Tesla vymyslela fígl, jak prodávat elektromobily s větší baterií mnohem levněji

Jakub Ondráček
  • Kalifornská automobilka vymyslela zajímavý fígl
  • Některé elektromobily mají softwarově uzamknutou část kapacity baterie
  • Proč to firma dělá? K čemu je to dobré?
Tesla Model S v novém odstínu červené, Ultra Red
Tesla Model S v novém odstínu červené, Ultra Red

Největší výrobce elektromobilů, společnost Tesla, na to jde zkrátka jinak, než ostatní. Tentokrát prozradila, že softwarově zamyká u některých svých vozů část kapacity baterie. Kterých vozů se to týká a proč tak kalifornská automobilka činí?

Tesla softwarově uzamyká část baterie

Tesla potvrdila, že její základní vozy „Standard Range“ disponují stejnou baterií jako verze s dlouhým dojezdem „Long Range“. Rozdíl mezi jejich dojezdem je však markantní. Jak je to tedy možné? Část kapacity baterie u standardní verze kalifornská automobilka prostě softwarově zamyká.

Tato věc se týká nových vozů Tesla Model S a Tesla Model X se základním dojezdem, které automobilka nyní uvádí na trh. Zákazníci za ně zaplatí 1,7 a 1,9 milionu korun. Nové levnější varianty mají společnosti pomoci se zvýšením prodeje těchto dvou modelů.

Tesla Model X
Tesla Model X

Čtěte také: Teslisté opět zuří! Automobilka jim potají softwarově zkracuje dojezdy


Jak to tedy s těmito vozy je?

Model S nabízí dojezd až 515 kilometrů, což je méně než než u standardních 2 (dojezd 651 kilometrů) nebo 3 (dojezd 637 kilometrů) motorových variant Plaid. Nový Model X pak svým majitelům poskytne dojezd pouze 433 kilometrů, což je opravdu o hodně méně než nabízí jeho dražší verze s dojezdem 560 kilometrů.

Oba vozy však mají stejnou baterii a motory jako jejich dvoumotorové dražší varinaty. Jejich výkon a dojezd však budou softwarově omezeny. Jeden ze zaměstannců společnosti pak uvedl, že Tesla neplánuje v budoucnu nabídnout k zakoupení balíček, ktery by odblokoval dojezd i výkon. Není to trochu škoda?

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články