Test Kia EV6 GT – Nejostřejší a jednoznačně nejzábavnější, ale dává smysl?

  • Kia EV6 GT má výkonu na rozdávání
  • Tohle rodinné SUV zrychlí na stovku za 3,5 sekundy
  • Jde o nejostřejší a nejdražší provedení, které právem zaujme
Kia EV6 GT test

Otestovali jsme novinku Kia EV6 GT | foto: vlastní

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a zpracování
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Doba se mění a spolu s tím se mění i některé automobilky, které chtějí být co nejlépe připravy na budoucnost. Krásným příkladem je jihokorejská Kia, která kompletně změnila svůj brand (nové logo, nový slogan „Movement that inspires“, ale i celkově odlišný řekněme na základech udržitelnosti postavený přístup k výrobě a prodeji aut – pozn. redakce).

Pokud chcete v dnešním světě uspět, už vám nestačí jen vyrábět kvalitní produkty, ale potřebujete získat prostor a pozornost ostatních, jinak zapadnete. Přesně v tomhle duchu přichází nejostřejší model Kia EV6 GT, který možná nebude nejprodávanějším a nejlogičtějším z nabízených variant modelu EV6, ale rozhodně dokáže zaujmout jako taková vábnička na nové zákazníky.

Jen pro představu, „gétéčko“ disponuje výkonem téměř 600 koní s pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí na stovku za pouhých 3,5 sekund. Maximálku má 260 km/h, nechybí přitom ani pokročilé nastavení GT režimu, či speciální driftovací režim. Inu, pokud hledáte moderní, rodinné, elektrické SUV, se kterým se nebudete nudit, tohle je jasná volba!

Kia EV6 GT: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4695 × 1890 × 1545 mm, hmotnost: 2200 kg
Pohon elektromobil, pohon všech kol
Výkon 430 kW (585 k), točivý moment 740 Nm
Baterie Li-Ion, 77,4 kWh
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, Mennekes
 Spotřeba a dojezd 20,6 kWh/100 km, kombinovaný dojezd 424 km
Výbava Android Auto/Apple CarPlay
Cena od 1 780 980 Kč s DPH

Zelené peklo?

Říká se, že peklo může zamrznout. V tomto případě však peklo „zezelenalo“. Inženýři u nejostřejšího GT provedení modelu EV6 vsadili na výrazné zelené prvky, nikoliv typicky červené. A výsledek? Subjektivně se mi to líbí, protože je to něco jiného a vůz si tím dokáže získat pozornost. Na druhou stranu, červená je prostě červená a pokud byste vedle sebe postavili sportovně laděné vozy, které budou právě v těchto dvou barvách, asi nebude o čem.

Kia EV6 GT test

Z čelního pohledu byste „gétéčko“ možná ani nepoznali | foto: vlastní

Design jako takový se u GT modelu EV6 prakticky příliš nezměnil, pouze některé doplňky. A také rozměry – vůz narostl do délky i do šířky, pouze výška se zmenšila, což má samozřejmě pozitivní vliv na celkovou aerodynamiku, potažmo zrychlení. V interiéru zůstává elektrické SUV značky Kia taktéž víceméně stejně prostorné a hlavně maximálně pohodlné. Všimnete si ale rozhodně sportovních předních sedadel s lepším bočním vedením, či na volantu výrazně zeleného tlačítka „GT“.

Vzhledem k tomu, že jsme již nějaký ten pátek zpátky v redakci Elektrickevozy.cz testovali klasickou Kiu EV6 GT-Line a oba modely jsou si v mnoha ohledech po designové stránce podobné jako vejce vejci, nebudu zabíhat do detailů. Ale líbí se mi, jak designéři a inženýři dokázali spojit minimalismus s praktičností a hlavně prostorností. „Gétéčko“ je robustní elektromobil se sportovními tvary a detaily, na které je prostě radost pohledět.

