Automobilka Tesla oznámila, že přidá Superchargerům v Severní Americe nové CCS konektory pro elektromobily cizách značek. Chystá se tedy rozšíření nabíjecího programu, kterÝ na vybraných stanicích v Evropě již funguje.
Společnost tyto plány na celosvětové „odemčení“ Superchargerů již dříve představila. Prozatím tuto možnost testuje v pár vybraných zemích a pouze v určitých lokalitách v Evropě. Přechod na standard CCS je pro Teslu logických krokem. V Evropě jej již používá, stejně jako všechny ostatní výrobci elekromobilů.
V Severní Americe ale Tesla zatím stále používá vlastní řešení jak ve svých vozidlech, tak na nabíjecích stanicích. Nejdříve to byl záměr, aby cizí vozy nemohly stanice Superchagerů používat. Na druhou stranu ale omezuje i majitele Tesel v používání veřejné sítě. Jedinou možností je pořízení redukce na CHAdeMo nebo CCS konektor.
Čtěte také: Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
Společnost neuvedla, jakým způsobem bude stanice ostatním vozům odemykat. Elon Musk dříve zmiňoval, že na stanicích bude k dispozici adaptér pro zájemce s CCS zásuvkou. Podle nejnovějších zpráv by ale měl být univerzální konektor přímo součástí kabelu.
Takové stanice můžete potkat i Evropě. Když Tesla u Modelu 3 představila CCS konektor a začala je instalovat i na své stanice, také jste měli možnost vidět přítomnost obou nabíjecích kabelů. Stejně tak na ty dosavadní přidávala nové univerzální koncovky. Tesla zatím neuvedla, kdy celý proces úprav na území Spojených Států zahájí.
Automobilka Tesla oznámila, že přidá Superchargerům v Severní Americe nové CCS konektory pro elektromobily cizách značek. Chystá se tedy rozšíření nabíjecího programu, kterÝ na vybraných stanicích v Evropě již funguje.
Společnost tyto plány na celosvětové „odemčení“ Superchargerů již dříve představila. Prozatím tuto možnost testuje v pár vybraných zemích a pouze v určitých lokalitách v Evropě. Přechod na standard CCS je pro Teslu logických krokem. V Evropě jej již používá, stejně jako všechny ostatní výrobci elekromobilů.
V Severní Americe ale Tesla zatím stále používá vlastní řešení jak ve svých vozidlech, tak na nabíjecích stanicích. Nejdříve to byl záměr, aby cizí vozy nemohly stanice Superchagerů používat. Na druhou stranu ale omezuje i majitele Tesel v používání veřejné sítě. Jedinou možností je pořízení redukce na CHAdeMo nebo CCS konektor.
Čtěte také: Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
Společnost neuvedla, jakým způsobem bude stanice ostatním vozům odemykat. Elon Musk dříve zmiňoval, že na stanicích bude k dispozici adaptér pro zájemce s CCS zásuvkou. Podle nejnovějších zpráv by ale měl být univerzální konektor přímo součástí kabelu.
Takové stanice můžete potkat i Evropě. Když Tesla u Modelu 3 představila CCS konektor a začala je instalovat i na své stanice, také jste měli možnost vidět přítomnost obou nabíjecích kabelů. Stejně tak na ty dosavadní přidávala nové univerzální koncovky. Tesla zatím neuvedla, kdy celý proces úprav na území Spojených Států zahájí.