Tesla se nestačí zbavovat nově vyrobených aut. Jsou vidět už i z vesmíru

Matouš Vrchota
  • Počet nedoručených vozů roste do vysokých tisíců
  • Většina z nich již své majitele zná
  • Po dlouhých letech má Tesla 10% zásoby neudaných skladových vozů
Vozy Tesla
Vozy Tesla

Ze satelitních snímků se zdá, že Tesla nemá o skladové vozy nouzi. Lze je spatřit na velkých parkovacích plochách u zrušených obchodních středisek i v širším okolí svých továren. Počty nedoručených vozů jsou místy natolik vysoké, že je lze pozorovat teoreticky i z vesmíru.

Tesla bere nevyužívané plochy útokem

Takových lokací jsou desítky a součet vozů jde do tisíců. Několik stovek Tesel čeká na doručení na parkovišti u obchodního centra v Lawrenceville ve státě New Jersey. Dalších zhruba 400 kousků lze pozorovat na podobném místě za hranicí města Saint Louis v Missouri. Kromě standardních modelů se ale mezi nimi začínají objevovat i nerezové pickupy Cybertruck.

V Německu jako dočasné parkoviště používají i staré východoněmecké vojenské letiště v Neuhardenbergu. Denně trasu dlouhou zhruba 55 kilometrů nákladní vozy s čerstvě vyrobenými vozy zdolají i v desítkách závozů. Tato plocha je schopná pojmout až 5 tisíc vozidel. Místní obyvatelé prý počítají i 40 tahačů s Teslami za jednu hodinu.

Odstavné parkoviště Tesly na německém vojenském letišti
Odstavné parkoviště Tesly na německém vojenském letišti

Čtěte také: Tesla v Německu zvedne laťku. Berlínská Gigafactory má vyrábět 1 milion aut


Tisíce Tesel stojí v okolí prodejen i na vojenských letištích

Tesla vyrábí takové množství vozidel, že není schopná ve stejném tempu organizovat doručování ke svým zákazníkům. Odstavné plochy využívá jako dočasné úložiště než vyřídí potřebné doklady a termíny doručení. Spousta míst je umístěná v blízkosti servisních středisek a prodejen tak, aby mohli prodejci naskladňovat vozy pro své klienty. Často ale parkoviště v bezprostřední blízkosti showroomů pojmou jen pár desítek modelů.

V závěru posledního čtvrtletí měla Tesla vyrobeno 46 a půl tisíce skladových vozidel, které zatím čekají na své nové majitele. Jde zhruba o 10 procent roční produkce. Oproti loňskému roku jde ale o osmi procentní nárůst. I takové vozy musí automobilka někde uskladnit. Opuštěná parkoviště k tomu slouží velmi dobře. Nejen Tesla se ovšem potýká se skladovacími problémy. Podle únorových dat dosahuje průměrná zásoba výrobců v 136 dnech plné výroby. Mezi automobilky s největší zásobou a výrobní kapacitou patří Nissan, BMW a Kia.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články