Kia EV6 GT test

Parádně vypadá elektromobil Kia EV6 GT také zezadu | foto: vlastní

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a zpracování
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a zpracování
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Skvělé jízdní vlastnosti, ale…

Kia EV6 GT využívá tu stejnou elektrickou platformu E-GMP, jako ostatní modely EV6. Tedy, 800V architektura s uložením baterek chytře do podvozku, opravdu brutálně rychlé nabíjení s výkonem až 250 kW, či velmi praktické V2L pro externí dobíjení spotřebičů z elektromobilů například na cestách. Jenže v dnešním testu nic z toho není tak podstatné, jako sportovní schopnosti, které přináší auto například díky vylepšenému podvozku a brzdám, speciálnímu režimu „GT“, apod.

A je to jedním slovem nádhera! Za mě je tím nejdůležitějším způsob „dávkování“ výkonu v jednotlivých režimech, kdy nemusíte mít k dispozici vždy maximální možný výkon a zbytečně jím plýtvat a zkracovat si dojezd, ale prostě si elektromobil přepnete do režimu eko, normal, sport, či pekelného „GT“. V těchto režimech se vám také mění nastavení adaptivního podvozku, takže například při jízdě v GT bude tužší a víc ucítíte vozovku, naopak v režimu normal tolik neucítíte nerovnovnosti na silnici. Celkem se dá u režimů měnit podle chuti hned 5 položek, a to: motor, řízení, odpružení, e-LSD a ESC.

Kia EV6 GT test

Pohled do interiéru | foto: vlastní

Tlačítko jízdních režimů

  • eco (až 350 Nm)
  • normal (až 600 Nm)
  • sport (až 600 Nm, odlišný průběh)
  • + speciální zelené tlačítko „GT“ režimu (až 740 Nm)

Kia EV6 GT je jedním z mála elektromobilů, kterému nedochází dech a síly ani při jízdě vyšší rychlostí. Nemusíte zrychlovat jen ve městě na křižovatce, abyste cítili tu sílu a byli jste doslova zaraženi do sedaček. Také na okreskách, ba dokonce i na dálnici při vyšších rychlostech stačí v režimu GT jen trochu polechat pedál pro akceleraci a odezva je okamžitá. Předjíždění je díky tomu svým způsobem bezpečnější a také zábavnější, navíc auto je velmi dobře předvídatelné, takže vyšší výkon zvládne i méně schopný řidič.

Kia EV6 GT test

Speciální zelené tlačítko GT pro nejsportovnější režim | foto: vlastní

„Ale“ přichází na řadu až při jízdě na okreskách, nebo obecně když přijdou ke slovu zatáčky. Najednou musí podvozek ukočírovat 2,2tunovou SUV bestii, pro kterou to je najednou něco jiného, než vystřelit pouze vpřed a předvést maximální výkon na přímce. A je znát, že i přes lepší podvozek a brzdy to prostě není supersport řekněme “sportovnější“ konstrukce, než jsou všechna ta SUV. Takže zatímco ve sprintu si tahle Kia GT přijde i na nějaké to sportovnější Porsche nebo Ferrari, na okruhu to bude jiná písnička.

Nechápejte mě však špatně, není to chyba, ale vlastnost. Naopak velkou výhodou EV6 v „gétéčku“ je skloubení sportovnějších choutků s praktickým, prostorným, rodinným SUV, které dokáže jezdit i celkem úsporně a čerpat „zelenou“ energii do baterie, narozdíl od fosilních supersportů. Jen pro představu, ostřejší jízda Praha – Brno a zpátky (oba směry po dálnici) byla kolem 25 kWh/100 km, což není vůbec špatné. S trochou snahy a uklidnění svých sportovnějších choutků není problém jezdit i za 22-23 kWh/100 km kombinovaně.

Kia EV6 GT test

Port pro nabíjení je celkem skrytý | foto: vlastní

Tím se krásně dostáváme k dojezdu, který je pochopitelně u nejostřejšího provedení o něco kratší, než u běžné verze s dlouhým dojezdem. Podle WLTP by to mělo být kombinovaně až 424 km, nicméně reálně jsem se nedostal na více než 300 km dojezdu na jedno nabití. Na jedno nabití, které v případě využití ultrarychlé nabíječky může být otázkou jen pouhých pár minut pro získání dalších stovek kilometrů dojezdu. Na Ionity nám stojan ukazoval nabíjecí výkon téměř 240 kW ještě při 60 % baterie, až poté začal klesat. Úžasné.

