Poslední dobou se zdá, že prodeje vozů Tesla Model S a Model X nejsou úplně dobré a že Tesla pokles dodávek skrývá jejich neprůhledným reportováním. Americká značka nerozděluje své prodeje podle jednotlivých modelů a to ztěžuje jejich vyhodnocování. Tesla v současnosti rozděluje dodávky do dvou kategorií: Model 3/Y a „ostatní modely“. Druhá kategorie zahrnuje Model S, Model X, Cybertruck a Tesla Semi.
Dříve to nebyl takový problém, ale nyní, když Tesla zvyšuje výrobu elektrického pickupu Cybertruck, je stále obtížnější sledovat prodeje Modelů S a X. V minulých dnech značka oznámila 21 551 dodávek „ostatních modelů“ ve druhém čtvrtletí. Na základě předchozích zpráv o svolávací akci pro model Cybertruck lze odhadnout, že Cybertruck dosáhl v posledním čtvrtletí 8 000 až 9 000 dodávek.
Pokud čísla odečteme od oznámených hodnot, pohybují se prodeje Modelů S a X kolem 12 000 až 13 000 kusů. To je o 31-37 % méně ve srovnání s 19 225 dodávkami Modelů S/X ve stejném období loňského roku. Meziroční pokles dodávek o více než 30 % je opravdu významný a pro Teslu to rozhodně není dobrá zpráva.
Čtěte také: Tesla vydává obří update 2024.26 se spoustou novinek, které oceníte
Tesla čelí v segmentu luxusních vozidel zvýšené konkurenci, kde Model S a Model X soupeří s téměř každým zavedeným výrobcem luxusních vozidel, který nabízí prémiové sedany a SUV. Tyto modely jsou stále vysoce konkurenceschopné, ale jejich technologická výhoda již není tak markantní jako v minulých letech.
Je třeba zdůraznit, že Modely S a X nejsou pro celkový výkon Tesly klíčové, protože se jedná o vozidla s nižším objemem prodejů, i když se zohlední zmíněný pokles dodávek. Může to ale být ukazatel budoucího trendu, který by mohl nastat u novějších modelů Tesly, pokud si automobilka nedokáže před konkurencí udržet dostatečný technologický odstup.
Poslední dobou se zdá, že prodeje vozů Tesla Model S a Model X nejsou úplně dobré a že Tesla pokles dodávek skrývá jejich neprůhledným reportováním. Americká značka nerozděluje své prodeje podle jednotlivých modelů a to ztěžuje jejich vyhodnocování. Tesla v současnosti rozděluje dodávky do dvou kategorií: Model 3/Y a „ostatní modely“. Druhá kategorie zahrnuje Model S, Model X, Cybertruck a Tesla Semi.
Dříve to nebyl takový problém, ale nyní, když Tesla zvyšuje výrobu elektrického pickupu Cybertruck, je stále obtížnější sledovat prodeje Modelů S a X. V minulých dnech značka oznámila 21 551 dodávek „ostatních modelů“ ve druhém čtvrtletí. Na základě předchozích zpráv o svolávací akci pro model Cybertruck lze odhadnout, že Cybertruck dosáhl v posledním čtvrtletí 8 000 až 9 000 dodávek.
Pokud čísla odečteme od oznámených hodnot, pohybují se prodeje Modelů S a X kolem 12 000 až 13 000 kusů. To je o 31-37 % méně ve srovnání s 19 225 dodávkami Modelů S/X ve stejném období loňského roku. Meziroční pokles dodávek o více než 30 % je opravdu významný a pro Teslu to rozhodně není dobrá zpráva.
Čtěte také: Tesla vydává obří update 2024.26 se spoustou novinek, které oceníte
Tesla čelí v segmentu luxusních vozidel zvýšené konkurenci, kde Model S a Model X soupeří s téměř každým zavedeným výrobcem luxusních vozidel, který nabízí prémiové sedany a SUV. Tyto modely jsou stále vysoce konkurenceschopné, ale jejich technologická výhoda již není tak markantní jako v minulých letech.
Je třeba zdůraznit, že Modely S a X nejsou pro celkový výkon Tesly klíčové, protože se jedná o vozidla s nižším objemem prodejů, i když se zohlední zmíněný pokles dodávek. Může to ale být ukazatel budoucího trendu, který by mohl nastat u novějších modelů Tesly, pokud si automobilka nedokáže před konkurencí udržet dostatečný technologický odstup.