Kolosální SUV od Lexusu přináší víc, než maximální luxus, maximální pohodlí, maximální bezpečnost, či skvělé jízdní vlastnosti. S tímhle autem zkrátka budete chtít jezdit každý den. A bude vám dělat radost. Takový je hybridní Lexus RX 450h. Má to jen jeden háček – sehnat zhruba 2,3 milionů korun..
S financováním jednoho z nejpovedenějších japonských vozů vám sice nepomůžeme, ale můžeme s rukou na srdci potvrdit, že u takového vozu budete chyby hledat jen velmi stěží. A naopak vás překvapí a potěší milion maličkostí, které ve výsledku dělají z Lexusu RX 450h něco vskutku nadpozemského.
Vše začíná u samotného designu. Nejnovější generace modelu RX 450h působí zvenku zejména díky vřetenovité masce, protáhlým LED světlometům, či velkým 20″ kolům velmi elegantně a dramaticky zároveň. S přičtením kolosálních rozměrů 4,890 x 1,895 x 1,685 m jde o jednoznačně nepřehlédnutelné SUV. Z ostatních aut na silnicích pak právem k tomuto Lexusu doslova čiší respekt. Je to zkrátka kolos z jiného vesmíru.
Lexusu se povedlo vyrobit takový vůz, který je maximálně pohodlný, maximálně bezpečný, a ještě k tomu má i skvělé jízdní vlastnosti a více než dostatek prostoru. Jak je to možné?
Pohodlnost, tolik typickou pro japonské vozy této značky, zajišťuje už samotný systém pro bezklíčové odemykání, kdy se k auto stačí jen přiblížit, načež dojde k automatickému odemknutí dveří. Nebo potom elektronicky otevírající se kufr, který můžeme otevřít dálkovým ovládáním, tlačítkem na kufru, či dokonce přiložením ruky na logo automobilky taktéž na kufru, leč tato možnost ne vždy spolehlivě fungovala.
A můžeme pokračovat, dále je to skvělý podvozek, který dokáže vstřebat mnohé nerovnosti na silnicích, prakticky bezkonkurenční odhlučnění kabiny, a samozřejmě také speciální sedačky s koženým interiérem a možností elektronického nastavení včetně uložení až čtyř osob a jejich preferencí, povedený volant s možností vyhřívání, či takové maličkosti, jako je bezdrátové nabíjení telefonu. A pohodlnost platí i v případě spolucestujících, kteří mají více než dost místa na nohy i na hlavu. Přes panoramatické okno mohou sledovat oblohu. Díky variabilitě je pak možné zadní řadu sedaček mechanicky posunout dopředu a elektronicky sklopit, čímž z kufru o objemu 539 l získáte rovnou 1612 l prostoru.
Bezpečnost obstarává hlavně bohatý balíček bezpečnostních systémů, ať už jde o udržení auta v jízdním pruhu, automatické předkolizní brzdění či brzdění při parkování, adaptivní tempomat, panoramatickou parkovací kameru včetně pípacích čidel, či systém pro rozpoznávání dopravních značek. Snad jen asistent pro zaparkování chybí. O všech těchto funkcích už jsme na Elektrickevozy.cz napsali nespočet zajímavostí a příběhů, zde platí vše co pro ostatní modely. Ale také například Head-up displej, který promítá rychlost a další informace na čelní sklo před řidiče a minimalizuje tak riziko rozptylování jinými informacemi na palubní desce. Svým dílem přispějou i zpětná zrcátka, která hlídají mrtvý úhel a dokážou tak chytře pomocí svítící ikonky upozornit na auto vedle vás. Tyhle funkce zkrátka stačí jen vyjmenovat a více netřeba, protože fungují na jedničku.