Dosažené reálné spotřeby

  • město: 17-20 kWh/100 km
  • okresky: 20-23 kWh/100 km
  • dálnice: 23-25 kWh/100 km
Kia EV6 GT test

Boční pohled na velké SUV Kia EV6 GT | foto: vlastní

Závěrem, a co konkurence?

Kia EV6 GT je auto, které si získá pozornost a dost možná i srdce těch, kteří hledí na praktičnost, všestrannost a nechtějí přitom ztrácet ani z pohledu výkonu. To, co se nepovedlo u Škody Enyaq iV, která má v nejostřejší RS verzi výkon „jen“ 220 kW/460 Nm a na stovku zrychlí za 6,5 sekundy a maximálka je „jen“ 180 km/h, dokázali Jihokorejci rychle smést ze stolu a nabídnout vlastní řešení, které budí obdiv. Kia je až na pár výjimek jediným hráčem, který dokáže z tohoto pohledu konkurovat i Tesle.

Nicméně přesto si nemyslím, že by šlo o produkt roku, který by si najednou koupil každý. To ani náhodou. „Gétéčko“ je pouze pro úzkou skupinu „vyvolených“, pro všechny ostatní, kteří přemýšlejí racionálně, je tady klasická Kia EV6, které vlastně není „o tolik horší“ a má mnohem lepší poměr cena/výkon. Vždyť i pokud srovnáme Kia EV6 GT s Teslou Model Y, tak Kia je o něco menší a má kratší dojezd a vyjde o téměř 500 tisíc dráž. Naopak má ale lepší zrychlení, maximálku a rychlejší nabíjení. A co vy, vzali byste klasickou, nebo GT verzi?

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Design Kratší dojezd
Vysoký výkon a režim GT Horší vlastnosti v zatáčce
Rychlonabíjení

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Kia EV6 GT – Nejostřejší a jednoznačně nejzábavnější, ale dává smysl?

  • Kia EV6 GT má výkonu na rozdávání
  • Tohle rodinné SUV zrychlí na stovku za 3,5 sekundy
  • Jde o nejostřejší a nejdražší provedení, které právem zaujme
Kia EV6 GT test

Otestovali jsme novinku Kia EV6 GT | foto: vlastní

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a zpracování
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Doba se mění a spolu s tím se mění i některé automobilky, které chtějí být co nejlépe připravy na budoucnost. Krásným příkladem je jihokorejská Kia, která kompletně změnila svůj brand (nové logo, nový slogan „Movement that inspires“, ale i celkově odlišný řekněme na základech udržitelnosti postavený přístup k výrobě a prodeji aut – pozn. redakce).

Pokud chcete v dnešním světě uspět, už vám nestačí jen vyrábět kvalitní produkty, ale potřebujete získat prostor a pozornost ostatních, jinak zapadnete. Přesně v tomhle duchu přichází nejostřejší model Kia EV6 GT, který možná nebude nejprodávanějším a nejlogičtějším z nabízených variant modelu EV6, ale rozhodně dokáže zaujmout jako taková vábnička na nové zákazníky.

Jen pro představu, „gétéčko“ disponuje výkonem téměř 600 koní s pohonem všech kol, díky čemuž zrychlí na stovku za pouhých 3,5 sekund. Maximálku má 260 km/h, nechybí přitom ani pokročilé nastavení GT režimu, či speciální driftovací režim. Inu, pokud hledáte moderní, rodinné, elektrické SUV, se kterým se nebudete nudit, tohle je jasná volba!

Kia EV6 GT: specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4695 × 1890 × 1545 mm, hmotnost: 2200 kg
Pohon elektromobil, pohon všech kol
Výkon 430 kW (585 k), točivý moment 740 Nm
Baterie Li-Ion, 77,4 kWh
Nabíjení palubní 11 kW nabíječka, Mennekes
 Spotřeba a dojezd 20,6 kWh/100 km, kombinovaný dojezd 424 km
Výbava Android Auto/Apple CarPlay
Cena od 1 780 980 Kč s DPH

Zelené peklo?

