» 1. Úvod, Design, Interiér, Infotainment
» 2. Pohon a jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu
V sychravém podzimním počasí jsme otestovali největšího zástupce jihokorejské automobilky Kia – model Sorento ve verzi s plug-in hybridním ústrojím. Toto SUV „amerického“ střihu, které je v Evropě dostupné už od roku 2020, je možné osadit maximálně sedmi místy, a tak může dobře posloužit i početnějším rodinám, kterým už klasický pětimístný vůz nestačí, ale nechtějí si pořizovat MPV. Plug-in hybrid je nejvýkonnější a také nejdražší verzí v nabídce motorizací Kie Sorento. K dostání je od výbavy Exclusive a začíná na částce 1 354 980 Kč.
Pokud upustíte uzdu svojí fantazii a „naložíte“ si plnou myslitelnou výbavu, dostanete se nakonec přes částku 1,6 milionu. Za to budeme mít luxusně vybavené sedmimístné SUV, které vaší rodině bude dobře sloužit. A navíc si budete moci vychutnat až 70 kilometrů čistě elektrické jízdy ve městě. Alespoň to tvrdí výrobce, jak tomu je doopravdy si řekneme později.
Konstrukce | SUV, rozměry: 4810 × 1900 × 1700 mm, hmotnost: 2015 kg |
---|---|
Pohon | plug-in hybrid (přeplňovaný zážehový čtyřválec 1598 ccm + elektromotor), pohon všech kol |
Výkon | kombinovaný 195 kW (benzinový motor 132 kW + elektromotor 67 kW), točivý moment 350 Nm |
Baterie a dojezd | Lithium-polymerová baterie, 13,8 kWh |
Nabíjení | palubní 3,5 kW nabíječka, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | naměřeno 0,8 – 6,9 l/100 km, dojezd celkem až 560 km (56–70 km na čistě elektřinu) |
Výbava | TOP, paket Nappa, head-up displej, |
Cena od | 1 354 980 Kč |
Masivnost ze čtvrté generace modelu Sorento jenom čiší. Velikostí mi připomíná americká SUV a na českých silnicích vypadá, v porovnání s ostatními „běžnými“, vozy opravdu robustně. To ale nijak neubírá na jeho eleganci. Dominantou přední části vozu je maska chladiče s rámečkem s chromovanou a leskle černou povrchovou úpravou. Přední nárazník zaujme křídlovými otvory pro přívod vzduchu, které se skvěle doplňují s LED světlomety a LED světly pro denní svícení.
Na spodní části zadního nárazníku váš pohled zaujme stříbrná lišta s rozšířenou boční částí, ve které je ukryta mřížka se stejným designem, jako je na masce vozu. Dvojice zadních světlometů, které jsou rozděleny na dvě části, mají svislé svítící linie a lehce vystupují svoji horní hranou do boku karoserie. Celkový design vozu působí uceleně a líbivě.
Jedna z dominant tohoto vozu je jeho vnitřní prostor. Kia Sorento byl jeden z mála vozů, ve kterém jsem si připadal jako malý člověk. Nutno dodat, že realita je zcela odlišná. Zde jsem se svou výškou 194 cm neměl problém na žádném z pěti sedadel, kterými byl námi testovaný model vybaven. Dokážu si představit, že příplatková třetí řada sedadel, nenabídne plnohodnotný prostor pro cestující, ale pro děti bude dostačující.
Sedačky jsou pohodlné, dostatečně prostorné do všech směrů, v létě využijete možnost odvětrání, a naopak v chladných měsících potěší výhřev sedaček. V námi testovaném voze byl příplatkový paket Nappa, který obsahuje černé kožené čalounění sedaček a černou stropnici.
Disciplína, která bude zajímat převážně české chalupáře a milovníky dnes už vzácných vozů s kombi karoserií – objem zavazadlového prostoru. Kufr nabídne v pětimístné verzi 693 litrů, se sedmi pasažéry se ovšem objem smrskne na 175 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak počítejte s „malým obývákem“ o objemu 2077 litrů.
A opravdu by se Sorento dalo využít i jako malý campervan. Po sklopení zadní řady sedaček se vám naskytne téměř dokonale rovná podlaha, ze které nic netrčí a osoby do velikosti 180 cm se zde pohodlně natáhnou. S mými 194 cm jsem už měl hlavu ve vzduchu, respektive opřenou o zadní část hlavové opěrky. Díky velmi příjemnému a měkkému koberci by snad ani nebylo nutné použít pro nouzové přespání karimatku či matraci.
