Tesla testuje zvýšení výkonu dobíjení na několika Superchargerech V3 v USA
Umožní dosáhnout počátečního výkonu přes 320 kW
Některým řidičům se tuto hranici již podařilo překonat
Jednou z velkých výhod uživatelských výhod Tesly je vlastní síť Supercharger. Automobilka aktuálně v reálném provozu testuje na několika stanicích Supercharger V3+ v USA zvýšení počáteční rychlosti nabíjení na více než 320 kW.
Tesla Supercharger zvládne i přes 250 kW
Na test nabíjení upozornilo několik nadšenců Tesly na síti X. Zřejmě největší hodnoty zaznamenal uživatel s přezdívkou TesLatino, jehož Tesla Cybertruck se nabíjel rychlostí až 323 kW při 18% stavu nabití (SOC). Stalo se tak na nabíječce Tesla Supercharger v kalifornském Los Gatos, což je jedna z novějších stanic, která je vybavena zbrusu novými černobílými výdejními stojany V4.
Přiložené video ukazuje, že nabíjecí výkon ještě před dosažením 19 % rychle klesl k 300 kW, na 295 kW při 20 % a 286 kW před dosažením 21 %. Zde krátké video končí, ale můžeme očekávat, že pokles bude dále pokračovat. Také nevíme, co přesně se dělo před 18 %. Další uživatel Kyle Conner přitom poukázal na fakt, že nabíjení probíhala při typickém napětí pro Superchargery, nikoli při 800-1000 V, takže proud byl potencionálně extra vysoký a ve špičce mohl přesahovat až 900 ampérů.
Ve vláknu se vyjádřil i Wes Morrill z Tesly, hlavní inženýr Cybertrucku, který potvrdil, že Tesla testuje vysokorychlostní nabíjení Cybertrucku na několika různých stanicích V3+. „Nejedná se o chybu, ale také to není zavedeno na všech hardwarově schopných stanicích. Určitě nějakou najdete, protože @TesLatino navštívil 97 % všech severoamerických stanic se Superchargery,“ doplnil bez dalších podrobností.
Společnost Tesla se k testování superrychlého nabíjení zatím oficiálně nevyjádřila. Není tedy znám harmonogram ani technické podrobnosti. Není tak ani například jasné, zda všechny starší lokality s novými výdejními stojany V4 budou schopné dodávat vyšší výkon.
Navíc existuje potenciál pro další zlepšení, pokud by Tesla začala používat nabíječky s napětím 800-1000 V. Tesla Cybertruck je jediný aktuálně nabízený osobní model značky, který využívá 800V architekturu a nabíjení takovým výkonem zvládá. Bez použití vysokonapěťové nabíjecí elektroniky, kdy typické Superchargery běží na 500 V, se jeho plného potenciálu pravděpodobně nedočkáme.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.