Kalifornská automobilka Tesla se obává, že co nevidět nastane nedostatek nerostných surovin používaných pro výrobu baterií do elektromobilů.
V automobilovém průmyslu doslova nastává elektrická revoluce a elektromobily se stávají stále více žádanými. K výrobě baterií do těchto aut je však potřeba několik specifických surovin, jako je nikl, měď a lithium. Na konferenci Benchmark Minerals Intelligence ve Washingtonu vyjádřila Sarah Maryssael, globální manažerka Tesly, své znepokojení na počínajícím nedostatku některých těchto materiálů. Upozornila na to, že s jejich dodáváním by zanedlouho mohly nastat problémy.
Maryssael se také zmínila o tom, že Tesla pro výrobu svých baterií nejvíce používá nikl, namísto kobaltu, který se snaží výrazně omezovat. Kobalt se totiž těží v Demokratické republice Kongo, ve které se často využívá dětské práce, a to automobilka Tesla nechce v žádném případě podporovat. Velkou příležitost vidí v tom spolupracovat s těžaři v Austrálii nebo přímo ve Spojených státech – s tím také souvisí úprava legislativy, kterou na konferenci představila americká senátorka. Díky úpravě zákonu by se zjednodušila schvalování těžby surovin pro výrobu baterií do elektromobilů.
zdroj: Electrek
Kalifornská automobilka Tesla se obává, že co nevidět nastane nedostatek nerostných surovin používaných pro výrobu baterií do elektromobilů.
V automobilovém průmyslu doslova nastává elektrická revoluce a elektromobily se stávají stále více žádanými. K výrobě baterií do těchto aut je však potřeba několik specifických surovin, jako je nikl, měď a lithium. Na konferenci Benchmark Minerals Intelligence ve Washingtonu vyjádřila Sarah Maryssael, globální manažerka Tesly, své znepokojení na počínajícím nedostatku některých těchto materiálů. Upozornila na to, že s jejich dodáváním by zanedlouho mohly nastat problémy.
Maryssael se také zmínila o tom, že Tesla pro výrobu svých baterií nejvíce používá nikl, namísto kobaltu, který se snaží výrazně omezovat. Kobalt se totiž těží v Demokratické republice Kongo, ve které se často využívá dětské práce, a to automobilka Tesla nechce v žádném případě podporovat. Velkou příležitost vidí v tom spolupracovat s těžaři v Austrálii nebo přímo ve Spojených státech – s tím také souvisí úprava legislativy, kterou na konferenci představila americká senátorka. Díky úpravě zákonu by se zjednodušila schvalování těžby surovin pro výrobu baterií do elektromobilů.
zdroj: Electrek