Pokud už jste měli nějakou zkušenost s vozy Kia, po usednutí na místo řidiče se budete cítit jako doma. Sorento v uspořádání interiéru a v ovládání nijak zásadně nevystupuje z řady svých sourozenců. Multifunkční volant nabízí klasické páčky a tlačítka, kterými ovládáte multimédia, tempomat a nabídku sdružených přístrojů před vámi. Pod volantem nalezneme pádla, kterými si můžeme manuálně řadit, neslouží tu tak pro úpravu míry rekuperace, jako jsme zvyklí u některých elektromobilů.
Digitální přístrojový štít s 12,3″ displejem nabízí dostatečně jemné rozlišení a jeho obsah si můžete měnit podle vašich preferencí. Opravdovou třešničkou je, že se podbarvení nastavené „tapety“ mění v závislosti na denní době, při jízdách v podvečerních hodinách si tak můžete všimnout „červánků“, které se vám na přístrojovém štítu postupně objeví. Malý detail, ale potěší. Nemůže chybět ani kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), který vám po zmáčknutí blinkru zobrazí pohled kamery z bočního zrcátka. Toto je opravdu návyková funkce.
U Kie jsme si už zvykli na volič směru jízdy v podobě otočného ovladače. I u modelu Sorento tomu není jinak. Pokud bychom s vozem jezdili déle, asi by se na tento prvek dalo zvyknout, ale pokud to není váš denní chleba, občas budete muset sklonit zrak a podívat se, kam máte kolečko otočit, abyste jeli požadovaným směrem.
Na středové konzole dále nalezneme ještě jeden kulatý volič s tlačítkem uprostřed. Tentokrát si s ním můžete vybrat mezi jízdními režimy, a také možností Terrain Mode. To optimalizuje hnací ústrojí ve prospěch lepší trakce v bahně, na sněhu či v písku.
Palubní infotainment patří za mě mezi ty povedenější a rychlejší. Na nic nečekáte, systém svižně reaguje na vaše pokyny a za testovací týden se nestalo, že by systém zamrzl. To se u některých ostatních automobilek bohužel říct nedá. Na rozložení systému přijdete velmi rychle, ovládání je intuitivní.
Po stranách centrálního 12,3″ displeje najdete dotyková tlačítka a jedno z nich si můžete spojit s vaší oblíbenou funkcí. V pravém a levém dolním rohu najdeme klasická otočná kolečka. Přes aplikaci Kia Connect můžete být i s modelem Sorento neustále ve spojení.
Samozřejmostí je i rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Co však vidím jako velké mínus, je nutnost připojit telefon přes kabel. U takového vozu v nejluxusnější výbavě bych očekával už zcela automaticky přítomnost alespoň bezdrátového Apple CarPlay. V ceně začínající na částce 1,3 milionu korun za auto by se snad vyšší poplatky za tuto službu už nějak ztratily.
Dalším příjemným detailem je funkce, která vám při průjezdu tunelem automaticky spustí vnitřní cirkulaci a zamezí se tak přístupu vzduchu z vně vozu. Vyhnete se tak případnému průniku zápachu a spalin do kabiny vozu, které se mohou v tunelu vyskytovat ve zvýšené míře.
Kapitoly článku:
» 1. Úvod, Design, Interiér, Infotainment
» 2. Pohon a jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu
Kapitoly článku:
» 1. Úvod, Design, Interiér, Infotainment
» 2. Pohon a jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu
O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW a označením 1.6 T-GDi. Ten je vybaven technologií kontinuálně proměnného časování ventilů. Sekunduje mu synchronní elektromotor s permanentním magnetem, poskytující výkon 67 kW. Celkově tak soustava dosahuje 195 kW výkonu a 350 N.m. točivého momentu. O napájení elektromotoru se postará lithium-polymerová baterie s využitelnou kapacitou 13,8 kWh, která je uložena pod předními sedačkami.
Oněch skoro dvě stě kilowatt je pro takto rozměrný a dvě tuny vážící vůz tak akorát. Pokud znáte hodnoty výkonu, možná byste od něj čekali o trochu více. Není ale možné říct, že by to byl nějaký lenoch, to v žádném případě. Zvlášť ve sportovním režimu spojí obě pohonné jednotky sílu a odezva na plynový pedál je tak rychlá a svižná. To se bude hodit zejména při předjíždění nebo v případě, kdy se potřebujete okamžitě dostat z nebezpečné situace.
