Americká Tesla minulý týden vyplnila nový patent, který má umožňovat „odhad vlastností objektu pomocí vizuálních dat.“ Když Elon nedávno prohlásil, že v dubnu letošního roku vyjde nová aktualizace FSD Beta, tak také sdělil, že Tesla kompletně přejde na vizuální data. V budoucnu prý už nebude používat ani radar.
Ve zkratce a v praxi jde o to, že umělá inteligence bude s pomocí neuronových sítí odhadovat a měřit například vzdálenosti mezi automobily na základě vizuálních snímků z kamer a ty pak porovnávat. Nebude tedy již používat radar a zároveň dojde k úbytku potřebných senzorů.
Pokud se ptáte, k čemu to je a komu tím vlastně Musk prospěje, tak pravděpodobně nejste sami. Asi největší výhodou bude to, že vozy již nebudou potřebovat takové množství senzorů, jejichž cena je čím dál vyšší. Nejenže díky tomu klesne výrobní cena vozů, ale také to povede k tomu, že bude obecně možné vyrábět i cenově mnohem dostupnější vozy.
Čtěte také: Tesla vyloučila z testování autopilota FSD Beta řidiče, kteří se nevěnovali řízení
„Čím větší je počet a rozmanitost senzorů, tím je složitější a dražší jejich systém. Například implementace Lidaru do masově vyráběných vozů bývá drahá. Každý další senzor také zvyšuje požadavky maximální frekvence. Je tedy důležité najít optimální konfiguraci senzorů na voze,“ prohlásila Tesla.
Tato změna také vylepší způsob, jak se Tesla Autopilot a jeho umělá inteligence učí a sama zlepšuje. Ve výsledku tedy díky novému patentu dojde ke snížení výrobní ceny a také ke zlepšení přesnosti Full-Self Driving systému.
Americká Tesla minulý týden vyplnila nový patent, který má umožňovat „odhad vlastností objektu pomocí vizuálních dat.“ Když Elon nedávno prohlásil, že v dubnu letošního roku vyjde nová aktualizace FSD Beta, tak také sdělil, že Tesla kompletně přejde na vizuální data. V budoucnu prý už nebude používat ani radar.
Ve zkratce a v praxi jde o to, že umělá inteligence bude s pomocí neuronových sítí odhadovat a měřit například vzdálenosti mezi automobily na základě vizuálních snímků z kamer a ty pak porovnávat. Nebude tedy již používat radar a zároveň dojde k úbytku potřebných senzorů.
Pokud se ptáte, k čemu to je a komu tím vlastně Musk prospěje, tak pravděpodobně nejste sami. Asi největší výhodou bude to, že vozy již nebudou potřebovat takové množství senzorů, jejichž cena je čím dál vyšší. Nejenže díky tomu klesne výrobní cena vozů, ale také to povede k tomu, že bude obecně možné vyrábět i cenově mnohem dostupnější vozy.
Čtěte také: Tesla vyloučila z testování autopilota FSD Beta řidiče, kteří se nevěnovali řízení
„Čím větší je počet a rozmanitost senzorů, tím je složitější a dražší jejich systém. Například implementace Lidaru do masově vyráběných vozů bývá drahá. Každý další senzor také zvyšuje požadavky maximální frekvence. Je tedy důležité najít optimální konfiguraci senzorů na voze,“ prohlásila Tesla.
Tato změna také vylepší způsob, jak se Tesla Autopilot a jeho umělá inteligence učí a sama zlepšuje. Ve výsledku tedy díky novému patentu dojde ke snížení výrobní ceny a také ke zlepšení přesnosti Full-Self Driving systému.