Kromě výroby a prodeje elektromobilů má Tesla ještě další výnosné podnikání, které s tím však velice úzce souvisí. Jen loni získala 1,79 miliardy dolarů (41,97 miliardy korun) prodejem emisních kreditů automobilkám, které nevyrobily dostatek elektromobilů, aby splnily emisní limity.
Na Teslu se podobně jako další výrobce vztahují emisní kredity výrobou a prodejem elektromobilů. S těmito kredity je možné následně obchodovat. Kupují je jiné automobilky, kterým se nepodařilo v daném roce vyrobit dostatek ekologických elektrických vozidel, aby vyvážily emise vyrobených aut se spalovacími motory a splnily emisní pravidla. Ty stanovují regulační orgány v USA, Evropě a Číně.
Pro Teslu, která nezveřejňuje, komu kredity prodává, se tato praxe ukázala jako velice důležitý byznys. Agentura Bloomberg spočítala, že tímto způsobem od roku 2009 získala téměř 9 miliard dolarů (211 miliard korun).
Nicméně v kontextu celkových hospodářských výsledků je podle Automotive News zisk z emisních kreditů zanedbatelný. V roce 2023 Tesla vykázala celkové příjmy z automobilového průmyslu ve výši 82,4 miliardy dolarů (1,9 bilionu korun), což znamená, že emisní kredity se loni podílely pouze 1,4 %. S jejich prodejem jsou však spojeny pouze minimální náklady.
Čtěte také: Tohle je budoucnost. Tesla chystá největší rychlonabíjecí stanici Supercharger
Tesla si je vědoma, že příjmy z prodeje těchto kreditů jednou vyschnou s tím, jak ostatní automobilky postupně navyšují výrobu elektromobilů. Ve zprávě o hospodářských výsledcích v roce 2020 tehdejší finanční ředitel společnosti Zachary Kirkhorn varoval. „Neřídíme obchod s předpokladem, že regulační kredity přispějí výrazným způsobem k naší budoucnosti. Bude to nějakou dobu pokračovat, ale nakonec tento proud regulačních kreditů klesne,“ napsal tehdy investorům.
Kromě výroby a prodeje elektromobilů má Tesla ještě další výnosné podnikání, které s tím však velice úzce souvisí. Jen loni získala 1,79 miliardy dolarů (41,97 miliardy korun) prodejem emisních kreditů automobilkám, které nevyrobily dostatek elektromobilů, aby splnily emisní limity.
Na Teslu se podobně jako další výrobce vztahují emisní kredity výrobou a prodejem elektromobilů. S těmito kredity je možné následně obchodovat. Kupují je jiné automobilky, kterým se nepodařilo v daném roce vyrobit dostatek ekologických elektrických vozidel, aby vyvážily emise vyrobených aut se spalovacími motory a splnily emisní pravidla. Ty stanovují regulační orgány v USA, Evropě a Číně.
Pro Teslu, která nezveřejňuje, komu kredity prodává, se tato praxe ukázala jako velice důležitý byznys. Agentura Bloomberg spočítala, že tímto způsobem od roku 2009 získala téměř 9 miliard dolarů (211 miliard korun).
Nicméně v kontextu celkových hospodářských výsledků je podle Automotive News zisk z emisních kreditů zanedbatelný. V roce 2023 Tesla vykázala celkové příjmy z automobilového průmyslu ve výši 82,4 miliardy dolarů (1,9 bilionu korun), což znamená, že emisní kredity se loni podílely pouze 1,4 %. S jejich prodejem jsou však spojeny pouze minimální náklady.
Čtěte také: Tohle je budoucnost. Tesla chystá největší rychlonabíjecí stanici Supercharger
Tesla si je vědoma, že příjmy z prodeje těchto kreditů jednou vyschnou s tím, jak ostatní automobilky postupně navyšují výrobu elektromobilů. Ve zprávě o hospodářských výsledcích v roce 2020 tehdejší finanční ředitel společnosti Zachary Kirkhorn varoval. „Neřídíme obchod s předpokladem, že regulační kredity přispějí výrazným způsobem k naší budoucnosti. Bude to nějakou dobu pokračovat, ale nakonec tento proud regulačních kreditů klesne,“ napsal tehdy investorům.