Naladění podvozku je spíše měkčí, ale přesně takové bych si u tohoto typu vozu představoval. Ten tak dokáže zdatně žehlit nerovnosti, díry a výmoly českých silnic. Pohodlnosti přidávají také vhodně zvolená devatenáctipalcová kola a lehké řízení. Jízdu „bokem“ snad nikdo od tohoto auta nečeká, Sorento je jako stvořené pro pohodovou, klidnou a zejména tichou jízdu. Odhlučnění kabiny je tu na vysoké úrovni.
Připojování spalovacího motoru si snad většinová populace ani nevšimne. Pokud budete v běžném provozu se zapnutým rádiem nebo hudbou, nevíte, na jaký z dvou motorů jedete, nesledujete-li zrovna grafické znázornění toku energie na infotainmentu vozu. Za fungování a plynulost hybridního ústrojí tak patří velký palec nahoru.
Dostáváme se k tématu spotřeby. Tady bude nejvíce záležet, jestli baterii budete nabíjet či nikoliv. Pokud budete parkovat na místě, kde máte zajištěno nabíjení, můžete trakční akumulátor dobíjet maximálním výkonem 3,3 kW, které tak doplní energii za 3,5 hodiny. Při nabíjení z obyčejné 230V zásuvky počítejte se zhruba 5 hodinami.
Máte-li však tuto možnost můžete se těšit na zhruba 50–70 km „čistě“ elektrického dojezdu. A proč ty uvozovky? Při vynuceném plně elektrickém režimu se nám během dvou testovacích dnů celkem třikrát stalo, že se po nastartování studeného vozu zapnul i spalovací motor, který běžel několik minut, a přitom nabíjel zpět baterii. V našem případě jsme tak dokázali ujet 72 kilometrů v plně elektrickém režimu, ale těchto zhruba 15 minut s nastartovaným motorem si vyžádalo i 1,2 litru benzinu. „Papírových“ hodnot dojezdu 57 kilometrů, ve městě dokonce 70 kilometrů, tak s trochou snahy dosáhnout můžete, ale počítejte s tím, že i pár deci benzinu při tom použijete. Obzvláště při studeném startu nebo prudké akceleraci.
Při dosažení hranice zhruba 15–20 % v baterii se vůz automaticky přepne do hybridního režimu a činnost obou motorů si už řídí systém sám. Ve „full-hybrid“ režimu tak můžete počítat se spotřebou ve městě kolem 7 až 8 litrů/100 km a na dálnici 7,5 litrů/100 km. Klidná jízda v kombinaci město a okresky si vyžádá necelých 7 litrů/100 km. Za více než 1000 kilometrů jsme skončili s průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km, dlužno dodat, že jsme nabíjeli celkem 3×, celkově 20 kWh a zhruba polovina ujeté vzdálenosti byla na dálnici ve 130 km/h.
Celkově můžete počítat s dojezdem zhruba 560 km, z toho 500 km na benzin. To není zrovna oslnivé číslo, ale může za to především 47 litrová nádrž na palivo, která je umístěna pod zadní řadou sedaček. Zde je ale na rozdíl od elektromobilu ta výhoda, že natankování opravdu trvá jen pár minut.
Na Kiu Sorento PHEV jsme se těšil, šlo o můj první plug-in hybrid na testování a ač není tento typ pohonu zrovna můj oblíbený, udělal na mě opravdu dobrý dojem, stejně jako samotné auto. Jeho velikost a možnost až sedmi sedadel tak jde naproti početnějším rodinám, ale i lidem, kteří zkrátka chtějí velké SUV amerického stylu. Interiér vás nadchne svou prostorností a prémiovostí, které dodává použité jemné čalounění, ambientní osvětlení a použitý audiosystém Bose. Navíc si můžete užívat výhod EL značek, a pokud budete pravidelně nabíjet, tak také opravdu nízké spotřeby kolem jednoho litru.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
skvělý dojezd na elektřinu | pomalé nabíjení |
pohodlné nastavení podvozku | menší celkový dojezd |
prostorný interiér | |
spotřeba při dobíjení vozu | |
asistenční systémy |
Kapitoly článku:
» 1. Úvod, Design, Interiér, Infotainment
» 2. Pohon a jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu
V sychravém podzimním počasí jsme otestovali největšího zástupce jihokorejské automobilky Kia – model Sorento ve verzi s plug-in hybridním ústrojím. Toto SUV „amerického“ střihu, které je v Evropě dostupné už od roku 2020, je možné osadit maximálně sedmi místy, a tak může dobře posloužit i početnějším rodinám, kterým už klasický pětimístný vůz nestačí, ale nechtějí si pořizovat MPV. Plug-in hybrid je nejvýkonnější a také nejdražší verzí v nabídce motorizací Kie Sorento. K dostání je od výbavy Exclusive a začíná na částce 1 354 980 Kč.
