Už za méně než měsíc představí Tesla svůj první zcela autonomní vůz a postupně se objevují nové a nové informace i z patentových přihlášek, které automobilka podala. Po bezdrátovém nabíjení, o kterém jsme již psali, se dostalo i na nový výrobní proces, který chce použít.
Místo tradiční pásové výroby, se kterou přišel už Henry Ford, kdy se auto postupně sestavuje na montážní lince, chce Tesla montovat jednotlivé části vozu samostatně. Dohromady se spojí až v samotném závěru při nové „finálnější“ montáži.
Takzvaný „Unboxed Process“ (Rozbalený proces) představila automobilka už na svém loňském Dni investorů. Generální ředitel Elon Musk tehdy uvedl, že bude rychlejší, efektivně a umožní výrobu levnějších elektromobilů. Původně se s ním počítalo při výrobě levné Tesly, kterou však Musk kvůli Robotaxi zrušil.
Nyní podala Tesla na nový výrobní proces patent a objevily se tak nové podrobnosti. „Modulární architektura vozidla zahrnuje přípravu několika jednotlivých částí vozidla na několika dílčích montážních linkách před vytvořením celého rámu vozidla. Architektura vozidla dále zahrnuje spojení několika jednotlivých částí vozidla na hlavní lince,“ uvedla v patentové přihlášce.
Čtěte také: Ferrari už testuje elektromobil a tichý rozhodně nebude! Máme špionážní video
Tesla již některé z procesů, které byly v patentu představeny, ve výrobě používá. Příkladem je instalace sedadel na strukturální baterii. V současnosti staví první kompletní výrobní linku, která bude pracovat novým způsobem v Gigafactory Texas v Austinu. Více o tom automobilka bude pravděpodobně mluvit příští měsíc při odhalení Robotaxi.
Už za méně než měsíc představí Tesla svůj první zcela autonomní vůz a postupně se objevují nové a nové informace i z patentových přihlášek, které automobilka podala. Po bezdrátovém nabíjení, o kterém jsme již psali, se dostalo i na nový výrobní proces, který chce použít.
Místo tradiční pásové výroby, se kterou přišel už Henry Ford, kdy se auto postupně sestavuje na montážní lince, chce Tesla montovat jednotlivé části vozu samostatně. Dohromady se spojí až v samotném závěru při nové „finálnější“ montáži.
Takzvaný „Unboxed Process“ (Rozbalený proces) představila automobilka už na svém loňském Dni investorů. Generální ředitel Elon Musk tehdy uvedl, že bude rychlejší, efektivně a umožní výrobu levnějších elektromobilů. Původně se s ním počítalo při výrobě levné Tesly, kterou však Musk kvůli Robotaxi zrušil.
Nyní podala Tesla na nový výrobní proces patent a objevily se tak nové podrobnosti. „Modulární architektura vozidla zahrnuje přípravu několika jednotlivých částí vozidla na několika dílčích montážních linkách před vytvořením celého rámu vozidla. Architektura vozidla dále zahrnuje spojení několika jednotlivých částí vozidla na hlavní lince,“ uvedla v patentové přihlášce.
Čtěte také: Ferrari už testuje elektromobil a tichý rozhodně nebude! Máme špionážní video
Tesla již některé z procesů, které byly v patentu představeny, ve výrobě používá. Příkladem je instalace sedadel na strukturální baterii. V současnosti staví první kompletní výrobní linku, která bude pracovat novým způsobem v Gigafactory Texas v Austinu. Více o tom automobilka bude pravděpodobně mluvit příští měsíc při odhalení Robotaxi.