Pokud jde o skvělé jízdní vlastnosti, má je na svědomí zejména pohon na všechny 4 kola, který obstarávají rovnou 3 motory s celkovým kombinovaným výkonem 230 kW, nebo-li 313 koní. Přední kola pohání spalovací šestiválec o objemu 3,5 litrů s Atkinsonovým cyklem a výkonem 193 kW + elektromotor s výkonem 123 kW, zadní kola pak má na svědomí elektromotor s výkonem 50 kW. Díky tomu dosáhnete zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,7 s, či maximální rychlosti 200 km/hod – to vše při hmotnosti auta přes 2 tuny. A potom ještě možnost volby mezi třemi jízdními režimy (Eco, Sport S, a Sport S+) či možnost aktivace čistě elektrického režimu. Ne, s tímhle autem opravdu o výkon ani zábavu není nouze.
Nechme teď ale čísla stranou. Co vás totiž skutečně potěší, je zvuk. V případě čistě elektrického pohonu totiž nic neuslyšíte, respektive maximálně jen kola, jak jedou po vozovce (jen je EV režim funkční maximálně do takových 60 km/hod a jen po trase mezi 2 až 3 kilometry, než se poměrně malá 2kWh NiMH baterie vybije, pak ji dobije rekuperace či spalovací motor). Ale pokud pedál akcelerace pořádně sešlápnete, ušlyšíte parádní zvuk z šestiválce, který musí snad všechny fanoušky rychlé jízdy zahřát u srdce. Jen ta spotřeba poletí strmě vzhůru..
Oficiální údaje o spotřebě nikdy nelze brát vážně, což samozřejmě platí i v případě Lexusu RX 450h. Na uvedených 5,5 l na 100 km by se dostal jen totální nadšenec, nebo spíše šílenec do extrémně pomalé rychlosti, žijící někde v rovinaté krajině. Ve skutečnosti se dá s tímto modelem jezdit po městě nejlépe někde kolem 6 až 6,5 l na 100 km. Záleží, jak zvládnete rekuperovat a jak plynule pojedete. Když pojedete hlava nehlava, čekejte spotřebu spíš k 8 l na 100 km. Pokud v rámci silničních pravidel a s klidnou nohou vyjdete za město, spotřeba se bude pohybovat pod 8 l na 100 km a na dálnici pak něco nad 8 l na 100 km. Pokud zde auto nebudete šetřit, zvýší se na cca 9 l na 100 km, což je stále skvělý údaj, když přihlédneme na gigantické rozměry, vysokou hmotnost a hlavně cílovku, která si podobná auta pořizuje. Úspora je tedy jedním z rozhodujících důvodů.
Hybridní Lexus RX 450h působí v drtivé většině případů jako naprosto dokonalé auto, nicméně nenechte se mýlit, k úplné dokonalosti mu ještě přeci jen drobný kousek chybí. Někomu může chybět zejména aplikace v telefonu pro vzdálené ovládání auta, což by se někdy hodilo například pro předvyklimatizování/předvytopení vozu, zjištění stavu ujetých km, či stavu nádrže. A někdo jiný zase může nadávat na infotainment s nepohodlným, neintuitivním a nemoderním ovládáním posuvným joystickem. Nepříjemný je pak i hlasitě pípající kufr, když se otevírá nebo zavírá. Zkrátka pár drobností se jako vždy najde.
Suma sumárum, pokud odhlédneme od pořizovací ceny, jde o jedno z nejlepších aut na trhu. A troufám si tvrdit, že o nejlepší auto ve svém segmentu.
Lexus RX 450h je jedinečný, má elegantní a osobitý vzhled, kterým se dokáže od ostatních spolehlivě odlišit. A s přičtením maximálního luxusu, bezpečnosti, či skvělých jízdních vlastností, jak už jsem prozradil na začátku testu, dokáže přesvědčit nejednoho zákazníka. I když stojí 2,3 milionů korun a některé věci mohly být krapet dokonalejší.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
atraktivní a jedinečný vzhled | horší ovládání infotainmentu |
maximální luxus a pohodlí | pípající kufr |
maximální bezpečnost | umístění přepínače jízdních režimů |
skvělé jízdní vlastnosti a spotřeba |
Kolosální SUV od Lexusu přináší víc, než maximální luxus, maximální pohodlí, maximální bezpečnost, či skvělé jízdní vlastnosti. S tímhle autem zkrátka budete chtít jezdit každý den. A bude vám dělat radost. Takový je hybridní Lexus RX 450h. Má to jen jeden háček – sehnat zhruba 2,3 milionů korun..