Pokud upustíte uzdu svojí fantazii a „naložíte“ si plnou myslitelnou výbavu, dostanete se nakonec přes částku 1,6 milionu. Za to budeme mít luxusně vybavené sedmimístné SUV, které vaší rodině bude dobře sloužit. A navíc si budete moci vychutnat až 70 kilometrů čistě elektrické jízdy ve městě. Alespoň to tvrdí výrobce, jak tomu je doopravdy si řekneme později.
Konstrukce | SUV, rozměry: 4810 × 1900 × 1700 mm, hmotnost: 2015 kg |
---|---|
Pohon | plug-in hybrid (přeplňovaný zážehový čtyřválec 1598 ccm + elektromotor), pohon všech kol |
Výkon | kombinovaný 195 kW (benzinový motor 132 kW + elektromotor 67 kW), točivý moment 350 Nm |
Baterie a dojezd | Lithium-polymerová baterie, 13,8 kWh |
Nabíjení | palubní 3,5 kW nabíječka, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | naměřeno 0,8 – 6,9 l/100 km, dojezd celkem až 560 km (56–70 km na čistě elektřinu) |
Výbava | TOP, paket Nappa, head-up displej, |
Cena od | 1 354 980 Kč |
Masivnost ze čtvrté generace modelu Sorento jenom čiší. Velikostí mi připomíná americká SUV a na českých silnicích vypadá, v porovnání s ostatními „běžnými“, vozy opravdu robustně. To ale nijak neubírá na jeho eleganci. Dominantou přední části vozu je maska chladiče s rámečkem s chromovanou a leskle černou povrchovou úpravou. Přední nárazník zaujme křídlovými otvory pro přívod vzduchu, které se skvěle doplňují s LED světlomety a LED světly pro denní svícení.
Na spodní části zadního nárazníku váš pohled zaujme stříbrná lišta s rozšířenou boční částí, ve které je ukryta mřížka se stejným designem, jako je na masce vozu. Dvojice zadních světlometů, které jsou rozděleny na dvě části, mají svislé svítící linie a lehce vystupují svoji horní hranou do boku karoserie. Celkový design vozu působí uceleně a líbivě.
Jedna z dominant tohoto vozu je jeho vnitřní prostor. Kia Sorento byl jeden z mála vozů, ve kterém jsem si připadal jako malý člověk. Nutno dodat, že realita je zcela odlišná. Zde jsem se svou výškou 194 cm neměl problém na žádném z pěti sedadel, kterými byl námi testovaný model vybaven. Dokážu si představit, že příplatková třetí řada sedadel, nenabídne plnohodnotný prostor pro cestující, ale pro děti bude dostačující.
Sedačky jsou pohodlné, dostatečně prostorné do všech směrů, v létě využijete možnost odvětrání, a naopak v chladných měsících potěší výhřev sedaček. V námi testovaném voze byl příplatkový paket Nappa, který obsahuje černé kožené čalounění sedaček a černou stropnici.
Disciplína, která bude zajímat převážně české chalupáře a milovníky dnes už vzácných vozů s kombi karoserií – objem zavazadlového prostoru. Kufr nabídne v pětimístné verzi 693 litrů, se sedmi pasažéry se ovšem objem smrskne na 175 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak počítejte s „malým obývákem“ o objemu 2077 litrů.
A opravdu by se Sorento dalo využít i jako malý campervan. Po sklopení zadní řady sedaček se vám naskytne téměř dokonale rovná podlaha, ze které nic netrčí a osoby do velikosti 180 cm se zde pohodlně natáhnou. S mými 194 cm jsem už měl hlavu ve vzduchu, respektive opřenou o zadní část hlavové opěrky. Díky velmi příjemnému a měkkému koberci by snad ani nebylo nutné použít pro nouzové přespání karimatku či matraci.
