Tesla testuje rychlejší nabíjení na Superchargerech. Výkon atakuje 323 kW

  • Tesla testuje zvýšení výkonu dobíjení na několika Superchargerech V3 v USA
  • Umožní dosáhnout počátečního výkonu přes 320 kW
  • Některým řidičům se tuto hranici již podařilo překonat
Tesla Supercharger

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger

Jednou z velkých výhod uživatelských výhod Tesly je vlastní síť Supercharger. Automobilka aktuálně v reálném provozu testuje na několika stanicích Supercharger V3+ v USA zvýšení počáteční rychlosti nabíjení na více než 320 kW.

Tesla Supercharger zvládne i přes 250 kW

Na test nabíjení upozornilo několik nadšenců Tesly na síti X. Zřejmě největší hodnoty zaznamenal uživatel s přezdívkou TesLatino, jehož Tesla Cybertruck se nabíjel rychlostí až 323 kW při 18% stavu nabití (SOC). Stalo se tak na nabíječce Tesla Supercharger v kalifornském Los Gatos, což je jedna z novějších stanic, která je vybavena zbrusu novými černobílými výdejními stojany V4.

Přiložené video ukazuje, že nabíjecí výkon ještě před dosažením 19 % rychle klesl k 300 kW, na 295 kW při 20 % a 286 kW před dosažením 21 %. Zde krátké video končí, ale můžeme očekávat, že pokles bude dále pokračovat. Také nevíme, co přesně se dělo před 18 %. Další uživatel Kyle Conner přitom poukázal na fakt, že nabíjení probíhala při typickém napětí pro Superchargery, nikoli při 800-1000 V, takže proud byl potencionálně extra vysoký a ve špičce mohl přesahovat až 900 ampérů.

Ve vláknu se vyjádřil i Wes Morrill z Tesly, hlavní inženýr Cybertrucku, který potvrdil, že Tesla testuje vysokorychlostní nabíjení Cybertrucku na několika různých stanicích V3+. „Nejedná se o chybu, ale také to není zavedeno na všech hardwarově schopných stanicích. Určitě nějakou najdete, protože @TesLatino navštívil 97 % všech severoamerických stanic se Superchargery,“ doplnil bez dalších podrobností.

Tesla Cybertruck se nabíjela maximálním výkonem 323 kW | foto: x.com/TesLatino

Tesla Cybertruck se nabíjela maximálním výkonem 323 kW | foto: x.com/TesLatino


Čtěte také: Lidl nabízí vychytanou „lednici“ do auta. Nic lepšího neseženete


Oficiální informace chybí

Společnost Tesla se k testování superrychlého nabíjení zatím oficiálně nevyjádřila. Není tedy znám harmonogram ani technické podrobnosti. Není tak ani například jasné, zda všechny starší lokality s novými výdejními stojany V4 budou schopné dodávat vyšší výkon.

Navíc existuje potenciál pro další zlepšení, pokud by Tesla začala používat nabíječky s napětím 800-1000 V. Tesla Cybertruck je jediný aktuálně nabízený osobní model značky, který využívá 800V architekturu a nabíjení takovým výkonem zvládá. Bez použití vysokonapěťové nabíjecí elektroniky, kdy typické Superchargery běží na 500 V, se jeho plného potenciálu pravděpodobně nedočkáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla testuje rychlejší nabíjení na Superchargerech. Výkon atakuje 323 kW

  • Tesla testuje zvýšení výkonu dobíjení na několika Superchargerech V3 v USA
  • Umožní dosáhnout počátečního výkonu přes 320 kW
  • Některým řidičům se tuto hranici již podařilo překonat
Tesla Supercharger

Rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger

Jednou z velkých výhod uživatelských výhod Tesly je vlastní síť Supercharger. Automobilka aktuálně v reálném provozu testuje na několika stanicích Supercharger V3+ v USA zvýšení počáteční rychlosti nabíjení na více než 320 kW.

Tesla Supercharger zvládne i přes 250 kW

Na test nabíjení upozornilo několik nadšenců Tesly na síti X. Zřejmě největší hodnoty zaznamenal uživatel s přezdívkou TesLatino, jehož Tesla Cybertruck se nabíjel rychlostí až 323 kW při 18% stavu nabití (SOC). Stalo se tak na nabíječce Tesla Supercharger v kalifornském Los Gatos, což je jedna z novějších stanic, která je vybavena zbrusu novými černobílými výdejními stojany V4.

Přiložené video ukazuje, že nabíjecí výkon ještě před dosažením 19 % rychle klesl k 300 kW, na 295 kW při 20 % a 286 kW před dosažením 21 %. Zde krátké video končí, ale můžeme očekávat, že pokles bude dále pokračovat. Také nevíme, co přesně se dělo před 18 %. Další uživatel Kyle Conner přitom poukázal na fakt, že nabíjení probíhala při typickém napětí pro Superchargery, nikoli při 800-1000 V, takže proud byl potencionálně extra vysoký a ve špičce mohl přesahovat až 900 ampérů.

Ve vláknu se vyjádřil i Wes Morrill z Tesly, hlavní inženýr Cybertrucku, který potvrdil, že Tesla testuje vysokorychlostní nabíjení Cybertrucku na několika různých stanicích V3+. „Nejedná se o chybu, ale také to není zavedeno na všech hardwarově schopných stanicích. Určitě nějakou najdete, protože @TesLatino navštívil 97 % všech severoamerických stanic se Superchargery,“ doplnil bez dalších podrobností.

Tesla Cybertruck se nabíjela maximálním výkonem 323 kW | foto: x.com/TesLatino

Tesla Cybertruck se nabíjela maximálním výkonem 323 kW | foto: x.com/TesLatino


Čtěte také: Lidl nabízí vychytanou „lednici“ do auta. Nic lepšího neseženete


Oficiální informace chybí

Společnost Tesla se k testování superrychlého nabíjení zatím oficiálně nevyjádřila. Není tedy znám harmonogram ani technické podrobnosti. Není tak ani například jasné, zda všechny starší lokality s novými výdejními stojany V4 budou schopné dodávat vyšší výkon.

Navíc existuje potenciál pro další zlepšení, pokud by Tesla začala používat nabíječky s napětím 800-1000 V. Tesla Cybertruck je jediný aktuálně nabízený osobní model značky, který využívá 800V architekturu a nabíjení takovým výkonem zvládá. Bez použití vysokonapěťové nabíjecí elektroniky, kdy typické Superchargery běží na 500 V, se jeho plného potenciálu pravděpodobně nedočkáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."