S financováním jednoho z nejpovedenějších japonských vozů vám sice nepomůžeme, ale můžeme s rukou na srdci potvrdit, že u takového vozu budete chyby hledat jen velmi stěží. A naopak vás překvapí a potěší milion maličkostí, které ve výsledku dělají z Lexusu RX 450h něco vskutku nadpozemského.
Vše začíná u samotného designu. Nejnovější generace modelu RX 450h působí zvenku zejména díky vřetenovité masce, protáhlým LED světlometům, či velkým 20″ kolům velmi elegantně a dramaticky zároveň. S přičtením kolosálních rozměrů 4,890 x 1,895 x 1,685 m jde o jednoznačně nepřehlédnutelné SUV. Z ostatních aut na silnicích pak právem k tomuto Lexusu doslova čiší respekt. Je to zkrátka kolos z jiného vesmíru.
Lexusu se povedlo vyrobit takový vůz, který je maximálně pohodlný, maximálně bezpečný, a ještě k tomu má i skvělé jízdní vlastnosti a více než dostatek prostoru. Jak je to možné?
Pohodlnost, tolik typickou pro japonské vozy této značky, zajišťuje už samotný systém pro bezklíčové odemykání, kdy se k auto stačí jen přiblížit, načež dojde k automatickému odemknutí dveří. Nebo potom elektronicky otevírající se kufr, který můžeme otevřít dálkovým ovládáním, tlačítkem na kufru, či dokonce přiložením ruky na logo automobilky taktéž na kufru, leč tato možnost ne vždy spolehlivě fungovala.
A můžeme pokračovat, dále je to skvělý podvozek, který dokáže vstřebat mnohé nerovnosti na silnicích, prakticky bezkonkurenční odhlučnění kabiny, a samozřejmě také speciální sedačky s koženým interiérem a možností elektronického nastavení včetně uložení až čtyř osob a jejich preferencí, povedený volant s možností vyhřívání, či takové maličkosti, jako je bezdrátové nabíjení telefonu. A pohodlnost platí i v případě spolucestujících, kteří mají více než dost místa na nohy i na hlavu. Přes panoramatické okno mohou sledovat oblohu. Díky variabilitě je pak možné zadní řadu sedaček mechanicky posunout dopředu a elektronicky sklopit, čímž z kufru o objemu 539 l získáte rovnou 1612 l prostoru.
Bezpečnost obstarává hlavně bohatý balíček bezpečnostních systémů, ať už jde o udržení auta v jízdním pruhu, automatické předkolizní brzdění či brzdění při parkování, adaptivní tempomat, panoramatickou parkovací kameru včetně pípacích čidel, či systém pro rozpoznávání dopravních značek. Snad jen asistent pro zaparkování chybí. O všech těchto funkcích už jsme na Elektrickevozy.cz napsali nespočet zajímavostí a příběhů, zde platí vše co pro ostatní modely. Ale také například Head-up displej, který promítá rychlost a další informace na čelní sklo před řidiče a minimalizuje tak riziko rozptylování jinými informacemi na palubní desce. Svým dílem přispějou i zpětná zrcátka, která hlídají mrtvý úhel a dokážou tak chytře pomocí svítící ikonky upozornit na auto vedle vás. Tyhle funkce zkrátka stačí jen vyjmenovat a více netřeba, protože fungují na jedničku.