Pokud už jste měli nějakou zkušenost s vozy Kia, po usednutí na místo řidiče se budete cítit jako doma. Sorento v uspořádání interiéru a v ovládání nijak zásadně nevystupuje z řady svých sourozenců. Multifunkční volant nabízí klasické páčky a tlačítka, kterými ovládáte multimédia, tempomat a nabídku sdružených přístrojů před vámi. Pod volantem nalezneme pádla, kterými si můžeme manuálně řadit, neslouží tu tak pro úpravu míry rekuperace, jako jsme zvyklí u některých elektromobilů.
Digitální přístrojový štít s 12,3″ displejem nabízí dostatečně jemné rozlišení a jeho obsah si můžete měnit podle vašich preferencí. Opravdovou třešničkou je, že se podbarvení nastavené „tapety“ mění v závislosti na denní době, při jízdách v podvečerních hodinách si tak můžete všimnout „červánků“, které se vám na přístrojovém štítu postupně objeví. Malý detail, ale potěší. Nemůže chybět ani kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), který vám po zmáčknutí blinkru zobrazí pohled kamery z bočního zrcátka. Toto je opravdu návyková funkce.
U Kie jsme si už zvykli na volič směru jízdy v podobě otočného ovladače. I u modelu Sorento tomu není jinak. Pokud bychom s vozem jezdili déle, asi by se na tento prvek dalo zvyknout, ale pokud to není váš denní chleba, občas budete muset sklonit zrak a podívat se, kam máte kolečko otočit, abyste jeli požadovaným směrem.
Na středové konzole dále nalezneme ještě jeden kulatý volič s tlačítkem uprostřed. Tentokrát si s ním můžete vybrat mezi jízdními režimy, a také možností Terrain Mode. To optimalizuje hnací ústrojí ve prospěch lepší trakce v bahně, na sněhu či v písku.
Palubní infotainment patří za mě mezi ty povedenější a rychlejší. Na nic nečekáte, systém svižně reaguje na vaše pokyny a za testovací týden se nestalo, že by systém zamrzl. To se u některých ostatních automobilek bohužel říct nedá. Na rozložení systému přijdete velmi rychle, ovládání je intuitivní.
Po stranách centrálního 12,3″ displeje najdete dotyková tlačítka a jedno z nich si můžete spojit s vaší oblíbenou funkcí. V pravém a levém dolním rohu najdeme klasická otočná kolečka. Přes aplikaci Kia Connect můžete být i s modelem Sorento neustále ve spojení.
Samozřejmostí je i rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Co však vidím jako velké mínus, je nutnost připojit telefon přes kabel. U takového vozu v nejluxusnější výbavě bych očekával už zcela automaticky přítomnost alespoň bezdrátového Apple CarPlay. V ceně začínající na částce 1,3 milionu korun za auto by se snad vyšší poplatky za tuto službu už nějak ztratily.
Dalším příjemným detailem je funkce, která vám při průjezdu tunelem automaticky spustí vnitřní cirkulaci a zamezí se tak přístupu vzduchu z vně vozu. Vyhnete se tak případnému průniku zápachu a spalin do kabiny vozu, které se mohou v tunelu vyskytovat ve zvýšené míře.
Kapitoly článku:
» 1. Úvod, Design, Interiér, Infotainment
» 2. Pohon a jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu
Kapitoly článku:
» 1. Úvod, Design, Interiér, Infotainment
» 2. Pohon a jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu
O pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW a označením 1.6 T-GDi. Ten je vybaven technologií kontinuálně proměnného časování ventilů. Sekunduje mu synchronní elektromotor s permanentním magnetem, poskytující výkon 67 kW. Celkově tak soustava dosahuje 195 kW výkonu a 350 N.m. točivého momentu. O napájení elektromotoru se postará lithium-polymerová baterie s využitelnou kapacitou 13,8 kWh, která je uložena pod předními sedačkami.
Oněch skoro dvě stě kilowatt je pro takto rozměrný a dvě tuny vážící vůz tak akorát. Pokud znáte hodnoty výkonu, možná byste od něj čekali o trochu více. Není ale možné říct, že by to byl nějaký lenoch, to v žádném případě. Zvlášť ve sportovním režimu spojí obě pohonné jednotky sílu a odezva na plynový pedál je tak rychlá a svižná. To se bude hodit zejména při předjíždění nebo v případě, kdy se potřebujete okamžitě dostat z nebezpečné situace.
