnovější články