Test spotřeby Volkswagen ID.5 Pro Performance – Ani nižší teploty dojezdu moc neuberou

Zdeněk Buček
  • Zaměřili jsme se na spotřebu Volkswagenu ID.5 Pro Performance
  • Jak si SUV coupé vedlo s končícím létem?
  • I přes svoji hmotnost nás velmi mile překvapilo
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance

Končící letní období je pro elektromobilisty vždy trochu stresovějším obdobím. S klesající venkovní teplotou začíná pomalu, ale jistě stoupat spotřeba jejich elektrických miláčků. Ani tepelné čerpadlo není všemohoucí, a pokud zapojíte do práce i předehřev studené kabiny, energie z baterie bude mizet ještě rychleji. Ale jak si stál Volkswagen ID.5 Pro Performance?

Jakou má spotřebu Volkswagen ID.5 Pro Performance?

Napřed se vypravíme do města. Pokud budete využívat dynamiky vozu naplno, nebudete jej nijak šetřit, a navíc zapojíte i předehřev kabiny na 22 °C alespoň dvakrát denně, dostanete se na spotřebu zhruba 18,8 kWh/100 km, jako to bylo v našem případě. V tomto „plnotučném“ nasazení tak můžete počítat s dojezdem 400 kilometrů.

Stačí ubrat na dynamice jízdy, pohybovat se „normálně“, a pokud se obejdete bez předehřátí kabiny, hned se vám na ukazateli spotřeby ukáže hodnota 15,6 kWh/100 km. Pak se můžete těšit na necelých 500 kilometrů jízdy ve městě. A to už je opravdu slušná porce.

Volkswagen ID.5 Pro Performance | foto: vlastní
Volkswagen ID.5 Pro Performance | foto: vlastní

Čtěte také: Test nabíjení Volkswagen ID.5 Pro Performance – Koncern nás nepřestává překvapovat


Ani dálnice nejsou problém

Na řadu přichází disciplína, kterou nemá rád snad žádný elektromobil. Jízda po dálnici s Volkswagenem ID.5 Pro Performance v rychlosti 130 km/h si vyžádá velmi slušnou spotřebu 21,1 kWh/100 km. Stále tak máte k dispozici zhruba 360 kilometrů dálniční jízdy. Díky rychlému nabíjení pak můžete po 26 minutách, kdy nabijete 77kWh baterii z 10 na 80 %, pokračovat v jízdě dalších zhruba 260 kilometrů.

Vydáte-li se mimo město na okresní cesty můžete počítat s krásnou spotřebou 15,7 kWh/100 km. To vám zajistí dojezd zhruba 490 kilometrů. Při našem testování byla teplota v kabině nastavená na 22 °C a venku panovaly teploty 10–15 °C. Výhřev kabiny si tak vyžádal určitou část energie pro sebe, ale stále se jedná o opravdu slušné hodnoty, vezmeme-li v potaz, že jde o skoro 2,3 tuny vážící SUV.


Autor článku

Zdeněk Buček - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře


Nejnovější články