Naladění podvozku je spíše měkčí, ale přesně takové bych si u tohoto typu vozu představoval. Ten tak dokáže zdatně žehlit nerovnosti, díry a výmoly českých silnic. Pohodlnosti přidávají také vhodně zvolená devatenáctipalcová kola a lehké řízení. Jízdu „bokem“ snad nikdo od tohoto auta nečeká, Sorento je jako stvořené pro pohodovou, klidnou a zejména tichou jízdu. Odhlučnění kabiny je tu na vysoké úrovni.
Připojování spalovacího motoru si snad většinová populace ani nevšimne. Pokud budete v běžném provozu se zapnutým rádiem nebo hudbou, nevíte, na jaký z dvou motorů jedete, nesledujete-li zrovna grafické znázornění toku energie na infotainmentu vozu. Za fungování a plynulost hybridního ústrojí tak patří velký palec nahoru.
Dostáváme se k tématu spotřeby. Tady bude nejvíce záležet, jestli baterii budete nabíjet či nikoliv. Pokud budete parkovat na místě, kde máte zajištěno nabíjení, můžete trakční akumulátor dobíjet maximálním výkonem 3,3 kW, které tak doplní energii za 3,5 hodiny. Při nabíjení z obyčejné 230V zásuvky počítejte se zhruba 5 hodinami.
Máte-li však tuto možnost můžete se těšit na zhruba 50–70 km „čistě“ elektrického dojezdu. A proč ty uvozovky? Při vynuceném plně elektrickém režimu se nám během dvou testovacích dnů celkem třikrát stalo, že se po nastartování studeného vozu zapnul i spalovací motor, který běžel několik minut, a přitom nabíjel zpět baterii. V našem případě jsme tak dokázali ujet 72 kilometrů v plně elektrickém režimu, ale těchto zhruba 15 minut s nastartovaným motorem si vyžádalo i 1,2 litru benzinu. „Papírových“ hodnot dojezdu 57 kilometrů, ve městě dokonce 70 kilometrů, tak s trochou snahy dosáhnout můžete, ale počítejte s tím, že i pár deci benzinu při tom použijete. Obzvláště při studeném startu nebo prudké akceleraci.
Při dosažení hranice zhruba 15–20 % v baterii se vůz automaticky přepne do hybridního režimu a činnost obou motorů si už řídí systém sám. Ve „full-hybrid“ režimu tak můžete počítat se spotřebou ve městě kolem 7 až 8 litrů/100 km a na dálnici 7,5 litrů/100 km. Klidná jízda v kombinaci město a okresky si vyžádá necelých 7 litrů/100 km. Za více než 1000 kilometrů jsme skončili s průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km, dlužno dodat, že jsme nabíjeli celkem 3×, celkově 20 kWh a zhruba polovina ujeté vzdálenosti byla na dálnici ve 130 km/h.
Celkově můžete počítat s dojezdem zhruba 560 km, z toho 500 km na benzin. To není zrovna oslnivé číslo, ale může za to především 47 litrová nádrž na palivo, která je umístěna pod zadní řadou sedaček. Zde je ale na rozdíl od elektromobilu ta výhoda, že natankování opravdu trvá jen pár minut.
Na Kiu Sorento PHEV jsme se těšil, šlo o můj první plug-in hybrid na testování a ač není tento typ pohonu zrovna můj oblíbený, udělal na mě opravdu dobrý dojem, stejně jako samotné auto. Jeho velikost a možnost až sedmi sedadel tak jde naproti početnějším rodinám, ale i lidem, kteří zkrátka chtějí velké SUV amerického stylu. Interiér vás nadchne svou prostorností a prémiovostí, které dodává použité jemné čalounění, ambientní osvětlení a použitý audiosystém Bose. Navíc si můžete užívat výhod EL značek, a pokud budete pravidelně nabíjet, tak také opravdu nízké spotřeby kolem jednoho litru.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
skvělý dojezd na elektřinu | pomalé nabíjení |
pohodlné nastavení podvozku | menší celkový dojezd |
prostorný interiér | |
spotřeba při dobíjení vozu | |
asistenční systémy |