Říká se, že peklo může zamrznout. V tomto případě však peklo „zezelenalo“. Inženýři u nejostřejšího GT provedení modelu EV6 vsadili na výrazné zelené prvky, nikoliv typicky červené. A výsledek? Subjektivně se mi to líbí, protože je to něco jiného a vůz si tím dokáže získat pozornost. Na druhou stranu, červená je prostě červená a pokud byste vedle sebe postavili sportovně laděné vozy, které budou právě v těchto dvou barvách, asi nebude o čem.

Kia EV6 GT test

Z čelního pohledu byste „gétéčko“ možná ani nepoznali | foto: vlastní

Design jako takový se u GT modelu EV6 prakticky příliš nezměnil, pouze některé doplňky. A také rozměry – vůz narostl do délky i do šířky, pouze výška se zmenšila, což má samozřejmě pozitivní vliv na celkovou aerodynamiku, potažmo zrychlení. V interiéru zůstává elektrické SUV značky Kia taktéž víceméně stejně prostorné a hlavně maximálně pohodlné. Všimnete si ale rozhodně sportovních předních sedadel s lepším bočním vedením, či na volantu výrazně zeleného tlačítka „GT“.

Vzhledem k tomu, že jsme již nějaký ten pátek zpátky v redakci Elektrickevozy.cz testovali klasickou Kiu EV6 GT-Line a oba modely jsou si v mnoha ohledech po designové stránce podobné jako vejce vejci, nebudu zabíhat do detailů. Ale líbí se mi, jak designéři a inženýři dokázali spojit minimalismus s praktičností a hlavně prostorností. „Gétéčko“ je robustní elektromobil se sportovními tvary a detaily, na které je prostě radost pohledět.

Kia EV6 GT test

Parádně vypadá elektromobil Kia EV6 GT také zezadu | foto: vlastní

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a zpracování
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a zpracování
» 2. Jízdní vlastnosti, Závěr testu


Skvělé jízdní vlastnosti, ale…

Kia EV6 GT využívá tu stejnou elektrickou platformu E-GMP, jako ostatní modely EV6. Tedy, 800V architektura s uložením baterek chytře do podvozku, opravdu brutálně rychlé nabíjení s výkonem až 250 kW, či velmi praktické V2L pro externí dobíjení spotřebičů z elektromobilů například na cestách. Jenže v dnešním testu nic z toho není tak podstatné, jako sportovní schopnosti, které přináší auto například díky vylepšenému podvozku a brzdám, speciálnímu režimu „GT“, apod.

A je to jedním slovem nádhera! Za mě je tím nejdůležitějším způsob „dávkování“ výkonu v jednotlivých režimech, kdy nemusíte mít k dispozici vždy maximální možný výkon a zbytečně jím plýtvat a zkracovat si dojezd, ale prostě si elektromobil přepnete do režimu eko, normal, sport, či pekelného „GT“. V těchto režimech se vám také mění nastavení adaptivního podvozku, takže například při jízdě v GT bude tužší a víc ucítíte vozovku, naopak v režimu normal tolik neucítíte nerovnovnosti na silnici. Celkem se dá u režimů měnit podle chuti hned 5 položek, a to: motor, řízení, odpružení, e-LSD a ESC.

Kia EV6 GT test

Pohled do interiéru | foto: vlastní

Tlačítko jízdních režimů

  • eco (až 350 Nm)
  • normal (až 600 Nm)
  • sport (až 600 Nm, odlišný průběh)
  • + speciální zelené tlačítko „GT“ režimu (až 740 Nm)

Kia EV6 GT je jedním z mála elektromobilů, kterému nedochází dech a síly ani při jízdě vyšší rychlostí. Nemusíte zrychlovat jen ve městě na křižovatce, abyste cítili tu sílu a byli jste doslova zaraženi do sedaček. Také na okreskách, ba dokonce i na dálnici při vyšších rychlostech stačí v režimu GT jen trochu polechat pedál pro akceleraci a odezva je okamžitá. Předjíždění je díky tomu svým způsobem bezpečnější a také zábavnější, navíc auto je velmi dobře předvídatelné, takže vyšší výkon zvládne i méně schopný řidič.