Pokud jde o skvělé jízdní vlastnosti, má je na svědomí zejména pohon na všechny 4 kola, který obstarávají rovnou 3 motory s celkovým kombinovaným výkonem 230 kW, nebo-li 313 koní. Přední kola pohání spalovací šestiválec o objemu 3,5 litrů s Atkinsonovým cyklem a výkonem 193 kW + elektromotor s výkonem 123 kW, zadní kola pak má na svědomí elektromotor s výkonem 50 kW. Díky tomu dosáhnete zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,7 s, či maximální rychlosti 200 km/hod – to vše při hmotnosti auta přes 2 tuny. A potom ještě možnost volby mezi třemi jízdními režimy (Eco, Sport S, a Sport S+) či možnost aktivace čistě elektrického režimu. Ne, s tímhle autem opravdu o výkon ani zábavu není nouze.
Nechme teď ale čísla stranou. Co vás totiž skutečně potěší, je zvuk. V případě čistě elektrického pohonu totiž nic neuslyšíte, respektive maximálně jen kola, jak jedou po vozovce (jen je EV režim funkční maximálně do takových 60 km/hod a jen po trase mezi 2 až 3 kilometry, než se poměrně malá 2kWh NiMH baterie vybije, pak ji dobije rekuperace či spalovací motor). Ale pokud pedál akcelerace pořádně sešlápnete, ušlyšíte parádní zvuk z šestiválce, který musí snad všechny fanoušky rychlé jízdy zahřát u srdce. Jen ta spotřeba poletí strmě vzhůru..
Oficiální údaje o spotřebě nikdy nelze brát vážně, což samozřejmě platí i v případě Lexusu RX 450h. Na uvedených 5,5 l na 100 km by se dostal jen totální nadšenec, nebo spíše šílenec do extrémně pomalé rychlosti, žijící někde v rovinaté krajině. Ve skutečnosti se dá s tímto modelem jezdit po městě nejlépe někde kolem 6 až 6,5 l na 100 km. Záleží, jak zvládnete rekuperovat a jak plynule pojedete. Když pojedete hlava nehlava, čekejte spotřebu spíš k 8 l na 100 km. Pokud v rámci silničních pravidel a s klidnou nohou vyjdete za město, spotřeba se bude pohybovat pod 8 l na 100 km a na dálnici pak něco nad 8 l na 100 km. Pokud zde auto nebudete šetřit, zvýší se na cca 9 l na 100 km, což je stále skvělý údaj, když přihlédneme na gigantické rozměry, vysokou hmotnost a hlavně cílovku, která si podobná auta pořizuje. Úspora je tedy jedním z rozhodujících důvodů.
Hybridní Lexus RX 450h působí v drtivé většině případů jako naprosto dokonalé auto, nicméně nenechte se mýlit, k úplné dokonalosti mu ještě přeci jen drobný kousek chybí. Někomu může chybět zejména aplikace v telefonu pro vzdálené ovládání auta, což by se někdy hodilo například pro předvyklimatizování/předvytopení vozu, zjištění stavu ujetých km, či stavu nádrže. A někdo jiný zase může nadávat na infotainment s nepohodlným, neintuitivním a nemoderním ovládáním posuvným joystickem. Nepříjemný je pak i hlasitě pípající kufr, když se otevírá nebo zavírá. Zkrátka pár drobností se jako vždy najde.
Suma sumárum, pokud odhlédneme od pořizovací ceny, jde o jedno z nejlepších aut na trhu. A troufám si tvrdit, že o nejlepší auto ve svém segmentu.
Lexus RX 450h je jedinečný, má elegantní a osobitý vzhled, kterým se dokáže od ostatních spolehlivě odlišit. A s přičtením maximálního luxusu, bezpečnosti, či skvělých jízdních vlastností, jak už jsem prozradil na začátku testu, dokáže přesvědčit nejednoho zákazníka. I když stojí 2,3 milionů korun a některé věci mohly být krapet dokonalejší.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
atraktivní a jedinečný vzhled | horší ovládání infotainmentu |
maximální luxus a pohodlí | pípající kufr |
maximální bezpečnost | umístění přepínače jízdních režimů |
skvělé jízdní vlastnosti a spotřeba |