Kia EV6 GT test

Speciální zelené tlačítko GT pro nejsportovnější režim | foto: vlastní

„Ale“ přichází na řadu až při jízdě na okreskách, nebo obecně když přijdou ke slovu zatáčky. Najednou musí podvozek ukočírovat 2,2tunovou SUV bestii, pro kterou to je najednou něco jiného, než vystřelit pouze vpřed a předvést maximální výkon na přímce. A je znát, že i přes lepší podvozek a brzdy to prostě není supersport řekněme “sportovnější“ konstrukce, než jsou všechna ta SUV. Takže zatímco ve sprintu si tahle Kia GT přijde i na nějaké to sportovnější Porsche nebo Ferrari, na okruhu to bude jiná písnička.

Nechápejte mě však špatně, není to chyba, ale vlastnost. Naopak velkou výhodou EV6 v „gétéčku“ je skloubení sportovnějších choutků s praktickým, prostorným, rodinným SUV, které dokáže jezdit i celkem úsporně a čerpat „zelenou“ energii do baterie, narozdíl od fosilních supersportů. Jen pro představu, ostřejší jízda Praha – Brno a zpátky (oba směry po dálnici) byla kolem 25 kWh/100 km, což není vůbec špatné. S trochou snahy a uklidnění svých sportovnějších choutků není problém jezdit i za 22-23 kWh/100 km kombinovaně.

Kia EV6 GT test

Port pro nabíjení je celkem skrytý | foto: vlastní

Tím se krásně dostáváme k dojezdu, který je pochopitelně u nejostřejšího provedení o něco kratší, než u běžné verze s dlouhým dojezdem. Podle WLTP by to mělo být kombinovaně až 424 km, nicméně reálně jsem se nedostal na více než 300 km dojezdu na jedno nabití. Na jedno nabití, které v případě využití ultrarychlé nabíječky může být otázkou jen pouhých pár minut pro získání dalších stovek kilometrů dojezdu. Na Ionity nám stojan ukazoval nabíjecí výkon téměř 240 kW ještě při 60 % baterie, až poté začal klesat. Úžasné.

Dosažené reálné spotřeby

  • město: 17-20 kWh/100 km
  • okresky: 20-23 kWh/100 km
  • dálnice: 23-25 kWh/100 km
Kia EV6 GT test

Boční pohled na velké SUV Kia EV6 GT | foto: vlastní

Závěrem, a co konkurence?

Kia EV6 GT je auto, které si získá pozornost a dost možná i srdce těch, kteří hledí na praktičnost, všestrannost a nechtějí přitom ztrácet ani z pohledu výkonu. To, co se nepovedlo u Škody Enyaq iV, která má v nejostřejší RS verzi výkon „jen“ 220 kW/460 Nm a na stovku zrychlí za 6,5 sekundy a maximálka je „jen“ 180 km/h, dokázali Jihokorejci rychle smést ze stolu a nabídnout vlastní řešení, které budí obdiv. Kia je až na pár výjimek jediným hráčem, který dokáže z tohoto pohledu konkurovat i Tesle.

Nicméně přesto si nemyslím, že by šlo o produkt roku, který by si najednou koupil každý. To ani náhodou. „Gétéčko“ je pouze pro úzkou skupinu „vyvolených“, pro všechny ostatní, kteří přemýšlejí racionálně, je tady klasická Kia EV6, které vlastně není „o tolik horší“ a má mnohem lepší poměr cena/výkon. Vždyť i pokud srovnáme Kia EV6 GT s Teslou Model Y, tak Kia je o něco menší a má kratší dojezd a vyjde o téměř 500 tisíc dráž. Naopak má ale lepší zrychlení, maximálku a rychlejší nabíjení. A co vy, vzali byste klasickou, nebo GT verzi?

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Design Kratší dojezd
Vysoký výkon a režim GT Horší vlastnosti v zatáčce
Rychlonabíjení

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."